Co oznacza komunikat, że strona zawiera przekierowanie?

Magdalena Kościółek
Magdalena Kościółek
Archiwum 02.2023
 
Co oznacza komunikat, że strona zawiera przekierowanie?

Co oznacza komunikat,
że strona zawiera przekierowanie?

Kolejnym komunikatem, który można zobaczyć w raporcie “Strony” w Google Search Console jest ten, że strona zawiera przekierowanie. Co dokładnie oznacza ten komunikat, czy jest błędem, jak się ma do błędu przekierowania i czy trzeba coś z nim zrobić?

Strona zawierająca przekierowanie – co to znaczy?

Oznacza to, że znajdujący się na liście adres URL został przekierowany na inny adres, z użyciem kodu odpowiedzi 3xx. Nowy adres po przekierowaniu może, ale nie musi trafić do indeksu Google. Wszystko zależy od tego, jak roboty zinterpretują polecenie oraz podstronę.

Warto pamiętać, że komunikat ten nie jest tożsamy z błędem przekierowania, który odnosi się do pętli przekierowań czy ich długich łańcuchów. Więcej w tym temacie pisaliśmy tutaj: Co to jest błąd przekierowania?

Co zrobić z tym komunikatem?

Zawsze należy sprawdzić, czy adres URL miał być przekierowany. Jeżeli tak, nie należy podejmować żadnych działań. W momencie, gdy strona nie powinna zostać przekierowana, należy usunąć przekierowanie. Następnie w Google Search Console warto sprawdzić adres i poprosić o jego ponowne zindeksowanie.

sprawdź url wersji opublikowanej

Przekierowania a kanoniczne adresy URL

Jeżeli przekierowany został adres, który w innym miejscu został wskazany jako kanoniczny lub Google uznało go za kanoniczny, roboty wyszukiwarki będą podejmowały próbę jego indeksacji i mogą dodać go do indeksu wyszukiwarki.

W przypadku zaistnienia takiej sytuacji należy zbadać, czy dany adres URL ma być przekierowany czy ma być na niego ustawiony adres kanoniczny. W zależności od potrzeb należy wybrać tylko jedną opcję dla danego adresu URL.

Więcej informacji można znaleźć tutaj:
https://support.google.com/webmasters/answer/7440203?hl=pl

O innych komunikatach z GSC pisaliśmy tutaj:

Magdalena Kościółek
SEO i Content Specialist. Od 2016 roku pracuje z contentem, a od 2019 związana z branżą marketingu internetowego. Posiada doświadczenie działaniach off-site i on-site SEO, zarządzaniu stronami internetowymi oraz w tworzeniu content planów, redakcji i optymalizacji treści. Stale rozwija swoje umiejętności. Prywatnie książkoholiczka lubiąca, od czasu do czasu, zagrać w komputerowe gry RPG.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry