Google Ads to idealna forma reklamy, ponieważ pozwala osiągać szybki zysk. Teraz pokażemy, ile realnie i długotrwało wnosi w biznes naszych Klientów. Przyjrzymy się sklepowi internetowemu – Wpolu.pl, który podwoił przychody, zwiększając przy tym ROAS o kilkaset procent od samego początku współpracy z nami.
O naszym Kliencie
Wpolu.pl to rolniczy market internetowy. W ofercie sklepu są produkty dla działkowców, ogrodników, sadowników i rolników. Współpracę rozpoczęliśmy w styczniu 2022 roku. Klient zwrócił się do nas z prośbą o zwiększenie sprzedaży online oraz o docieranie do większej liczby rolników, gdyż to oni właśnie stanowią najbardziej dochodową grupę docelową. Za cały poprzedni rok ROAS osiągał poziom ok. 1600%, co nie było dla Klienta zadowalającym wynikiem.
Oczekiwania Klienta zostały spełnione od samego początku współpracy, mimo że sporym wyzwaniem były dużo wyższe ceny oferowanych produktów (głównie nawozów), niż w roku poprzednim.
O naszych działaniach
Na samym początku współpracy ustaliliśmy z Klientem, jakie wyniki powinny osiągać kampanie, aby przynosiły dla niego zysk. Rozmawialiśmy o najważniejszych produktach, celach, grupie docelowej i omawialiśmy pozostałe szczegóły związane z jego biznesem. To pozwoliło nam lepiej zrozumieć jego potrzeby, oczekiwania, a także branżę i asortyment. Takie ustalenia sprawiają, że jest nam o wiele łatwiej prowadzić działania reklamowe. Sukces w Google Ads sklepu Wpolu.pl opiera się m.in. na dobrze przygotowanej analityce, idealnej komunikacji, partnerskiej współpracy oraz wiedzy i doświadczeniu Klienta, które potrafimy odzwierciedlić w kampaniach. Mówiąc krótko, staramy się jak najlepiej poznać biznes naszych Klientów, bo bez tego ani rusz. Takie podejście zawsze procentuje dobrymi i szybkimi efektami i tak było również w tym przypadku.
Styczeń i luty są w tej branży jeszcze spokojne. Prawdziwe zapotrzebowanie na asortyment Wpolu.pl zaczyna się w marcu i trwa do późnej jesieni. Dzięki temu mieliśmy w agencji sporo czasu, aby ulepszyć dotychczasowe kampanie i zaproponować całkowicie nowe rozwiązania. Zaproponowaliśmy przejście na porównywarkę CSS DevaGroup, utworzenie kampanii Performance Max, GDN Smart, Discovery i DSA. Te wszystkie pomysły były już wdrażane u naszych innych Klientów i dlatego doskonale wiedzieliśmy, że jeśli zostaną odpowiednio dopracowane, wspaniale wpłyną na sprzedaż. Branżę rolniczą charakteryzuje sezonowość, dlatego weryfikowaliśmy sprzedaż za ten sam okres poprzedniego roku. To pozwoliło reklamować produkty dostosowane do kalendarium rolniczego. Sprawdzaliśmy raport Najważniejszych ścieżek konwersji, aby mieć pewność, w które działania należy bardziej inwestować i które ze sobą współgrają.
Chcesz tworzyć z nami doskonałe kampanie?
Przeprowadziliśmy też eksperyment, którego wyniki szybko pozwoliły nam udowodnić Klientowi, że dalsze prowadzenie kampanii na ręcznych stawkach CPC nie jest najskuteczniejszym rozwiązaniem dla jego biznesu. Wspomniany eksperyment szybko wykazał, że automatyczne strategie ustalania stawek, potrafią z nierentownych kampanii, zrobić bardzo opłacalne i potrzebne. Strategia maksymalizacji wartości konwersji, a nie liczby konwersji, w połączeniu z ustawieniem atrybucji opartej na danych, okazały się strzałem w dziesiątkę. Stworzyliśmy również zaawansowane listy remarketingowe, które nie były do tej pory wdrożone, po czym podłączyliśmy je do kampanii. Dla takich list mogliśmy wówczas tworzyć dedykowane kampanie z dopasowanym asortymentem i kreacją reklamy. Krótkoterminowo docieramy do osób porzucających koszyk, a długoterminowo do osób, które już były na stronie, np. rok temu. Taka taktyka w przypadku produktów sezonowych doprowadza do sytuacji, że współczynnik konwersji i lojalność Klientów wobec marki wzrastają. Prawdopodobnie przy następnych zakupach zostawią więcej pieniędzy niż poprzednio. Wtedy rośnie średnia wartość zamówienia, więc łączne przychody i ROAS muszą być z roku na rok coraz wyższe, bo Klienci wracają po większe zakupy i pamiętają markę. Stają się do niej na stałe przywiązani. Jak widać zatem, działania Google Ads to nie tylko rentowne kampanie – to również doskonały sposób, by wpływać na ogólne przychody firmy.
I tak pierwszy tydzień współpracy rozpoczęliśmy z ROAS na poziomie ok. 800%, a pierwszy kwartał 2022 zamknęliśmy z ROAS na poziomie 2800%. Przełożyło się to na wysokość budżetu reklamowego oraz zwiększenie rozpoznawalności marki. Wydatki reklamowe stale rosną, ponieważ Klient jest głodny milionowych przychodów i wie, że dalsza współpraca będzie coraz bardziej owocna.
Efekty współpracy
Efekty współpracy zdecydowanie przewyższyły oczekiwania Klienta. Nie licząc pierwszych dni współpracy, w okresie od stycznia do czerwca nie było ani jednego tygodnia, w którym zwrot z nakładów na reklamę byłby niższy niż 1600%.
Jak widać, wyniki stale rosną. Mimo że w maju spadł ROAS względem kwietnia o 644,14%, to Klient znów zdecydował się na zwiększenie wydatków, ponieważ wyniki kampanii dobiły do magicznej kwoty 1 mln zł przychodu miesięcznie.
Ogromny udział w rezultatach mają kampanie PMax, które uzyskiwały bardzo wysoki ROAS od pierwszych dni działania. Performance Max na wszystkie produkty uzyskiwała ROAS w kwietniu i maju odpowiednio 5181,73% i 4210,37%. Performance Max na wybrane produkty została utworzona 3 tygodnie wcześniej. W marcu uzyskiwała ROAS 4145,06%, w kwietniu 3364,16%, a w maju 2109%. Spadki wynikają tylko i wyłącznie z tego, że wydatki w maju wzrosły o ok. 90%. Było to duże wyzwanie, ponieważ według zaleceń Google optymalne zwiększenie budżetu powinno wynosić ok. 10-20% na 1-2 tygodnie. Stąd słabszy łączny ROAS w maju i czerwcu i lekcja dla nas i Klienta, aby w przyszłym sezonie zaplanować budżet trochę wcześniej.
Udowodniliśmy, że Klient jest w dobrych rękach i ruszyliśmy po duże przychody. Utrzymanie wysokiego ROAS i przychodów na poziomie 1 miliona złotych miesięcznie ma miejsce do dziś i jesteśmy pewni, że będzie tak do końca sezonu.
Podsumowanie
Jako specjalista, który prowadzi kampanie Google Ads dla Wpolu.pl, nie mogę doczekać się kolejnego sezonu sprzedażowego. Nauczony doświadczeniem wiem, na co kłaść szczególny nacisk, jakie działania sprawdzają się najlepiej i co zrobić inaczej w 2023 roku na koncie Klienta. Mam już wyciągnięte pierwsze wnioski na 2023 rok, które zastosuję w kampaniach i które będą miały odbicie w efektach. Wierzę, że za rok nastąpi aktualizacja tego case study i zostaną zaprezentowane jeszcze lepsze wyniki.
Nasze case study pokazuje, że warto nam zaufać i powierzyć nie tylko prowadzenie kampanii Google Ads, ale także pozostałe działania, mające na celu zwiększenie sprzedaży. Jak widać – potrafimy odpowiedzieć na oczekiwania Klienta, zaproponować nowe rozwiązania, przedstawić alternatywy i z powodzeniem wdrażać nowe pomysły na zwiększenie dochodów. Zawsze wysoko stawiamy sobie poprzeczkę, ponieważ chcemy być prawdziwymi partnerami biznesowymi, którym zależy na wynikach Klientów i którzy są prawdziwie zaangażowani w rozwój. W końcu Twój świetnie prosperujący biznes jest w naszym interesie.
“Dzięki DevaGroup znacząco poprawiliśmy wyniki naszych kampanii Ads. Bardzo dużą zaletą agencji jest stały kontakt i ciągłe poszukiwanie nowych możliwości. Wysoki poziom zaangażowania zespołu i rozsądne stawki.”
Joanna Borzęcka, Przedstawiciel firmy wPolu.pl
Chcesz poznać szczegóły naszych działań? Zobacz całe case study!