Case study: Amazing Lashes x Blue Winston

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 10.2019
 
Case study: Amazing Lashes x Blue Winston

Jak Blue Winston zwiększył
ROAS w sklepie internetowym

Podczas pracy nad kampanią kierowaną na wyszukiwarkę dla klienta e-commerce zazwyczaj trzeba się zmierzyć z utworzeniem i aktualizacją dużej liczby produktów. Zadbanie o to, aby produkty były widoczne dla kupujących w dobie zmian na rynku technologii to ogromne wyzwanie, przed jakim staje każdy reklamodawca.  Z pomocą przychodzi usługa Blue Winston – narzędzie automatyzujące tworzenie kampanii na podstawie pliku produktowego XML. W artykule opiszemy, jak wykorzystaliśmy narzędzie Blue Winston, aby zwiększyć ROAS w sklepie naszego klienta oraz podzielimy się osiągniętymi wynikami.

Amazing Lashes to sklep oferujący produkty profesjonalnych stylistek rzęs, bezpośredni importer profesjonalnych produktów do zabiegu przedłużania i zagęszczania rzęs.

Na koncie reklamowym Google Ads klienta Amazing Lashes  zostały utworzone kampanie produktowe, kampanie w wyszukiwarce ze standardowymi reklamami oraz remarketing dynamiczny. Oprócz tego w kampanii przeprowadzonej dla klienta wykorzystaliśmy dynamiczne reklamy tekstowe w wyszukiwarce (DSA) utworzone za pomocą narzędzia Blue Winston.

Celem uruchomienia kampanii DSA było zwiększenie wyświetlania reklam sklepu dla zapytań z długiego ogona oraz dostarczenie konwersji przy zachowaniu niskiego CPA. Zdecydowaliśmy się przygotować kampanię DSA, ponieważ pozwala reklamować produkty, dla których słowa kluczowe mają małą liczbę wyszukiwań. Kampania DSA z wykorzystaniem Blue Winston tworzy grupy reklamowe z produktami, które nie mają odpowiednich do wyświetlania słów kluczowych w standardowych kampaniach w wyszukiwarce.

W kampanii zostało utworzonych automatycznie ponad 200 grup reklamowych. Każda grupa reklamowa to konkretny produkt w ofercie sklepu. Grupa reklamowa posiada dynamiczny cel reklamy, którym jest URL produktu. Z kolei reklamy DSA mają nagłówek oraz wyświetlany adres wygenerowany przez Google na podstawie zawartości witryny. W Blue Winston możemy użyć kreatora reklam tekstowych, dzięki któremu za pomocą parametrów dostępnych w feedzie produktowym błyskawicznie tworzymy wiele niepowtarzalnych, precyzyjnych reklam tekstowych dla każdej grupy produktowej.

Manualne utworzenie takiej liczby grup reklamowych zajęłoby bardzo dużo czasu. W dodatku bardzo trudnym i czasochłonnym zadaniem byłoby wstrzymywanie grup reklamowych dla produktów, które przestały być dostępne w sklepie internetowym. Dzięki narzędziu Blue Winston grupy są aktualizowane na bieżąco aktualizowane na podstawie danych z pliku XML.

Dla klienta Amazing Lashes prowadziliśmy kampanię DSA z wykorzystaniem narzędzia Blue Winston od czerwca 2019 do 30 września. W okresie czterech miesięcy działań uzyskaliśmy ROAS w wysokości 10 463%. Kampania DSA spowodowała wzrost przychodu i cechowała się lepszymi wynikami niż standardowa kampania kierowana na wyszukiwarkę.

Korzystanie z narzędzia Blue Winston pozwala na uzyskanie dużej przewagi konkurencyjnej, dzięki reklamowaniu się na zapytania dotyczące konkretnych produktów, aktualizacji kampanii na podstawie danych z pliku produktowego oraz promowaniu pełnej oferty sklepu. Dzięki użyciu narzędzia Blue Winston uzyskaliśmy wysokiej jakości, doskonale dopasowane do strony docelowej reklamy tekstowe, emisję kreacji reklamowych na bardzo precyzyjne zapytania oraz znaczną liczbę nowych transakcji.

 

Sekcja tło

Chcesz zobaczyć więcej naszych Case Studies?

 

Marta Nasiadka
Były pracownik na stanowisku Senior SEM Specialist w agencji DevaGroup. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (7 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry