SEOpress – wrzesień 2022

SEOpress – wrzesień 2022

SEOpress
- wrzesień 2022

Sprawdź, co wydarzyło się we wrześniu w branży SEO! Ostatni miesiąc obfitował w aktualizacje algorytmu oraz nowości przedstawionych podczas konferencji Google Search On.

W cyklu AskGoogleBot John Mueller odpowiada na pytania użytkowników. Pierwsze z nich dotyczyło tego, czy strona może być wielojęzyczna. Oczywiście, strona może mieć kilka języków, lecz konieczne jest rozgraniczenie podstron dotyczących danych języków, aby wyraźne wskazać wyszukiwarce i użytkowników w jakim języku jest dany landing.

Link do wideo

John Mueller podpowiada także jak usunąć starą stronę z indeksu: po pierwsze należy zadbać o jej odpowiedni kod http, po drugie usunąć prowadzące do niej linki wewnętrzne, a sam adres skasować z sitemapy. W końcu – pozwolić, aby z czasem Google usunąło dany adres z indeksu.

Link do wideo

Czy każda strona powinna mieć robots meta tag? John Mueler odpowiada, że jego nieobecność nie wpływa niegatywnie na jej miejsce w rankingu. Każda strona automatycznie będzie wyświetlana w wyszukiwarce i dopiero kiedy chcemy zarządząc inaczej widocznością strony powinniśmy ustawić robots meta tag.

Link do wideo

Google rozpoczął wdrażanie aktualizacji algorytmu. Proces ten zakończono 26 września, a dokładny cel wdrożenia aktualizacji nie jest znany. Google oficjalnie nie poinformowało również jakich elementów i aspektów dotyczy wspomniany update. Wiemy natomiast, że aktualizacja dotyczyła rdzenia algorytmu i że może realnie wpłynąć na ranking Google. W oficjalnej notce dotyczącej aktualizacji, Google odsyła nas do artykułu na blogu Centrum pomocy wyszukiwarki o Core Update.
Google oficjalnie poinformowało o wprowadzeniu możliwości korzystania z ulepszonych funkcji związanych z produktami w wyszukiwarce Google. Zmiana dotyczy danych uporządkowanych "Product". Ulepszone funkcje były wcześniej dostępne tylko dla użytkowników Merchant Center. W związku ze znacznymi zmianami, aktualizacji uległy także dokumentacje oraz raporty dostępne w Search Console. Rozszerzone opcje oraz raporty obejmują dane i informacje o produktach, a także ich opisy. Funkcje te dostępne są zarówno dla e-commerce, jak i dla stron nie sprzedających konkretnych produktów.
W ostatnim czasie Google bardzo intensywnie rozwija raporty dostępne w Search Console. Dużym przełomem było wprowadzenie raportów dotyczących jakości strony. Teraz Google robi kolejny krok w tym kierunku i zgodnie z oczekiwaniami użytkowników wdraża raport, który pozwala na sprawdzenie, czy HTTPS witryny działa prawidłowo i ułatwienie zrozumienia, które strony nie są wyświetlane przez HTTPS oraz dlaczego tak się dzieje. Wdrażanie tego raportu zajmie jeszcze kilka miesięcy, jednak będzie on stopniowo wyświetlał coraz więcej danych.
Oficjalnie poinformowano o wdrożeniu aktualizacji dotyczącej recenzji produktów. Na ten moment wiemy, że obejmuje ona jedynie anglojęzyczne wyniki wyszukiwania, jednak z czasem zostanie rozwinięta o inne wersje językowe. Według Google publikowanie wysokiej jakości opinii o produktach w witrynie e-commerce lub w witrynie z opiniami o produktach może pomóc kupującym dowiedzieć się więcej o produkcie przed zakupem. Aktualizacja pokazuje nam, że warto umieszczać na swoich stronach opinie klientów o naszych produktach oraz usługach.
Podczas ostatniej konfrencji Google Search On przedsiębiorstwo ogłosiło pięć zmian, które ułatwią korzystanie z wyszukiwarki na urządzeniach mobilnych. Jedną z nich będzie możliwość szybkiego włączenia zaawansowanych metod wyszukiwania (np. wyszukanie piosenki za pomocą nucenia) dzięki widocznym skrótom. Kolejną będzie pokazywanie najpopularniejszych wyników już w trakcie wpisywania zapytania w pasek wyszukiwarki! Dodatkowo, Google będzie podpowiadało pomysły na doprecyzowanie zapytania. Zmieni się także wygląd Google Web Stories oraz całej wyszukiwarki, która w jednym widoku będzie łączyć wygląd wyników wyszukiwania z sieci, grafiki i wideo.
Obecnie dla użytkowników anglojęzycznych, ale już niedługo dla wszystkich dostępna będzie opcja sprawdzenia, czy pokazywane nam wyniki są spersonalizowane, czy nie. Dzięki temu użytkownik będzie mógł sprawdzić na podstawie jakich czynników Google podpowiada mu takie wyniki i czy są one dla niego przydatne.
Wdrażana jest także nowa funkcjonalność w wynikach wyszukiwania - Google będzie pokazywać wyniki z for internetowych odnośnie tematu o który pyta użytkownik.
Alicja Stojek-Szewczuk
SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (14 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry