Albert Czajkowski – wywiad po semKRK#14

Kamil Leśniak
Kamil Leśniak
Archiwum 03.2020
 
Albert Czajkowski – wywiad po semKRK#14

Albert Czajkowski
wywiad po semKRK#14

Równo 10 dni po konferencji semKRK#14 ruszamy z cyklem wywiadów przeprowadzonych z prelegentami ostatniej edycji naszej konferencji. Naszym pierwszym rozmówcą jest Albert Czajkowski z Czajkowski.ConsultingZapraszamy do wywiadu! 🙂

 

Nawiązując do Twojej prezentacji odnośnie skalowania kampanii Google Ads: Jak Twoim zdaniem najlepiej mierzyć skuteczność swoich działań?

Im dokładniej, tym lepiej. Obowiązkiem jest śledzenie przychodów, co pozwoli nam na określenie wiarygodnego ROAS, szczególnie w eCommerce. Warto również zadbać o śledzenie pozostałych konwersji, które mogą świadczyć o zainteresowaniu danego użytkownika ofertą firmy. Podsumowując, powinniśmy śledzić cele, które mają dla nas sens biznesowy.

 

W prezentacji przedstawiłeś interesujące case study firmy PAKO Opakowania. Jak wspominasz tą współpracę i jakie rady (wynikające z niej) możesz przekazać naszym czytelnikom?

Współpraca trwa nadal, więc cały czas wspominam ją bardzo dobrze. Chyba najważniejszą kwestią jest edukacja klienta i klarowne wytłumaczenie mu, dlaczego warto wdrożyć konkretne zmiany w sklepie i jakie korzyści dzięki nim osiągnie.

 

Podczas Twojej prezentacji nasi uczestnicy zadawali pytania dzięki sli.do. Przekazujemy im głos i kolejne pytania będą właśnie od nich:

 

 

Jak dzieliłeś PLA? Na kategorie czy marki? Jak dostosowujesz stawki w Smart PLA?

Kampania produktowa była dzielona na podstawie kategorii (a nawet podkategorii). W kampanii inteligentnej stawki są ustawiane automatycznie na podstawie „Maksymalizacji wartości konwersji”.

 

 

Czy reklamy dynamiczne w wyszukiwarce miały u Was lepszy CTR niż standardowe?

Kampanie dynamiczne miały niższy CTR, co jednak wynikało z założenia jakie przyjęliśmy w kampanii dynamicznej. Chcieliśmy, by dostarczała nam jak najwięcej pomysłów na nowe słowa kluczowe.

 

Dlaczego zostawiliście tylko dojne krowy w merchant center? Czy inne produkty nie wspomagały konwersji?

Po przejściu na kampanie inteligentne, aktywowaliśmy wszystkie produkty. Również w standardowej kampanii PLA staraliśmy się nie wykluczać całkowicie grup produktów, które radziły sobie słabiej. Obniżaliśmy dla nich jedynie stawki.

 

Ile % wejść było ze smartfonów i jaki % konwersji był z tych urządzeń?

Ruch mobilny odpowiadał za 52% całego ruchu, a wartość konwersji za 31% całości.

 

Prezentacja Alberta:

 

Albert Czajkowski

Kamil Leśniak
Event & Marketing Manager. Zajmuje się marketingiem internetowym oraz contentem. Lubi wyzwania i pasjonuje się organizacją eventów. Prywatnie kolekcjoner autografów znanych osób.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (7 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry