Social Media pozwalają na szerokie spektrum możliwości i sposobów dotarcia do odbiorcy. W tym case study skupimy się na pokazaniu potencjału reklam na platformie Facebook w odniesieniu do działań promocyjnych. Przyjrzymy się Fundacji Gajusz, dla której w zakładanym na jedną kampanię budżecie, przeprowadziliśmy dwie akcje promocyjne, a wymagane KPI osiągnęliśmy przed wskazanym przez Klienta terminem.
Spis treści:
O naszym Kliencie
Fundacja Gajusz to organizacja pożytku publicznego, która została założona 20 lutego 1998 roku z inicjatywy Tisy Żawrockiej-Kwiatkowskiej. Pomaga dzieciom chorym i po trudnych doświadczeniach. To zespół wspaniałych ludzi, którzy zapewniają dzieciom miłość i profesjonalną opiekę. Dzięki Fundacji wsparcie otrzymuje ponad 1000 rodzin rocznie.
Fundacja Gajusz zgłosiła się do naszej Agencji z prośbą o wsparcie zarówno przy kampaniach dotyczących 1,5% podatku, ale także w budowaniu świadomości obecności Fundacji i jej podopiecznych.
O naszych działaniach
Nasze działania rozpoczęliśmy od akcji promocyjnej, którą w tym case nazwaliśmy “OKNO”. Dotyczyła ona zwiększania świadomości na temat działalności fundacji oraz bardzo istotnego problemu społecznego, jakim jest choroba nowotworowa dziecka. Naszym celem było szerzenie tej wiedzy poprzez przekazywanie bezpłatnego poradnika. Na samym początku współpracy Klient przedstawił nam, jakie wyniki powinny osiągnąć kampanie, aby zrealizować określony KPI w zakładanym budżecie i czasie. Podczas spotkań z klientem ustaliliśmy jego potrzeby, wykreowaliśmy personę (profil idealnego klienta) oraz grupy odbiorców, do których chcieliśmy kierować spersonalizowany komunikat reklamowy. Na tej podstawie opracowaliśmy i wyodrębniliśmy grupy docelowe, z uwzględnieniem odpowiedniej segmentacji: kobiety, mężczyźni, fani, grupy remarketingowe i osoby podobne oraz kampanie z ogólnymi zainteresowaniami: lekarze i onkolodzy, psycholodzy, pedagodzy, pracownicy społeczni czy filantropi.
Takie działanie pozwoliło na przygotowanie wielu wariantów kampanii oraz samych reklam. Dodatkowo zgodnie z ustaleniami została zaprogramowana analityka, dzięki której wdrożyliśmy odpowiednie konwersje na stronie internetowej. W celu zapewnienia naszemu Klientowi większej ilości leadów w jak najniższym koszcie utworzyliśmy odrębne kampanie z celem pozyskiwania formularzy kontaktowych oraz kampanie z celem konwersji na stronie internetowej. Poprzez taki zabieg mogliśmy efektywniej rozlokowywać budżet na kampanie z najwyższą efektywnością, dzięki czemu precyzyjniej docieraliśmy do określonych użytkowników.
Sukces tej kampanii opiera się również na mocnym zaangażowaniu obu stron, partnerskiej współpracy oraz wiedzy Klienta. Ponadto świetnie przygotowane materiały reklamowe nacechowane odpowiednimi emocjami, pokazały niesamowite zaangażowanie społeczeństwa w treści, co dzięki optymalizacji znalazło odzwierciedlenie w wynikach kampanii.
Kampania OKNO
W ramach kampanii OKNO w budżecie 16405 zł (założony budżet 35 620 zł), zrealizowaliśmy 2 cele: pozyskanie 800, a następnie 1200 leadów poprzez stronę www oraz kontakty zebrane dzięki formularzom na Facebooku.
Dzieląc kampanie na 2 typy, osiągnęliśmy również różny średni koszt na pozyskanie kontaktu: poziom 13,24 zł za zapis przez formularz na Facebooku oraz 29,12 zł za zapis na webinar poprzez stronę internetową. Pozwoliło nam to wyodrębnić najbardziej efektywne metody pozyskiwania kontaktów, co zapewniło niezwykle cenny wkład do strategii marketingowej naszego Klienta i przyszłych kampanii.



Po przeprowadzeniu pierwszej akcji wiedzieliśmy, które typy kampanii, zestawy reklam oraz pojedyncze reklamy przynoszą najlepsze wyniki, co pozwoliło nie tylko na przeniesienie pozostałego budżetu na kolejną kampanię, ale również na dokładniejsze określenie komunikatów i grupy docelowej. W ramach pozostałego budżetu (14 306 zł), uruchomiliśmy kampanię promocyjną PORADNIKI.
Kampania PORADNIKI
Druga kampania polegała na pozyskaniu dodatkowych kontaktów i pobraniu darmowego poradnika. W ramach pozostałego budżetu przeprowadziliśmy kampanię informacyjną, związaną z sytuacjami kryzysowymi w życiu i współczesnym świecie, edukując czym są i jak sobie z nimi radzić. Dzięki dodatkowej kampanii w budżecie 14 306 zł zebraliśmy 1082 leadów kontaktowych ze średnim kosztem pozyskania 13,22 zł.

Efekty współpracy
Efekty współpracy zdecydowanie przewyższyły oczekiwania Klienta, jak i nas samych! 🙂
- W zakładanym na jedną kampanię budżecie, przeprowadziliśmy dwie akcje promocyjne: OKNO oraz PORADNIKI;
- 1200 leadów kontaktowych – realizacja założonego celu dla kampanii Facebook Ads;
- 1082 dodatkowych kontaktów – dzięki efektywności kampanii mogliśmy przeznaczyć pozostały budżet na dodatkowe działania promocyjne;
- Szybki sukces kampanii – świetne efekty naszych kampanii uzyskaliśmy przed wskazanym przez Klienta terminem.
Podsumowanie
Jako specjalista, który prowadzi kampanie dla Fundacji Gajusz, jestem niezmiernie zadowolona, że mogliśmy dowieść tak dobre wyniki. Niesamowicie budujący jest również fakt niesienia pomocy takim instytucjom i dołożenia własnej cegiełki na tak szczytny cel. Nasze case study pokazuje, że warto nam zaufać, a także to jak ważne jest synergiczne działania pomiędzy klientem, a opiekunem agencyjnym. Podczas prowadzenia kampanii stajemy się prawdziwymi partnerami, którym zależy na wynikach. Świetnie prosperująca działalność jest w naszym interesie.
Nasze działania dla Fundacji Gajusz docenili także sędziowie międzynarodowego konkursu European Agency Awards – przeczytaj więcej o zwycięskiej kampanii.

Jesteśmy niezmiernie zadowoleni ze współpracy z agencją DevaGroup. Doceniamy ich umiejętność konfigurowania kampanii reklamowych na platformach takich jak Facebook, Instagram i TikTok. Dzięki temu osoby, dla których działalność Fundacji Gajusz jest ważna, dowiadują się o prowadzonych przez nas działaniach i mogą je wesprzeć.
Dowiedz się więcej, o naszej współpracy z Fundacją Gajusz!


Indywidualne podejście i najlepsze wyniki
Sprawdź historie sukcesu naszych Klientów!