Dlaczego nie widzę swoich reklam w sieci wyszukiwania Google? (cz. II)

Damian Hanusiak
Damian Hanusiak
26 sierpnia 2019
google-ads-dlaczego-nie-widze-reklam

Poznaj przyczyny, z powodu których


nie widzisz swojej reklamy Google Ads

W poprzednim artykule z serii “Dlaczego nie widzę swojej reklamy” wskazaliśmy najważniejsze przyczyny, przez które możesz nie zobaczyć swojej reklamy w wyszukiwarce. Uzupełniamy tę listę o przyczyny, przez które możesz nie widzieć swoich reklam w Sieci Reklamowej Google, w tym reklam remarketingowych. Część powodów jest wspólna dla wszystkich typów kampanii, ale dla porządku powtarzamy je na poniższej liście.

  1. Brak budżetu na koncie Google Ads – Jeżeli budżet przesłany na konto już się skończył lub karta kredytowa zawiodła, to reklamy nie będą wyświetlane. Brak środków jest częstą przyczyną braku wyświetleń reklamy.
  2. Brak wszystkich rozmiarów reklam graficznych – Każda strona internetowa, która wyświetla reklamy Ad Sense ma konkretnie zdefiniowane, jakie rozmiary mogą być wyświetlone na stronie www. Jeśli nie widzisz swojej reklamy na konkretnej stronie, sprawdź, czy w kampanii masz dodane te rozmiary, które mogą się wyświetlić na stronie, na której jesteś. Rozwiązaniem problemu braku wyświetlania reklam na konkretnej stronie jest stosowanie wszystkich możliwych rozmiarów banerów oraz reklam elastycznych. Dzięki temu nie ograniczymy wyświetlania reklam.
  3. Nie jesteś w grupie docelowej  – Aby trafić na swoje reklamy w internecie musisz znaleźć się w grupie docelowej, na którą kierujesz reklamy (np. zainteresowania lub niestandardowe zainteresowania). Jeśli Twoim targetem są osoby zainteresowane obuwiem, a Ty w ostatnim czasie nie szukałeś nic dotyczącego tego tematu, to nie zobaczysz swoich reklam.  
  4. Kierowanie demograficzne – Jeżeli korzystasz z kierowania na wiek i płeć, to może zdarzyć się, że nie należysz do tak ustawionej grupy lub Google przypisał Cię (na podstawie Twojej aktywności w sieci) do innego wieku lub płci niż te, na które kierujesz kampanię.
  5. Wyświetlanie reklam w większości w aplikacjach mobilnychSprawdź, gdzie wyświetlają się Twoje reklamy. Może okazać się, że 99% naszych kliknięć i wyświetleń jest w aplikacjach mobilnych (ponieważ Google uznał, że tam znajdują się Twoi odbiorcy), a my na próżno szukamy banerów na stronach internetowych. Jeśli chcesz częściej wyświetlać reklamy na stronach, wyklucz aplikacje mobilne z kierowania.
  6. Automatyczne strategie ustalania stawek – Dzięki takiej metodzie ustalania stawek to system IA w Google Ads ustala stawki za kliknięcie. Może nawet całkowicie w danym momencie wycofać Twoje reklamy z aukcji dla danego użytkownika, który przegląda stronę www. Tak mogło się stać, gdy Ty przeglądasz internet w celu namierzenia swoich reklam. Sztuczna inteligencja uznała, że nie skonwertujesz, dlatego wycofała się z wyświetlenia reklamy.
  7. Kierowanie na lokalizację Jeśli jesteś w innej lokalizacji niż ta, na którą kierujesz reklamę, to jej nie zobaczysz. Podczas szukania swoich reklam na stronach www IP twojego komputera lub urządzenia, z którego korzystasz musi być przypisane do lokalizacji, na którą kierujesz reklamy.kierowanie-na-lokalizacje
  8. Kierowanie na urządzeniaPodobnie sprawa ma się z urządzeniem, z jakiego przeglądasz internet. Musi być to urządzenia, na które kierujesz reklamy. Jeśli szukasz swoich reklam na komórce, a kampania kieruje tylko na PC, to nie zobaczysz reklamy.kierowanie-na-urzadzenia
  9. Harmonogram reklam – Może kierujesz na konkretne dni tygodnia lub godziny? Jeśli sprawdzasz reklamy w godzinach, które wykluczone są z harmonogramu, to także nie zobaczysz swojej reklamy.
  10. AdBlock – Sprawdź, czy nie masz włączonego AdBlocka. To jedna z częstszych przyczyn, przez które nie widzisz reklam w ogóle.
  11. Ograniczony dzienny budżet kampanii – Sieć Reklamowa Google jest bardzo duża, aby wyświetlać reklamę wszystkim, musiałbyś mieć nieograniczony budżet. Tak nigdy się nie zdarza. W sieci reklamowej Google wszyscy reklamodawcy mają za mały budżet. Dlatego możesz nie widzieć swojej reklamy. Kolumna “Stan” na poziomie kampanii informuje nas, czy budżet dzienny jest wystarczający. Jeżeli pojawi się komunikat “ograniczona z powodu budżetu” – będziesz wiedzieć, dlaczego reklama może się nie wyświetlać.budzet
  12. Reklama odrzucona lub ograniczona – Baner, jakie stworzyłeś, mogą być odrzucone lub ograniczone z wielu różnych powodów. Problem ten można zdiagnozować w karcie “reklamy i rozszerzenia”. W kolumnie “stan” zostanie podany powód odrzucenia.

budzet2

Dlaczego nie widzę swoich reklam w kampanii remarketingowej?

  1. Zbyt mało użytkowników na liście remarketingowej – na liście remarketingowej musi być minimum 100 plików cookies, aby reklama zaczęła się wyświetlać. Sprawdź, jaki rozmiar ma Twoja lista remarketingowa, na którą kierujesz reklamy. Jeśli jest mniejsza niż 100, nie zobaczysz swojej reklamy.
  2. Nie ma cię na liście remarketingowej – Definiować użytkowników na listach remarketingowych można w różny sposób. Mogą to być np. użytkownicy, którzy dodali produkt do koszyka. Jeśli nie wykonałeś takiej akcji, nie znajdujesz się na liście remarketingowej. Na inaczej zdefiniowanych listach też możesz się nie znajdować. Dlatego możesz nie widzieć swojej reklamy.
  3. Wykluczająca lista – Wykluczenie użytkowników, którzy dokonali zakupu jest sprawą oczywistą. Dlatego, jeżeli Ty zrobiłeś testowe zamówienia – zostałeś wykluczony z remarketingu. Często wykluczane listy to np listy osób, które na stronie były krótko. Jeśli jesteś na takiej liście, wtedy nie zobaczysz swojej reklamy.
  4. Odrzucona lista – Dotyczy m.in stron internetowych związanych z medycyną. Dla takich stron remarketing jest zabroniony, a reklamy nie są wyświetlane.

Współpraca: Dorota Kika (Senior SEM Specialist), Marta Pilacińska (Head of SEM)

Damian Hanusiak
SEM Specialist.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (11 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991