Certyfikat Google Analytics – co każdy wiedzieć powinien

Certyfikat Google Analytics – co każdy wiedzieć powinien

Certyfikat Google Analytics
– co każdy powinien o nim wiedzieć

Czym jest certyfikat z Analytics?

Certyfikat Google Analytics jest – poza certyfikatami Google Ads – jedną z dostępnych akredytacji jaką Google wystawia osobom, które udowodniły, że w sposób biegły posługują się jednym z jego narzędzi. W tym konkretnym przypadku certyfikat dotyczy narzędzia analitycznego, służącego do badania ruchu, użytkowników i zdarzeń na stronie. Egzamin obejmuje zarówno podstawowe jak i zaawansowane zagadnienia dotyczące funkcji oraz zastosowania Google Analytics. Poprzez posiadanie certyfikatu agencja specjalizująca się w tworzeniu kampanii i reklam Google Ads może potwierdzić, że pracują w niej profesjonalni eksperci w dziedzinie analiz marketingu internetowego, którzy będą potrafili skutecznie ocenić oraz udowodnić efektywność prowadzonych działań.

 

Gdzie uzyskać certyfikat?

Podobnie jak wszystkie certyfikaty Google Ads, jest on dostępny na platformie Skillshop pod dokładną nazwą: Kwalifikacja indywidualna Google Analytics. Przed podejściem do egzaminu można skorzystać ze szkoleń online, stacjonarnych oraz z materiałów przygotowawczych oferowanych przez Google. Szkolenia online jak i stacjonarne są dostępne tylko dla agencji, które uczestniczą w programie Google Partners. Szkolenia te są przeprowadzane przez Certyfikowanych Trenerów Google Ads.

Natomiast, indywidualna osoba może mieć dostęp do kursu w ramach Akademii Analytics. Jedyne co do tego potrzebne, to założyć konto na stronie Skillshop. Zarówno założenie konta, jak i materiały edukacyjne są całkowicie darmowe. Osoby, które chcą posiadać certyfikat Google Analytics nie płacą za egzamin – podobnie jak szkolenia jest on całkowicie darmowy.

 

Jak uzyskać certyfikat?

Aby uzyskać certyfikat Google należy zaliczyć test na stronie Skillshop po wcześniejszym założeniu konta i zalogowaniu. Egzamin trwa 90 minut i zawiera 70 pytań. Certyfikat zostanie przyznany jeśli zdający zdoła uzyskać minimum 80% poprawnych odpowiedzi. Egzamin z Google Analytics jest ważny przez 12 miesięcy. Po upływie tego czasu należy zdać test ponownie, dzięki czemu ważność certyfikatu zostanie odnowiona na kolejny rok. Zaliczenie egzaminu można poświadczyć poprzez spersonalizowane zaświadczenie, które można dodawać do swoich profili społecznościowych lub je wydrukować.

Ze względu na specyfikę dostępnych materiałów oraz rozległość tematyki, egzamin ten jest jednym z trudniejszych. Jeśli nie uda ci się zdać go za pierwszym razem, Google umożliwia ponowne podejście do niego po upływie 24 godzin. Egzamin można zdać tyle razy ile uzna się go za stosowane.

 

 

W jaki sposób przygotować się do egzaminu?

Jak już wcześniej było wspomniane, aby w jak najlepszym stopniu przygotować się do egzaminu najlepiej jest skorzystać z materiałów zamieszczonych pod egzaminem z Google Analytics.

Obecnie mamy dwa kursy, dzięki którym możemy przygotować się do testu:

  1. Google Analytics dla początkujących
  2. Google Analytics dla zaawansowanych

 

Kursy natomiast, podzielone są na następujące działy:

  1. Google Analytics dla początkujących
    1. Wprowadzenie do Google Analytics
    2. Interfejs Google Analytics
    3. Podstawowe raporty
    4. Podstawowe śledzenie kampanii i konwersji
  2. Google Analytics dla zaawansowanych
    1. Zbieranie i przetwarzanie danych
    2. Ustawienie zbierania danych i konfiguracji
    3. Zaawansowane narzędzia i metody analityczne
    4. Zaawansowane narzędzia marketingowe

W ramach każdego działu znajduje się określona liczba lekcji. Cała struktura na sam początek może wygląda dość groźnie, ale zaliczając lekcję po lekcji zdobywamy i uzupełniamy swoją wiedzę konieczną do zakończenia kursu, zdania egzaminu a finalnie uzyskania upragnionego certyfikatu.

 

 

Po wybraniu odpowiedniej tematyki należy w nią kliknąć i przejść do materiałów. Zostaniemy wtedy przekierowany do nagrań przedstawiających poszczególne zagadnienia. Materiały edukacyjne w postaci wideo są oryginalnie dostępne w języku angielskim. Nie musimy się jednak martwić ponieważ już większość z nich zawartych w ramach kursu online posiada napisy w języku polskim.

 

Podsumowanie

Znajomość Google Ads pozwala stworzyć kampanię reklamową i ją uruchomić. Jeśli jednak agencja, z którą chcesz nawiązać współpracę nie posiada odpowiednio poświadczonej znajomości narzędzi analitycznych, jej pracownicy nie będą potrafili zoptymalizować kampanii korzystając z danych zawartych w Google Analytics. Narzędzie to jest bowiem niezbędne w celu zebrania danych dotyczących skuteczności działań marketingowych online, ale jest również wykorzystywane do tworzenia list remarketingowych, sprawdzania poprawności działania samej strony czy kontroli użytkowników (np. dane dotyczące ich wieku, położenia geograficznego, języka).

 

Dlatego wybierając agencję należy sprawdzić jakie certyfikaty mają jej pracownicy oraz czy agencja działa w programie Google Partners. Udział w programie zapewnia pracownikom danej agencji dodatkowe wsparcie supportu Google, jak również możliwość korzystania ze szkoleń. W celu sprawdzenia, czy agencja z którą chcesz współpracować posiada interesujące cię certyfikaty należy wejść tutaj. Po wpisaniu nazwy agencji wyświetlą ci się informacje o liczbie zatrudnionych specjalistów, minimalnym miesięcznym budżecie potrzebnym do prowadzenia kampanii oraz certyfikatach posiadanych przez pracowników.

Sekcja tło

Jesteśmy specjalistami od Google Ads!

 

Tekst aktualizowany. Pierwotna wersja wpisu opublikowana została na blogu w lipcu 2016 roku.

Natalia Chrobak
Były pracownik na stanowisku SEM Specialist. Związana z SEM od niedawna, ale pełna pasji. Wcześniej dziennikarka i szalony grafik. Gotowa podbić świat.

Mateusz Najman
Senior SEM Specialist. Certyfikowany Specjalista Google Ads i Google Analytics. Zajmuje się zarządzaniem kampaniami oraz wdrażaniem analityki. Jego zamiłowaniem jest wielogodzinna segregacja i pogłębiona analiza danych. Lubi mieć wszystko perfekcyjnie dopracowane.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (11 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry