Konferencja Marketing Maraton to kontynuacja serii webinarów Online Marketing Maraton czyli jednego z największych cyklów szkoleniowych online gdzie prelegenci dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem dotyczącym marketingu w Internecie. Tym razem organizator CallPage postanowił przenieść wydarzenie z przed ekranów naszych komputerów do warszawskiego Multikina w Złotych Tarasach.
Na Marketing Maraton wystąpiło 10 doświadczonych prelegentów, którzy w swoich prezentacjach omówili najważniejsze zagadnienia związane z prowadzeniem startupu, zwiększaniem sprzedaży przy wykorzystywaniu odpowiednich narzędzi czy budowaniem relacji z klientami. Nie zabrakło również case study czyli przykładów z życia wziętych. Konferencję poprowadził Piotr Bucki.
Start!
10:25 – Email marketingowa checklista – jak wykorzystać potęgę email marketingu
Jako pierwszy wystąpił Paweł Sala dyrektor zarządzający FreshMail – narzędzia, które pomaga prawie 70 tys. marketerom, wysyłać łącznie ponad 7 miliardów wiadomości e-mail.
1. Na samym początku prezentacji zostały omówione 3 podstawowe filary budowania bazy subskrybentów:
• Dobrowolność: odbiorca sam dobrowolnie powinien nam zostawić swojego maila w zamian oczekując wartościowej komunikacji z naszej strony
• Zgodnie z prawem: działania powinniśmy prowadzić zgodnie z prawem i pamiętać o wszystkich zgodach prawnych
• Zgodnie z najlepszymi praktykami: aby skutecznie budować bazy odbiorców należy zadbać również o pozostałe kwestie, co zostało dokładnie omówione w zasadach budowania baz subskrybentów – Double Opt-in.
2. Kolejną ważną kwestią na którą zwrócił uwagę Paweł Sala są wchodzące w maju 2018 przepisy RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych). Są tą największe zmiany w dziedzinie ochrony danych osobowych. Przewidywane kary za ich nie przestrzeganie to nawet 20 mln euro lub 4% wartości obrotu rocznego.
3. Następny punkt z checklisty warty wspomnienia to możliwość wykorzystywania pop-upów w budowaniu bazy. Paweł Sala przywołuje tutaj badanie kiedy to w jednym z nich informowali jedynie w sposób pisemny o możliwości pobrania darmowego e-booka co wygenerowało 3 więcej zapisów aniżeli w przypadku pop-ów bez tej informacji. Wniosek – ludzie czytają pop-upy. Natychmiastowe wyświetlenie pop-upu lub jego wyświetlenie po przeskrolowaniu do wysokości 3/4 przeglądanej strony powodowało 200% wyższą konwersję niż w przypadku gdy reklama pojawiała się po czasie.
4. Segmentuj bazy! Wykorzystaj segmentację po lojalności, grupy można podzielić na rodzaje:
• Lojalni: 75% i więcej otworzonych kampanii
• Normalni: otwarcia na poziomie 35% – 75%
• Nielojalni: otwarcie poniżej 35% w okresie ostatniego roku
5. Przykłady działań aktywizacyjnych dla odbiorców, którzy nie otwierają maili
• używaj krótkich tytułów w wiadomościach e-mail
• stosuj personalnego nadawcę
• używaj słowa „przepraszam”
6. Grupa odbiorców „zombie”
Dla osób, które nie otworzyły żadnego maila w ciągu ostatniego roku warto zmienić adres mailowy z którego wysyłamy wiadomości. Następnie stosujemy kampanię aktywizacyjną. Jeśli żadne z powyższych rozwiązań nie przynosi rezultatów taki adres najlepiej wykasować z bazy.
10:50 – 13 marketingowych tricków wykorzystania monitoringu Internetu
Drugim z prelegentów był Michał Sadowski właściciel i twórca znanego wszystkim narzędzia do monitorowania Internetu Brand24. Prezentacja została zaplanowana na 13 tipów, które można wykorzystać m.in. do lepszego zrozumienia naszych klientów i użyć ich do stosowania jeszcze lepszej komunikacji.
Tip #1 – Zrozum swoje plusy i minusy
Analiza emocjonalna może bardzo dużo powiedzieć nam w jaki sposób jesteśmy postrzegani przez naszą grupę docelową. Możemy lepiej zrozumieć co podoba się naszym klientom w naszych produktach, czy jakie produkty czy usługi w naszej firmie są negatywnie postrzegane. Ciekawym przykładem było zestawienie najczęściej pojawiających się słów kluczowych w kontekście marki przewozów kolejowych, które załączam powyżej 😉
Tip #2 – Włącz się do rozmowy
W tym punkcie zostało przedstawione ciekawe case study współpracy marki Zelmer z 4-letnim chłopcem. Link: http://blog.brand24.pl/jak-dzieki-monitoringowi-internetu-marka-zelmer-spelnila-marzenie-4-latka/
Tip #3 – Pozyskaj promotorów
Włączaj się do dyskusji w Internecie. W przedstawionym case study, po rozpoczętej interakcji marki z blogerami i liderami opinii nastąpił zdecydowany wzrost przewagi pozytywnego postrzegania marki o kilkadziesiąt procent.
Tip #4 – Chwal się ustami Twoich klientów
Rekomendacje twoich klientów budzą dużo większe zaufanie niż twoje rekomendacje, dlatego warto je wykorzystywać w promowaniu marki. Wykorzystuj realne opinie swoich klientów na stronie marki np. prosto z Twittera.
Tip #5 – Włączaj się do rozmów kluczowych z perspektywy Twojej działalności
Wykorzystując narzędzie Brand24 można wyszukiwać dyskusje po interesujących nas słowach kluczowych, a na następnie pozyskiwać w ten sposób klientów. Został zaprezentowany przykład firmy, która zajmuje się tworzeniem stron internetowych i pozyskała w ten sposób zlecenie na klika tysięcy złotych.
Tip #6 – Odnajdź wartościowe kanały komunikacji
Szukaj dyskusji gdzie mówią o twoich produktach i produktach konkurencji i włączaj się do nich.
Tip #7 – Śledź efekty marketingu
Korzystaj z narzędzi, które pomogą ci śledzić wyniki twojej kampanii i ocenić wprowadzane zmiany.
Tip #8 – Odkryj źródła ruchu bezpośredniego
Śledź źródła ruchu oraz największe „piki”.
Tip #9 – Kampanie oparte na danych
Przykładem takiej kampanii była kampania amerykańskiej marki, której algorytm na podstawie dziesiątków milionów wpisów społecznościowych oceniał aktualny stan „zdenerwowania Internetu”. Im Internet był bardziej zdenerwowany tym ceny produktów były niższe.
Tip #10 – Nietypowe zastosowania danych
Analizowanie danych z danego regionu np. według aktualnych zapytań ludzi, w ten sposób odpowiadając jakie choroby panują w danym regionie.
Tip #11 – Reaguj nietypowo
Jako przykład podano sytuację kiedy osoba podróżująca pociągiem, przeglądała stronę Brand24. Kiedy Michał Sadowski dowiedział się o tym, wykorzystał okazję i podmienił stronę dodając informację, że specjalnie dla Pana jadącego pociągiem relacji Kraków – Warszawa, miejsce 23, wagon 18 oferujemy 15% rabaty na wszystkie plany abonamentowe co zakończyło się pozytywną reakcją klienta.
Tip #12 – Cierpliwość
Wsłuchaj się w klientów i cierpliwie czekaj na efekty.
11:15 – Customer Experience w dobie automatyzacji
Kolejna prezentacja została wykonana przez Annę Kreiser z Digitalkod, gdzie szeroko omówiono problemy występujące w Customer Experience oraz automatyzacji.
Customer Experience to nie tylko obsługa klienta, jest to dużo szersze pojęcie (obejmuje nie tylko marketing), ale obejmuje całą działalność firmy, jest to zespół interakcji, holistyczne doświadczenie jakie dana osoba ma z firmą.
Składają się na to 3 elementy:
- czy firma odpowiada na potrzebny klientów, czy produkt lub usługa rozwiązuje jakiś problem, czy klient otrzymuje realną wartość
- czy użytkownik musi włożyć dużo trudu w korzystanie z produktu lub usługi
- jakie wrażenia i doświadczenia stwarza firma – pozytywne czy negatywne
Customer Experience buduje wartość firmy, buduje realne zyski i przekłada się na realne pieniądze.
Customer Experience ≠ Customer Service
Klienci nie są lojalni. Jeśli nie dostarczymy im interesującego produktu lub usługi pójdą do konkurencji. Aż 70% firm chce być liderem Customer Experience realnie według użytkowników bardzo dobry CX dostarcza jedynie 1%.
Najważniejsze dane o automatyzacji (marketing automation):
- automatyzacja daje możliwość dopasowania treści, segmentacji i dotarcia do każdego użytkownika w dużej skali
- 54% marketerów nie potrafi korzystać z marketing automation
- 54% użytkowników, którzy zakupili rozwiązanie marketing automation nie potrafiło wykorzystać jego potencjału i poprawnie go zaimplementować
- 50% marketerów nie korzysta z segmentacji
- 29% marketerów korzysta wyłącznie z podstawowej segmentacji
Anna Kreiser przekonuje, że obecnie w marketingu i rozwoju biznesu nie potrzebne są narzędzia, ale właśnie ludzie.
3 główne bariery w marketing automation:
- brak efektywnej strategii
- brak odpowiedniej treści
- braki w umiejętnościach pracowników
Customer Experience powinno być w DNA firmy, według badań aż 81% osób jest w stanie zapłacić o 25% więcej za dobre CX w firmie.
Budowanie skutecznej strategii Customer Experience powinno być oparte o:
- Podróż klienta (Coustomer Journey): należy stworzyć roadmapę i podzielić na niej wszystkie interakcje z firmą na etapy, w każdym etapie należy wyróżnić elementy, które są kluczowe dla klienta: jak on wchodzi w interakcję, jakich urządzeń używa, jakie ma oczekiwania i cele
- Wybór odpowiednich narzędzi: narzędzia tak naprawdę mają znaczenie 2-go rzędne, ważniejsze jest to jak to robimy
Krótkie podsumowanie prezentacji:
• Zacznij od klienta
• Pomóż zrealizować jego cele
• Dostarczaj wartość
• Przygotuj się
• Wyeliminuj błędy
• Dobieraj narzędzia odpowiednia dla potrzeb
11:40 – Jak w oparciu o marketing zbudować wartość firmy?
Następną prelekcję poprowadził Sergey Butko współzałożyciel i dyrektor marketingu firmy CallPage, która w chwili obecnej obsługuje 3400 firm korzystających z ich produktu.
Sergey Butko zwrócił uwagę na problemy jakie pojawiają się w działach marketingu w niektórych firmach.
- kiedy firma jest bardzo nastawiona na sprzedaż, a dział marketingu jest jedynie dodatkiem do działu handlowego, wtedy staje się jedynie maszynką do generowania leadów, a marketing to nie tylko generowanie leadów to zdecydowanie coś więcej
- drugi problem jaki występuje bardzo często w działach marketingu to sytuacja kiedy jest on odpowiedzialny za wszystkie możliwe funkcje np. AdWords, tworzenie wizytówek, pisanie artykułów na bloga, testowanie kampanii Cold Mailingowych itd.
Według Sergeya w obecnych czasach dział marketingu powinien być postrzegany jako DNA firmy:
– marketing jako część procesu sprzedażowego
– marketing jako częścią budowania produktu lub usługi
– marketing jako obsługa klienta
Marketing to jedna z kluczowych rzeczy budującą wartość w firmie i powinna go tworzyć każda osoba pracująca w firmie.
Jak kapitalizować wydatki na marketing?
