[Sędziowie semKRK Awards] o zmianach w SEM i kampaniach Performance Max

Justyna Przygoda
Justyna Przygoda
Archiwum 05.2022
 
[Sędziowie semKRK Awards] o zmianach w SEM i kampaniach Performance Max

[Sędziowie semKRK Awards]
o zmianach w SEM i kampaniach Performance Max

Czas przed semKRK jest gorący nie tylko dla nas, ale również dla naszych sędziów. Czytanie case study, ocenianie Waszych prac, a także przygotowywanie się do własnych wystąpień jest niezwykle zajmujące. Tym bardziej doceniamy fakt, że w nawale obowiązków nasi sędziowie znaleźli jeszcze chwilę na odpowiedzenie na najbardziej nurtujące nas pytania. Jako pierwsze wzięli na tapet kwestie związane ze zmianami w SEM i kampaniami Performance Max. Co ciekawego powiedzieli? Dowiecie się z naszego artykułu 🙂

1. Ostatnią edycję semKRK BIG zorganizowaliśmy 19.06.2019r. Wymień proszę 3 największe (Twoim zdaniem) zmiany, które zaszły w SEM od tego czasu

 

Grzegorz Miłkowski (CEO, ContentHouse)

Z punktu widzenia mojej firmy i content marketingu zmieniło się podejście klientów do tworzenia niektórych kampanii SEM. Robimy teraz bardzo dużo kampanii edukacyjnych, które SEM i content wykorzystują na pierwszym etapie lejka zakupowego.

Roman Rozenberger (Owner, IBB MEDIA)

Mocne ciśnienie na Performance Max – ogłoszenie daty GA4.

Barbara Garczyńska (CEO, Get Noticed Agency)

1. Wprowadzenie kampanii Performance Max. 2. Zmiana dopasowań słów kluczowych i nowe funkcjonalności dopasowań. 3. Zdecydowanie większy nacisk na wdrożenie Smart Bidding

Piotr Kaleta (SEO Content Team Leader, x-kom)

Otwarcie się na specjalistów spoza SEO, goszczą też contentowcy, a to przyciąga ludzi zajmujących się treściami. SemKRK nie jest tym samym impreza zamkniętą dla speców od technicznego SEO.

Artur Pajkert (Customer Hapiness Architect, cyber_falks )

Większa dbałość o przejrzystą politykę cookies, coraz lepsze narzędzia do tworzenia treści i rosnąca rola bezpieczeństwa.

Paweł Cengiel (SEO Specialist, SEO-WWW)

Nigdy nie byłem na wersji BIG, a na wersji offline byłem tylko raz (w 2021 roku). Nie zabrakło wina, pizzy i dobrej wiedzy – było świetnie.

Witold Wrodarczyk (CEO, Adequate)

Performance MAX, Enhanced Conversions.

Bartłomiej Kaczmarczyk (Analityk, Owner, sssem.ninja)

Koniec Google Analytics 3. Zmiany w Google Tag Manager (wprowadzenie Galerii Szablonów, Servers Side). Coraz większa ingerencja przeglądarek w zachowaniu prywatności użytkowników.

Krzysztof Modrzewski (Founder, Head of Education, WitBee.com)

Kampanie Performance MAX, consent mode.

Paweł Adamiec (Senior SEM Manager, data.rocks)

Stawki automatyczne, kampanie inteligentne, rola mobile.

Albert Czajkowski (Owner, Czajkowski.Consulting)

1. Zmiana UA na GA4 2. Wprowadzenie Performance Max 3. Koniec pandemii i zmiana zachowań zakupowych.

Kinga Sroka (Junior Growth Analyst, OLX.pl )

Absolutny numer jeden to ciasteczka i wielkie zmiany z tym związane – o wiele trudniej jest prowadzić działania oparte o inne ciasteczka niż własne. Druga zmiana to chyba właśnie w tym okresie Facebook stał się Metą, a tym samym obrał całkowicie nowy kurs w którym zmierza. Zmiana numer trzy to postrach analityków – zmierzch znanej i lubianej wersji Universal Analytics i nowa era GA4.

Radosław Mentel (Google Ads & Google Analytics Specialist, Owner TOP4ALL)

1. Wprowadzenie kampanii Performance Max 2. Zmiany w dopasowaniach słów kluczowych – usunięcie modyfikatora 3. Consent mode.

Dawid Wydra (Owner, VOLE)

1. Usunięcie dopasowania przybliżonego z modyfikatorem w Google Ads (na ogromny minus). 2. Dodanie reguł wartości konwersji (na duży plus). 3. Wycofanie dedykowanych kampanii na Gmailu (neutralne).

Łukasz Kozłowski (Chief Marketing Officer, Thulium)

Budżety, analityka, algorytmy w kampaniach Google Ads.

Tomasz Trzósło (Google Ads & Google Analytics Strategist, Owner, TomaszTrzoslo.pl)

Myślę, że zmianą nr 1 jest GA4 – powoli, powoli wkracza on w orbitę zainteresowań agencji szczególnie w kontekście daty definitywnego wycofania wersji UA. Myślę, że drugą dużą zmianą jest zwrot w kierunku reklam elastycznych i praktyczne wycofanie się z rozszerzonych reklam tekstowych.

2. Jakie są największe plusy i minusy korzystania z kampanii Performance Max?

 

Paweł Cengiel (SEO Specialist, SEO-WWW)

+ Plusem jest z pewnością nowa metoda wyszukiwania najbardziej wartościowych odbiorców dla danych kreacji reklamowych – Audience Signals – jako połączenie automatycznego targetowania Google z naszą wiedzą na temat klientów marki.

