Certyfikat Google Analytics – co każdy wiedzieć powinien

Natalia Chrobak
Natalia Chrobak
Archiwum 07.2016

duzy_szablon v5 piksele ceryfikat

Certyfikat Google Analytics jest jedną z akredytacji, jaką Google wystawia osobom, które w biegły sposób posługują się tym narzędziem analitycznym. Egzamin obejmuje zarówno podstawowe jak i zaawansowane zagadnienia dotyczące funkcji oraz zastosowania Google Analytics. Poprzez posiadanie certyfikatu agencja może potwierdzić to, że pracują w niej profesjonalni specjaliści w dziedzinie analiz marketingu internetowego.

Podobnie jak w przypadku certyfikatów z Google Adwords przed podejściem do egzaminu można skorzystać ze szkoleń online, stacjonarnych jak i z materiałów przygotowawczych. Szkolenia online jak i stacjonarne są dostępne tylko dla agencji, które uczestniczą w programie Google Partners. Szkolenia te są przeprowadzane przez Certyfikowanych Trenerów Google AdWords. Natomiast, żeby mieć dostęp do materiałów edukacyjnych należy założyć indywidulane konto na stronie Google Partners. Zarówno założenie konta, jak i materiały edukacyjne są całkowicie darmowe. Osoby, które chcą posiadać certyfikat Google Analytics, nie płacą za egzamin, podobnie jak szkolenia jest on całkowicie darmowy.

Przygotowanie do egzaminu

Jak już wcześniej było wspomniane, aby w jak najlepszym stopniu przygotować się do egzaminu najlepiej jest skorzystać z materiałów zamieszczonych pod egzaminem z Google Analytics.

Materiały przygotowawcze, lekcje są podzielone na cztery części:

  1. Podstawy analityki cyfrowej;
  2. Korzystana z platformy Google Analytics;
  3. Analytics dla e-commerce;
  4. Podstawy analityki dla aplikacji mobilnych.

panel_egazminacyjny_GA

Po wybraniu odpowiedniej tematyki należy w nią kliknąć i przejść do materiałów. Zostaniemy wtedy przekierowany do nagrań przedstawiających poszczególne zagadnienia. Minusem tych materiałów edukacyjnych jest to, że są one dostępne jedynie w języku angielskim.

Egzamin z Google Analytics

W celu otrzymania certyfikatu Google Analytics należy zdać egzamin na stronie Google Partners po wcześniejszym założeniu konta i zalogowaniu. Egzamin trwa 90 minut i zawiera 70 pytań. Wynik pozytywny uzyskuje się w chwili, kiedy odpowie się dobrze na 80% pytań. Certyfikat z Google Analytics jest ważny przez 18 miesięcy. Po upływie tego czasu należy zdać ponownie egzamin. Zaliczenie egzaminu można poświadczyć poprzez spersonalizowane zaświadczenie, które można dodawać do swoich profili społecznościowych lub je wydrukować.

Ze względu na specyfikę dostępnych materiałów oraz rozległość tematyki egzamin ten jest jednym z trudniejszych. Jeśli nie uda ci się zdać go za pierwszym razem, Google umożliwia ponowne podejście do niego po upływie tygodnia. Egzamin można zdać tyle razy ile uzna się go za stosowane.

certyfikat_GA

Znajomość Google AdWords pozwala stworzyć kampanię i ją uruchomić. Jeśli jednak agencja, z którą chcesz nawiązać współpracę nie posiada odpowiednio poświadczonej znajomości narzędzi analitycznych jej pracownicy nie będą potrafili zoptymalizować kampanii korzystając z danych zawartych w Google Analytics. Narzędzie jest niezbędne w celu zebrania danych dotyczących skuteczności działań marketingowych, ale jest również wykorzystywane do tworzenia list remarketingowych, sprawdzania poprawności działania samej strony, kontroli użytkowników (np. dane dotyczące ich wieku, położenia geograficznego, języka).

Dlatego wybierając agencję należy sprawdzić jakie certyfikaty mają jej pracownicy oraz czy agencja działa w programie Google Partners. Udział w programie zapewnia pracownikom danej agencji dodatkowe wsparcie supportu Google, jak i możliwość korzystania ze szkoleń. W celu sprawdzenia, czy agencja z którą chcesz współpracować posiada interesujące cię certyfikaty należy wejść na tą stronę: https://www.google.com/partners/?hl=pl#a_search. Po wpisaniu nazwy agencji wyświetlą ci się informacje o liczbie zatrudnionych specjalistów, minimalnym miesięcznym budżecie potrzebnym do prowadzenia kampanii oraz certyfikatach posiadanych przez pracowników.

Natalia Chrobak
Związana z SEM od niedawna, ale pełna pasji. Wcześniej dziennikarka i szalony grafik. Gotowa podbić świat.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991