- Sposób #1: Doświadczenie i wiedza – należy analizować wyniki wszystkich działań jakie prowadzimy w firmie, a następnie budować przewagę konkurencyjną bazując na doświadczeniu
- Sposób #2: Baza potencjalnych klientów – wzrost bazy klientów to jeden z kluczowych wskaźników, należy dążyć jej systematycznego wzrostu
12:05 – Jak mądrze mierzyć wydatki na marketing online, czyli atrybucja w marketingu na przykładzie Travelist.pl
Prezentacja Agaty Arciszewskiej dyrektora marketingu w Travelist skupiała się głównie na praktycznych wskazówkach, które można wykorzystać przy tworzeniu własnych kampanii marketingowych.
Agata Arciszewska sugeruje aby skupić się na analityce i działaniach marketingowych, oraz sprawdzać, które kanały są efektywne. Następnie należy stworzyć założenia np.:
• każda pozyskana kohorta użytkowników powinna osiągnąć dodatni zwrot z inwestycji w okresie 6-12 miesięcy
• każdy 1 zł zainwestowany w marketing ma przynieść 3 zł marży w ciągu 36 miesięcy
Mniej znaczące jest to aby generować sprzedaż w momencie kliknięcia w reklamę. Natomiast warto mierzyć wartość użytkownika w czasie. Model biznesowy Travelist skupia się na 4 obszarach:
• emitowanie reklamy: angażowanie użytkownika, najwyższe wskaźniki CTR i najniższy koszt kliknięcia
• rejestracja leada na landing page: na tym poziomie określamy maksymany koszt użytkownika jaki możemy zapłacić
• rozpoczęcie komunikacji przez newslettery i mailing
• dopiero w końcowym etapie chcemy spowodować aby nastąpiła konwersja w całym życiu użytkownika, w momentach kiedy widzimy, że użytkownik jest gotowy na zakup lub używając ofert specjalnych np. w lipcu lub Black Friday, dopiero wtedy domykamy transakcję
Kolejnym ważnym punktem w prowadzeniu kampanii marketingowej jest stałe testowanie. Tego typu testy prowadzone w są w iteracjach tygodniowych bez udziału IT – wszystkie testy prowadzone są przez zespół marketingowy dzięki czemu tempo rozwoju jest bardziej dynamiczne.
Dzięki prowadzonym testom w ciągu 12 miesięcy efektywność prowadzonych działań została zwiększona o 250%.
Testuj! Staraj się stale zwiększać efektywność i podejmować odpowiednie decyzje aby stale maksymalizować wartość użytkownika w długim okresie.
14:00 – Zbuduj markę z globalnym potencjałem
O tym jak stworzyć globalną markę od podstaw opowiedziała w swojej prezentacji Magdalena Urban właścicielka marki strojów kąpielowych Urban Legend.
Zbadaj rynek!
Analizuj rynek stosując dostępne narzędzia. W przypadku branży strojów kąpielowych świetnym narzędziem do analizy okazał się Instagram.
Zbadaj społeczność
Sprawdź, które typy zdjęć oraz grafik generują największe zaangażowanie. Wyszukaj hashtagi bliskie wartościom twojej marki. Śledź konkurencję i buduj bazę potencjalnych klientów oraz influencerów.
Zbuduj network i zrób ankietę
Zadawaj otwarte pytania i poznaj preferencje twoich klientów. Używaj słów, którzy używają potencjalni klienci w opisach produktów.
Zbuduj międzynarodowy zespół
Nie bój się modyfikować produktów na różne rynki. Feedback i potrzeby ludzi z rożnych części świata mogą być zupełnie różne. Dopasuj się do danego rynku.
Dostosuj komunikat
Dostosuj komunikaty do rynków na, których jesteś. W przypadku marki Urban Legend zróżnicowanie modeli i stylów promowanych produktów, zdjęć oraz ich opisów przyniosło bardzo dobre rezultaty.
Postaw na wartości
Wyróżnij się i postaw na filozofię marki.
Zaintryguj media
Przedstaw swój produkt światu. Skontaktuj się z mediami, dzięki czemu twoje produkty szybciej dotrą do świadomości twojej grupy docelowej.
Dostosuj model biznesowy do rynku
Myśl globalnie, działaj lokalnie. Lewaruj większymi markami. Nawiązuj współpracę ze znanymi markami na rynkach, na których nie jesteś znany. Wykorzystuj marketplace.
Wyróżnij się obsługą Klienta
Zapewnij unikalną obsługę Klienta, to zwiększy jego lojalność.
Wnioski:
- Przebadaj rynek oraz oczekiwania konsumentów
- Zaczynaj małymi krokami i testuj
- Stwórz jedną filozofię marki ale różne interpretacje na poszczególne rynki
- Dostosuj model biznesowy oraz kanał dystrybucji
- Poszukaj partnerów którzy dodadzą wiarygodności
- Zadbaj o najlepszą jakoś produktu
- Wyróżnij się obsługą klienta
14:25 – Jak się nie pozabijać i jeszcze na tym zarobić, czyli najlepsze praktyki na styku marketingu i sprzedaży
Bartosz Majewski CEO i założyciel firmy Casbeg w swojej prezentacji przedstawił główne problemy na linii marketingu i sprzedaży. Prelekcja zawierała konkretne rozwiązania i rekomendacje, które można zastosować w swojej firmie.
W czym problem?
- Różne KPI ilościowe
- Systemy motywacyjne
- Różne definicje i język
- Brak zaufania
- Brak wspólnej skoordynowanej strategii
Jak to brzmi?
Sprzedaż:
- Za mało leadów!
- Leady niskiej jakości
- Za co oni w ogóle biorą pieniądze?
Marketing:
- Nie zamykacie dobry leadów!
- Chcecie efektów natychmiast!
- Dlaczego oni zarabiają 2x więcej od nas?
Bartosz Majewski zwraca się do osób zarządzających zespołami handlowców i marketingowców aby zastanowili się za co ludzie rzeczywiście otrzymują wynagrodzenie i w jaki sposób systemy motywacyjne ich motywują. Według Bartosza idealnym systemem jest to aby patrzeć w jednym kierunku, kiedy jesteśmy do tego zmotywowani.
Warto również zastanowić się nad metrykami jakościowymi w CRMach.
Analizuj przegrane z powodu ficzerów produktowych.
Zaufanie w firmie jest bardzo trudne do zbudowania. Z uwagi na to, że w strukturach firmy pracują różni ludzie często zdarza się, że pomimo kompetencji niektórzy pracownicy będą negatywnie wpływać na budowanie kultury w firmie. Według Bartosza jeśli nie zwolnimy takiej osoby i nie poniesiemy krótkoterminowego kosztu ekonomicznego będziemy mieli problem z dogadaniem się działu sprzedaży i marketingu.
Handlowiec = copywriter freestyler
Słuchajcie rozmów handlowców. Okazuje się, że handlowcy okazali się świetnymi copywriterami. Na podstawie rozmów działu marketingu z handlowcami można tworzyć świetne publikacje na bloga.
Bartosz Majewski zachęca również do rozwoju i czytania większej ilości książek. Gwarantuje również, że jeśli w 2018 rok przeczytasz 52 książki otrzymasz podwyżkę. Czy ktoś zdecyduje się to przetestować? 😉
14:50 – Marketing to nie wszystko. Jak poznać swoich klientów i stworzyć coś więcej niż produkt
Kolejnym prelegentem była Anna Skórzyńska współwłaścicielka i założycielka marki Szumisie, która produkuje szumiące misie dla dzieci. Anna Skórzyńska została również wyróżniona jako jedna ze 100 innowatorów z Europy Środkowo-Wschodniej przez Financial Times.
Marka i produkt Szumisie powstała z potrzeby.
Praktyczne porady w tworzeniu marki:
• Umiejętność dogłębnego rozpoznania potrzeb klienta
• Ucz się marketingu od klientów
• Organizuj targi, spotykaj się i rozmawiaj osobiście z klientami. Przykładowo na początku produkt Szumisie szumiał tylko 40 minut po konsultacjach i poznaniu potrzeb klientów szumienie zostało zwiększone docelowo do całej nocy
• Dywersyfikuj rodzaje produktów w ofercie, potrzeby i gusta klientów mogą być zupełnie inne
• Poznaj specyfikę rynku na którym będziesz sprzedawać produkty. Każdy kraj kultywuje inne tradycje. Przykładowo w Wielkiej Brytanii przyjęło się, że do łóżeczka dziecka nie wkłada się żadnych rzeczy, które mogą być niebezpieczne. Zmiana rodzaju produktu z opcją przyczepiania spowodowała momentalne zwiększenie sprzedaży na rynku brytyjskim.
