Damian Rams – wywiad po semKRK#16 on-line

Kamil Leśniak
Kamil Leśniak
Archiwum 04.2021
 
Damian Rams – wywiad po semKRK#16 on-line

Damian Rams
- wywiad po semKRK#16 on-line

Damian Rams – to prelegent #16 edycji semKRK. Jak pisze sam o sobie: „Pomagam firmom wdrażać Google Analytics, analizować dane i przekładać je na skuteczniejsze działania biznesowe. Jestem autorem bloga oraz kursów online o analityce internetowej. Regularnie wysyłam też newsletter #TajnikiAnalityki z dawką praktycznej wiedzy o GA / GTM / Data Studio / CRO”. Zapraszamy więc zarówno na bloga Damiana – https://www.damianrams.pl/, jak i do naszego pokonferencyjnego wywiadu z Damianem, w którym odpowiedział na pytania zadane podczas Jego prelekcji!


Poza standardowymi wskaźnikami: przychód, transakcje, koszt, crm, na jakie jeszcze raporty / metryki warto zwracać uwagę w e-commerce przy analizowaniu ruchu na stronie?

– Metryki z raportu Skuteczność produktu, czyli Buy to detail rate oraz Cart to detail rate,

– Wymiary niestandardowe w hitach e-commerce, jak dostępność produktu, poziom rabatu, flagi (np. wyprzedaż, bestseller, outlet, nowość) – przez ten pryzmat uzyskujemy więcej kontekstu w danych o zachowaniu użytkowników,

– Zachowania zakupowe i Zachowania na etapie realizacji transakcji.

 

 

Czy wysyłanie z back-endu nie będzie powodować problemów, z tego powodu, że request wysyłany jest przez innego użytkownika? W tym wypadku obsługę sklepu?

Nie, o ile wtyczka zapisuje clientId użytkownika składającego zamówienie, a następnie tę wartość clientId wykorzystuje w zdarzeniu wysyłanym do GA. Zazwyczaj tak to działa.

 

Jak nazywa się moduł do Presty który wysyła transakcje do GA bezpośrednio z back-endu sklepu?

PrestaShow Google Integrator 4.0 – wysyłka z back-endu, można ustalić status zamówienia, który powoduje wysyłkę zdarzenia.

 

 

Jaki moduł enhanced e-commerce polecasz do Presta Shop?

Google Tag Manager Enhanced Ecommerce (UA) – PRO – jeśli zależy Ci na większej kontroli, elastyczności i modyfikacji zdarzeń Enhanced Ecommerce. Moduł jest oparty o dataLayer + tagi w GTM (nie wysyła zdarzeń bezpośrednio przez wtyczkę),

PrestaShow Google Integrator 4.0.

 

Jak duża jest skala tego typy błędów? Jak ich poprawa wpłynęła na zwiększenie przychodów?

Skala jest różna w zależności od sklepu, ale zdarzało się, że w GA brakowało np. połowy transakcji, albo brakowało 30% przychodów (ponieważ nie wysyłały się duże transakcje przez zbyt duży rozmiar hita).

 

 

Część użytkowników internetu korzysta z wtyczek blokujących reklamy i śledzenia. Czy są one w 100% skuteczne, czy może jest jakiś inny sposób, aby móc odczytać ruch od tych osób?

Jeśli requesty do domen narzędzi analitycznych za zablokowane w AdBlocku, to wtedy taka wtyczka skutecznie blokuje przesyłanie danych. Można to obejść na przykład za pomocą DataUnlocker.

 

Jakie moduły użyć w prestashop do DL, co polecasz?

Google Tag Manager Enhanced Ecommerce (UA) – PRO

 

 

Jak można przetestować rozmiar hita?

Można wysyłać do GA informację o rozmiarze hita aby monitorować, czy zdarzają się hity zbliżające się do granicy. Przetestować rozmiar konkretnego hita można w konsoli deweloperskiej np. poprzez wstrzyknięcie tam kodu dataLayer. Można też wyklikać w sklepie zamówienie na 40+ różnych produktów i zobaczyć w konsoli, czy pojawi się komunikat o zbyt dużym rozmiarze hita.

 

Sekcja tło

Chcesz zobaczyć wystąpienie Damiana na semKRK?

 

Kamil Leśniak
Event & Marketing Manager. Zajmuje się marketingiem internetowym oraz contentem. Lubi wyzwania i pasjonuje się organizacją eventów. Prywatnie kolekcjoner autografów znanych osób.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry