Brand Lift – zupełnie inna reklama na YouTube

Anita Pruchniak
Anita Pruchniak
17 września 2018

Brand Lift


zupełnie inna reklama na YouTube

Kampanie marketingowe na YouTube stają się coraz popularniejsze, jednak wydaje się, że marketerzy jeszcze nie do końca umieją wykorzystać w pełni potencjał tego kanału. Jak w przypadku każdej kampanii, bardzo ważną kwestią jest pytanie o skuteczność działań promocyjnych. Głównym założeniem takich kampanii jest zwiększenie świadomości marki, ale kampanie na YouTube mogą również być wykorzystywane do wielu innych celów. Dlatego Google stworzyło narzędzie Brand Lift, które mierzy kompleksowo skuteczność kampanii wyświetlanych na YouTube.

 

Brand Lift – ankiety na YouTube

Brand Lift za pomocą ankiet wyświetlanym na YouTube pozwala na zmierzenie bezpośredniego wpływu na postrzeganie marki i zachowania użytkowników podczas customer journey – od momentu wyświetlenia reklamy przez podniesienie świadomości marki, jej znajomość, aż po rozważenie zakupu przez użytkownika. Narzędzie oferowane przez Google wychodzi więc zdecydowanie poza podstawowe wskaźniki skuteczności kampanii video, które mogliśmy wcześniej podejrzeć na koncie. Brand Lift bowiem dostarcza w szybki sposób dokładnych badań rynkowych.

Reklamodawcy mają możliwość konfiguracji ankiet bezpośrednio w panelu Google Ads bez dodatkowego tagowania oraz dodatkowych kosztów. Dostępne są różne szablony pytań odnośnie marki, z których możemy skorzystać.

Po skonfigurowaniu ankiety, pora na uruchomienie kampanii na YouTube. Użytkownicy zostaną podzieleni na dwie grupy – jednej z nich wyświetlana będzie reklama, a później ankieta do wypełnienia. Z kolei drugiej grupie zostanie wyświetlona sama ankieta, bez reklamy. Ankiety wyświetlane będą jako reklama typu In-Stream.

 

Mierzenie skuteczności ankiet

W jaki sposób mierzy się skuteczność tych działań? Brand Lift analizuje łączny wzrost liczby wyszukiwań w witrynie Google dla słów kluczowych związanych z marką wśród użytkowników, którzy widzieli reklamę w porównaniu z użytkownikami, którzy jej nie widzieli. Porównuje też dane zbiorcze i anonimowe dla obu zestawów respondentów i dostarcza te informacje do panelu Google Ads.

Sporym plusem tego typu kampanii jest szybkość, z jaką otrzymamy informację zwrotną o wynikach kampanii. Zazwyczaj na drugi dzień pojawia się gotowy raport, podczas gdy na miarodajne wyniki innych kampanii reklamodawcy muszą czekać najczęściej przez kilka tygodni.

Brand Lift w skrócie pozwala na uzyskanie odpowiedzi na poniższe pytania:
1. Czy odbiorcy są bardziej świadomi mojej marki po obejrzeniu reklamy?
2. Czy moja reklama video skłoniła użytkowników do rozważenia zakupu produktu lub usługi mojej marki?
3. Czy moja reklama video skłoniła odbiorców do rozważenia mojej marki lub produktu?
4. Czy ludzie są bardziej zainteresowani moją marką / produktem? Czy moja reklama zwiększyła liczbę bezpłatnych działań związanych z wyszukiwaniem mojej marki / produktu?

 

Co zrobić, aby skorzystać z Brand Lift?

Aby móc skorzystać z ankiet na YouTube, wydatki na reklamę z ostatniego tygodnia muszą być wyższe niż 3 500 $, natomiast pełne funkcjonalności badania dostępne będą już od 14 000 $ wydanych w ciągu tygodnia.

 

Anita Pruchniak
Junior SEM Specialist. Wysokie ROI i konkretne konwersje to jej główne cele. W ich osiąganiu pomagają jej zdobyte certyfikacje, których grono stale się powiększa. A jaka jest Twoja super moc?

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (7 głosów, średnia: 4,43 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991