Dzięki połączeniu marketingu oraz wsłuchiwaniu się w potrzeby klientów, a także ich skutecznym zaspokajaniu udało się po 2,5 roku zbudować silną markę, której produkty są sprzedawane obecnie w 20 krajach.
15:20 – Demitologizacja lojalności: co zrobić, aby klienci kupowali od nas zamiast od konkurencji?
O lojalności klientów w biznesie opowiedział Piotr Stohnij wiceprezes fundacji Masculinum.
Na początku prelekcji Piotr przedstawił klika tez mówiących o lojalności:
- wyższa lojalność klientów prowadzi do zwiększenia udziałów w rynku
- programy lojalnościowe zwiększają częstotliwość zakupów
- dzięki ponadprzeciętnej klienci stają się bardziej lojalni
By za chwilę dodać, że żadna z nich nie jest prawdą…
Jak zatem jak osiągnąć wysoki poziom lojalności klientów?
Złota zasada sukcesu: traktuj klientów tak, jak chciałbyś być traktowany
Platynowa zasada sukcesu: traktuj klientów tak, jak chcieliby być traktowani
Przy ewentualnej próbie wdrożenia którejś z powyższych zasad można napotkać następujące problemy:
- Problem 1: dowodem słuszności sposobu myślenia liderów jest to, co myślą – oślepiająca wiara w założenia
- Problem 2: firma, która naprawdę chciałaby wprowadzić jakąś z tych zasad w życie, niechybnie by zbankrutowała z powodu oczekiwań klientów
- Problem 3: mimo, że próbujemy działać w ten sposób część klientów odchodzi
Piotr Stohnij wyróżnił 3 rodzaje klientów:
• wytresowani: reagują tylko i wyłącznie na nasze interakcje np. rabaty. Minusem takich klientów jest obniżony zysk.
• leniwi: są z nami ponieważ nie mają motywacji aby zmieniać dostawcę, potrafią podjąć wysiłek zmiany jedynie przy dużych rabatach oferowanych przez konkurencji
• lojalni: wracają ponownie po nasze produkty, kupują produkty z innych linii, udzielają referencji, udzielają informacji zwrotnej
Dużą grupą klientów, którą można wyróżnić są również klienci tymczasowi.
Jak jest korelacja pomiędzy wzrostem firmy a lojalnością?
Okazuje się, że poziom lojalności klientów jest mniejszy w mniejszych firmach, w porównaniu z firmami, które mają duże udziały w rynku. Jednak jest to związane jedynie z liczbą klientów, duże firmy mają zazwyczaj więcej klientów co daje im również wyższy odsetek lojalnych klientów. Droga do zwiększenia lojalnych klientów prowadzi zatem przez zwiększanie udziałów w rynku.
Dostępność marki jest bardzo ważnym czynnikiem wpływającym przewagę konkurencyjną
- Rzadko kiedy kupujemy marki, których nie znamy, rzadko kiedy myślimy o markach, których nie kupujemy
- Dostępność fizyczna, czyli jak łatwo znaleźć i kupić produkty danej firmy
- Dostępność mentalna, czyli jak skłonni są klienci, aby rozważać zakup produktu danej firmy w procesie zakupu
Składniki lojalności w sprzedaży – doświadczenie sprzedażowe i działania handlowców stanowi ponad 50% w procesie pozyskiwania lojalności.
Lojalność a zadowolenie
Korelacja pomiędzy lojalnością a zadowoleniem rośnie tylko do pewnego momentu. Nie ma więc zasadnych podstaw do tego aby jakość usług była powyżej oczekiwań klientów. To co faktycznie robi różnicę i sprawia, że klienci są wobec nas bardziej lojalni to głównie dostępność mentalna marki w głowach klientów, co przekłada się na większe udziały w rynku i tym samym większy procent lojalnych klientów.
15:45 – Reklama na Facebooku – triki, sztuczki, niespodzianki
Ostatnim z prelegentów był Artur Jabłoński, który podzielił się z uczestnikami Konferencji Marketing Maraton swoimi doświadczeniami w prowadzeniu kampanii na Facebooku.
Nie ufaj automatom
Artur Jabłoński tłumaczy, że nie warto opierać się na zalecanych opcjach przez Facebooka i z reguły należy działać odwrotnie co przynosi bardzo dobre rezultaty.
Z kolei przy automatyzacji umiejscowień przy pierwszych kampaniach prowadzonych na Facebooku warto jest ustawić jak najwięcej ustawień zalecanych. Dopiero później uczyć się na podstawie błędów Facebooka. Natomiast jeśli mamy bazy marketingowe i grupy niestandardowe oraz większe doświadczenie w prowadzeniu takich kampanii lepiej przełączyć się od razu na ustawienia ręczne.
Kolejnym automatem, któremu nie należy w pełni ufać są automatyczne ustawienia wysokości stawek. Stawki za kliknięcia są z reguły uśrednione w danej grupie na całym świecie. Dużo lepszą opcją jest ich samodzielne ustawienie.
Zaangażowanie nabywcy – Facebook dzieli ludzi na 3 typy:
• osoby z najniższym potencjałem zakupowym
• osoby z średnim potencjałem
• osoby z najwyższym potencjałem zakupowym
Jeśli nasza kampania jest ustawiona na stawce automatycznej praktycznie nie mamy dostępu do osób z 3 grupy. Dlatego, że Facebook wychodzi z założenia, że ci którzy płacą jak na mniej nie będą wyświetlali się osobom, które są jak najwięcej warte.
Tip: Jeśli twoje reklamy nie wyświetlają się w News Feed przestaw stawkę na ręczną. Przełam swoją strefę komfortu i ustaw stawkę na 120 zł. Nie martw się, nie zapłacisz tyle – jest to klasyczny system aukcyjny, zapłacisz niewiele więcej niż twoja konkurencja, ale momentalnie twoje reklamy zaczną się wyświetlać.
Nie ufaj oczywistym wyborom
Konwersja powinna zapewnić nam jak najwięcej zakupów. Niestety mechanizm Facebooka bardzo często z powodu zbyt małej ilości danych nie jest w stanie dotrzeć do konkretnej grupy ludzi przez co kampania ustawiona na konwersję nie zostaje uruchomiona i należy przestawić ją na kliknięcia.
Tip: przy bardzo zaangażowanych bazach marketingowych bardzo często wystarczy danym osobom jedynie pokazać reklamę. Szczególnie jeśli są to fani naszej marki lub osoby, które już u nas dokonywały zakupów. Dla takiej bazy możesz ustawić kampanie na zasięg, której koszt dotarcia do 1000 ludzi jest średnio o połowę tańszy niż każda inna forma reklamy na Facebooku.
Nie ufaj utartym przekonaniom
Testuj różne formy reklamy np. posty sponsorowane. Wbrew pozorom taka forma reklama potrafi bardzo dobrze konwertować w przeciwieństwie do innych reklam dostępnych na Facebooku. Wyciągaj własne wnioski i testuj bo złotych reguł po prostu nie ma.
Komu ufać?
Meta.
Podsumowanie
Każda osoba związana z marketingiem online na pewno znalazła dla siebie coś interesującego w zaprezentowanych prelekcjach. Pomimo stale postępującej automatyzacji warto wrócić do korzeni i przyjrzeć się podstawowym problemom jakie mogą występować w naszym biznesie. Należy również pamiętać o stałym testowaniu i badaniu efektywności naszych działań, dzięki czemu będziemy mogli realizować nasze cele. Warto również wspomnieć, że wszyscy uczestnicy konferencji Marketing Maraton otrzymali od organizatora CallPage upominki w postaci kuponów zniżkowych do różnych narzędzi marketingowych, kalendarza, czy gustownych skarpetek 🙂