Anna Moczulska (Digital Analytics & Google Analytics Trainer, Artegence)

+ Idealnie się sprawdza przy celu „Sprzedaż”.

Roman Rozenberger (Owner, IBB MEDIA)

– Brak kontroli, zalet brak.

Artur Pajkert (Customer Hapiness Architect, cyber_falks )

– Minus to mniejsze poczucie kontroli,

+ Plus to całkiem niezła skuteczność.

Witold Wrodarczyk (CEO, Adequate)

– Brak raportów, na szczęście da się wykluczyć słowa brandowe.

Krzysztof Modrzewski (Founder, Head of Education, WitBee.com)

+ Plusem są efekty, ale trzeba dobrze zadbać o dane na jakich system ma się opierać,

– Minusem zawsze jest ograniczenie możliwości optymalizacji

Paweł Adamiec (Senior SEM Manager, data.rocks)

+ Plus – łatwość konfiguracji i kompleksowe działanie ukierunkowane na cel,

– Minus – brak możliwości lepszego sterowania kampanią ręcznie co by się często pzrydało i konieczność mocnej kontroli na starcie

Albert Czajkowski (Owner, Czajkowski.Consulting)

+ Duża automatyzacja działań i miks wielu płaszczyzn wyświetlania reklam może dać naprawdę bardzo fajne efekty,

– Minusem z pewnością jest brak możliwości wprowadzania szczegółowych zmian w ustawieniach, co bardzo lubię 🙂

Radosław Mentel (Google Ads & Google Analytics Specialist, Owner TOP4ALL)

+ Jedną z największych zalet kampanii Performance Max jest duży wybór kreatywnych zasobów, które można dodać do kampanii.

– Jednym z największych problemów w inteligentnych kampaniach produktowych była utrata raportu wyszukiwanych haseł.

– Drugim problem to przejęcie ruchu związanego z brandem. Warto też pamiętać, że kampanie Performance Max mają wyższe priorytety nad pozostałymi kampaniami, trzeba to dokładnie monitorować.

Karol Dziedzic (Google Ads & Google Trainer, karoldziedzic.pl)

+/- Jej praktycznie pełna automatyzacja jest jednocześnie jej dużym plusem i minusem jednocześnie

Barbara Garczyńska (CEO, Get Noticed Agency)

+ Plusy Dla nowych użytkowników Google Ads Performance Max jest kampanią, która ułatwia korzystanie z systemu,
+ Jedna kampania, która może obsłużyć wiele placementów i dostarczyć dobry wynik,
+ W ramach jednej kampanii można zastosować wszystkie placementy reklamowe, co dla mniejszych biznesów powinno być udogodnieniem,
+ Wkrótce globalna możliwość podpięcia funkcji new customer acquisition, znanej z kampanii Smart Shopping,
+ Dostępne statystyki dotyczące np. rosnących trendów wyszukiwania użytkowników, Performance Max ma za zadanie wypełniać luki, które są niewypełnione przez kampanie w innych kanałach,
– Minusy, jeśli odpinamy assety graficzne oraz tekstowe, spada udział wyświetleń do prawie zera na witrynach sieci Google, a oznacza to utratę remarketingu dynamicznego, który w kampaniach Smart Shopping przynosił sporą liczbę konwersji,
– Brak dokładnego raportowania kampanii, brak statystyk takich jak udział w wyświetleniach, udział w kliknięciach,
– Brak możliwości wybrania targetu – nie można kierować na danych odbiorców, a sygnały dotyczące odbiorców nie służą temu, jeśli nie stworzymy własnego wideo, to Performance Max tworzy automatycznie wideo z dostępnych zasobów graficznych
– Wideo to nie jest najkorzystniejsze wizualnie

Dawid Wydra (Owner, VOLE)

+ Plus – możliwość zrobienia kampanii „na szybko”, np. dla jakiejś kilkudniowej akcji promocyjnej lub dla działań lokalnych w przypadku większego biznesu (np. eventów), gdzie budowanie struktury od zera byłoby uciążliwe.

Grzegorz Miłkowski (CEO, ContentHouse)

+ Łączenie różnych technologii automatyzacji od Google – to mega plus 🙂

Łukasz Kozłowski (Chief Marketing Officer, Thulium)

+/- Omnichannelowy algorytm, ograniczenia optymalizacji.

Tomasz Trzósło (Google Ads & Google Analytics Strategist, Owner TomaszTrzoslo.pl)

+ Największym plusem jest to, że Google je lubi i mocno promuje. A tak na poważnie uważam, że plus to często dobre wyniki.

– Główny minus to brak danych do optymalizacji. Jeżeli kampanie Performance Max miałyby pełny zestaw raportów, podobnych do raportów znanych z innych typów kampanii, byłyby moim zdaniem dużo ciekawszym narzędziem. Osobiście czuje opór, przed rozwiązaniami i algorytmami typu „black box”, które nie pokazują szczegółowych zasad działania, a generują jedynie zero jedynkowy wynik.

 

 

Justyna Przygoda
Były pracownik na stanowisku Social Media & Content Specialist. Od 5 lat z pasją i zapałem zajmuję się słowem pisanym, a od 2 mediami społecznościowymi. Doświadczenie w dziennikarstwie pozwoliło mi uwierzyć w moc słów. Działanie w social mediach sprawiło, że stawiam człowieka na początku każdej historii. Prywatnie nieuleczalna miłośniczka planszówek, stand-upów i gór.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (34 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry