Jak sprawdzić agencję? O certyfikatach Google Ads

Jak sprawdzić agencję? O certyfikatach Google Ads

Jak sprawdzić agencję?
O certyfikatach Google Ads

Planujesz rozpocząć promocję swojej firmy w sieci z wykorzystaniem kampanii Google Ads? Zastanawiasz się nad samodzielnym prowadzeniem, freelancerem lub agencją reklamową? Oczywiście każda z opcji ma swoje plusy i minusy. Jeśli jednak nie masz wystarczającej ilości czasu na prowadzenie kampanii, optymalizację, śledzenie nowinek i dokształcanie się – lepiej przekazać te działania. Kampanie w sieci reklamowej, w sieci wyszukiwania, kampanie wideo czy zakupowe to codzienność pracy specjalistów, którzy pomogą w promocji Twojej strony, dzięki wykorzystaniu reklam online.

 

Jaką agencję wybrać?

Jednym z aspektów, na który warto zwrócić uwagę, to posiadanie Statusu Partnera Google lub Partnera Google Premium. Agencje reklamowe mają możliwość przystąpienia do programu, już od roku 2013. Agencja, która osiągnie wymagane warunki, otrzymuje status Partnera Google. Aby dołączyć do programu i uzyskać status musi spełnić szereg wymogów stawianych przez Google. [Ważne] W lutym 2022 zostanie wprowadzony nowy program Google Partners, który będzie wymagał od agencji spełnienia nowych wymagań, które można podzielić na trzy główne kategorie: Skuteczność, Certyfikaty, Wydatki.

Aktualne zestawienie zmian można sprawdzić na stronach Pomocy Google – tutaj.  

Agencje ze statusem Partnera Google posiadają wiedzę z zakresu prowadzenia kampanii Google Ads, utrzymują odpowiednie wydatki oraz stale powiększają swoje portfolio klientów. Otrzymując status Partnera Google, agencje reklamowe mogą cieszyć się z również z różnych korzyści. Mają dostęp między innymi do usług pomocy Google, dodatkowych materiałów oraz narzędzi, które pomagają przy pracy nad zarządzaniem kampaniami klientów. Dostają możliwość uczestnictwa i testowania nowych rozwiązań, które przygotowuje Google. Jako pierwsi na rynku mają dostęp na przykład do nowych typów kampanii, które mogą konfigurować na kontach klientów, wykorzystując nowe typy reklam w promocji danej strony. Jest to jedna z korzyści przekazania prowadzenia kampanii certyfikowanej agencji.

 

Certyfikaty Google Ads

Certyfikaty Google Google Ads to zaświadczenia wystawiane przez Google osobom, które osiągnęły biegłość w poszczególnych dziedzinach reklamy Google Ads. Dzięki ich posiadaniu agencja może potwierdzić, że pracują w niej profesjonalni specjaliści w dziedzinie marketingu internetowego. Aktualnie na specjalnej platformie e-lerningowej Skillshop – dostępnych jest 6 egzaminów, z których możemy otrzymać Certyfikat Google Ads.

Dostępne egzaminy to:

  • Reklama w sieci wyszukiwania
  • Reklama w sieci reklamowej
  • Reklama wideo
  • Reklama produktowa
  • Reklama aplikacji
  • Pomiar skuteczności reklam

Na platformie, poza możliwością zdawania egzaminów, znajdują się również dodatkowe materiały do nauki i poszerzania swojej wiedzy, zarówno z podstawowego zakresu znajomości Google Ads, jak i bardziej zaawansowane treści. Agencje reklamowe, które prowadzą konta w imieniu swoich klientów powinny dbać o zachowanie ważności egzaminów zdawanych przez specjalistów. Ważność certyfikatu z danej specjalizacji wynosi 12 miesięcy. Poza sprawdzeniem wiedzy i byciem na bieżąco ze zmianami jest to również ważny aspekt, który wiąże się z tematem programu Google Partners. 

Sekcja tło

Jesteśmy specjalistami od Google Ads!

 

Egzaminy certyfikacyjne Google Ads

Aby w jak najlepszy sposób przygotować się do egzaminów dostępnych w Skillshop, należy skorzystać z materiałów edukacyjnych zamieszczonych na stronie. Egzaminy są stosunkowo trudne, żeby osiągnąć pozytywny wynik należy zdać każdy na przynajmniej 80%. Podczas egzaminu nie można cofać się do poprzednich pytań, ani przekroczyć czasu przeznaczonego na jego zdanie (75 min cały egzamin). Jeśli przekroczy się czas i nie wypełni wszystkich pytań egzamin, zostanie on niezaliczony i trzeba będzie podejść do niego powtórnie.

Poprzez weryfikację czy specjaliści danej agencji posiadają odpowiednie certyfikaty możesz sprawdzić, czy twoim kontem na pewno zajmują się osoby wykwalifikowane. Rodzaje zdawanych egzaminów sprawdzają też wiedzę pracowników z danego obszaru Google Ads. Dla przykładu: jeśli zależy Ci na promocji w sieci wyszukiwania znajdź agencję, której pracownicy mają taki certyfikat. Dzięki temu będziesz pewny, że ich działania będą prowadzone w profesjonalny sposób.

 

 

Tekst aktualizowany. Pierwotna wersja wpisu opublikowana została na blogu w czerwcu 2016 roku.

Natalia Chrobak
Były pracownik na stanowisku SEM Specialist. Związana z SEM od niedawna, ale pełna pasji. Wcześniej dziennikarka i szalony grafik. Gotowa podbić świat.

Karolina Kawulka
SEM Expert. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. Uwielbia pracę z kampaniami głównie dla branży e-commerce. Chętnie wykorzystuje Google Tag Managera w codziennej pracy. Z zamiłowania podróżniczka.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (10 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry