1 marca miałam zaszczyt uczestniczyć w konferencji I <3 MARKETING organizowanej w Warszawie w największej Sali Multikina w Złotych Tarasach. Od początku byłam bardzo podekscytowana tym wydarzeniem i nie spodziewałam się takiej frekwencji, którą zastałam na Sali przepełnionej 800 uczestnikami. Ta ilość robi wrażenie – w jednym miejscu skondensowani fani marketingu internetowego i nowych technologii, a także właściciele sklepów internetowych, którzy faszerowani wiedzą 18 prelegentów – opuścili salę z ogromnym optymizmem i głową pełną pomysłów na wykorzystanie zdobytej wiedzy.
Idea konferencji opierała się na wystąpieniu 18 prelegentów, którzy otrzymali po 20 minut na przedstawienie swojej teorii na temat poszczególnych i różnych od siebie instrumentów wspomagających marketing internetowy.
Grywalizacja na scenie
Atmosferę podgrzał konkurs na najlepsze wystąpienie. Dzięki grywalizacji prelegentów, walczących o nagrodę – zdałam sobie sprawę, że to bardzo mocna dawka wysokiej jakości wiedzy, która połączona w całość tworzyła ekstrakt, ciekawą kompozycję skumulowanych narzędzi, typowego marketingowego „mięsa”, dzięki któremu można krok po kroku zaprojektować plan promowania każdej marki. Zupełnie każdej. Począwszy od mebli, a skończywszy na kabinach sanitarnych, o których opowiadał w komiczny, a zarazem bardzo inspirujący sposób mój faworyt – Cezary Lech.
Konkretna wiedza przeplatana humorem zwróciła uwagę na bardzo istotne elementy e-marketingu, odkrywając szczegóły początkujące ogromne rezultaty. Udowodniono, że należy się promować na każdej płaszczyźnie (reklama Google, AdWords, Youtube, Social Media, Likedin, SEO), jak ważny jest content na stronie internetowej i jak intrygować treścią, jak istotną rolę odgrywa strona internetowa jako wizytówka firmy, czym jest Analytics i jakie gromadzi w sobie informacje, dlaczego nie warto tworzyć aplikacji mobilnych, dlaczego 7 jest bardziej kuszące niż 9, dlaczego reklama video ma najwięcej treści i czemu hejt to klucz do budowania silnej marki oraz przynęta do pozyskania rzeszy nowych klientów.
Mikro wiedza – makro zasięg
Najbardziej zaciekawiła mnie tematyka dopasowania specjalizacji/usługi do potrzeb klienta oraz komunikacji między nim a agencją. Bartosz Berliński wyjaśnia, że właściwy zakres działań specjalistów w agencji i przewaga merytoryczna przedsiębiorcy – tworzy idealne połączenie a zachowane proporcje zaangażowania obu stron sprawią, że projekt marketingowy i cele będą spójne z ich oczekiwaniami klientów.
Następna sprawa to często wspominany content, czyli według Cezarego Lecha „największe wyzwanie marketerów”. Budowanie treści łączy się z bardzo kreatywną twórczością – często kontrowersyjną albo nawet humorystyczną. Wykorzystywanie trendów, topowych tematów, charakterystycznych wydarzeń umiejętnie łączonych z naszym produktem lub działalnością sprawia, że jest on szybciej kojarzony i przysposabiany przez konsumentów.
Kolejnym ciekawym etapem był YouTube omawiamy przez Macieja Wróblewskiego i Artura Kurasińskiego. Właściciele produktów często zapominają, że w dzisiejszych czasach ważną rolę odgrywają treści video, a jedną z największych wyszukiwarek jest wyszukiwarka Youtube, w której można emitować krótkie filmiki reklamowe o szerokiej treści, o czym często zapominają albo jeszcze o tym nie wiedzą – twórcy produktów i usług.
Na końcu wisienka na torcie – Monika Czaplicka, która tematem hejtu i trollingu rozbudziła swoim humorem przeplatanym nieprzeciętną i wyrazistą treścią. Ten wątek (z resztą bardzo ciekawy) mówił o strategii przeobrażenia hejtera, jak również niezadowolonego klienta w przyjaciela marki. Kilka opowiedzianych tricków jak zapobiegać krytycznym sytuacjom narażającym opinię naszej marki oświetliło optymizmem pustoszejącą salę.
Wspaniałe tworzywo. Pełnowymiarowy elementarz nasycony przekonującą i atrakcyjną treścią.
Organizatorzy konferencji spisali się na medal. Całość przygotowana była na bardzo wysokim poziomie – kultura, merytoryka i innowacyjność. Do tej pory jestem pod ogromnym wrażeniem, dlatego nie potrafię sobie wyobrazić kolejnej edycji, bo podobno będzie jeszcze lepsza. POLECAM!