SEOpress – luty 2024

SEOpress – luty 2024

SEOpress
- luty 2024

Zapraszamy do lektury najnowszych wieści z branży SEO. W lutym otrzymaliśmy zaktualizowany poradnik SEO dla początkujących oraz nowe dane strukturalne dla produktów w sklepach internetowych. Duże zamieszanie wywołały także nowe regulacje prawne jak Digital Marketing Act – jego efekty zauważalne są min. w Mapach Google. Z początkiem marca Google potwierdziło także kolejny Core Update – szykujcie się na duże zmiany w SERPach!

W tym miesiącu został odświeżony przewodnik SEO dla początkujących. Dokument skupia się na dostarczeniu wiedzy głównie nowym właścicielom witryn oraz twórcom treści. Z poradnika został usunięty specjalistyczny żargon, aby w łatwy sposób przedstawić wszystkie zagadnienia. Niektóre bardziej zaawansowane fragmenty jak sekcja dotycząca danych uporządkowanych zostały usunięte. Co ciekawe, do dokumentacji zostały dodane mity na temat SEO oraz informacja po jakim czasie możemy oczekiwać wyników naszych działań.
Platforma WIX do tworzenia stron internetowych wraz ze specjalistami Google opracowała integrację interfejsów API Google, aby polepszyć proces optymalizacji stron. Od teraz użytkownicy WIX mogą bezpośrednio w panelu zweryfikować własność witryny i przesłać site mapę do Search Console. Kolejną funkcją jest możliwosć śledzenia procesu indeksowania i wykrywania ewentualnych błędów. Platforma udostępniła także cztery raporty analityczne dotyczące tego jak użytkownicy korzystają z witryny.
W 2023 roku został opublikowany Google wypuścił nowy algorytm oparty na uczeniu maszynowym, który z powodzeniem znajduje nieprawdziwe recenzje i opinie w Mapach Google. Narzędzie potrafi szybciej i skuteczniej wychwytywać pewne wzorce, które świadczą o spamowych opiniach. Tylko w samym poprzednim roku Google wykrył 45% więcej nieprawdziwych recenzji niż rok wcześniej.
Google wprowadza nowe funkcje prezentowane w wynikach wyszukiwania, które będą dostępne dla użytkowników z Europy. Jest to element zmian wprowadzanych w związku z tzw. DMA, czyli aktu o rynkach cyfrowych. Według doniesień, od teraz wyniki mają być bardziej precyzyjne i zorientowane na konkretne podmioty. Google w ramach DMA został zobowiązany m.in. do prezentowania informacji od zewnętrznych agregatorów, dostawców i firm w swoich wynikach wyszukiwania.
Prawdopodobnie Google testuje nowy wygląd paska wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. W ostatnim czasie dało się zauważyć, że na pasku wyświetlane są przyciski prowadzące do wyszukiwania obrazów, filmów, wiadomości, zakupów, map itp. Zmiany te były widoczne u niektórych użytkowników i tylko przez jakiś czas. Na ten moment nie ma oficjalnych informacji o wprowadzeniu takich zmian.
Google po raz kolejny wprowadza zmiany w danych uporządkowanych dla produktów prezentowanych w sklepach internetowych. Tym razem dodana została obsługa uporządkowanych danych dotyczących wariantów produktu, której zadaniem jest umożliwienie sprzedawcom łatwego wyświetlania większej liczby odmian oferowanych produktów i prezentowania kupującym jeszcze trafniejszych, przez co bardziej przydatnych wyników wyszukiwania. Sprzedając przedmioty w różnych rozmiarach, kolorach czy wzorach można użyć klasy ProductGroup.
Początkiem marca Google poinformował o wprowadzeniu kolejnego Core Update. Oprócz informacji o zmianach w wielu systemach podstawowych, tym razem możemy dowiedzieć się, że zmiana w algorytmach ma na celu jeszcze skuteczniejsze rozpoznawanie spamu i stron o wątpliwej jakości. Według oficjalnych doniesień, zmiana ta może wprowadzić jeszcze większe zamieszanie w wynikach wyszukiwania, a ponadto jej pełne wdrożenie może trwać nawet miesiąc. Elementami, którym poświęcono najwięcej uwagi w artykule na Google Search Central, są nadużycia w treściach, reputacji witryn, a także wykorzystanie wygasłych domen.
Wprowadzenie przez Unię Europejską ustawy o rynkach cyfrowych DMA wymusiło na Google szereg zmian w działaniu wyszukiwarki oraz sposobach prezentowania jej wyników. Wśród wprowadzonych zmian można wyróżnić: usunięcie niektórych modułów np. loty Google, które do tej pory zastępowały zewnętrzne porównywarki, wprowadzenie możliwości łatwej zamiany przeglądarki dla użytkowników Androida, dodatkowe zgody na łączenie usług z Google. Sporo zmian możemy odnotować również w narzędziach dla programistów oraz udostępnianych danych.
Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Alicja Stojek-Szewczuk
Senior SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry