Elementy Google AdWords

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 07.2018
 
Elementy Google AdWords

Elementy
Google AdWords

Google AdWords to rozbudowany system reklamowy, za pomocą którego możemy wyświetlać linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania.

Większość osób myśli, że są to tylko reklamy w wyszukiwarce Google – jednak AdWords to coś więcej. Pozwala dotrzeć do ponad 90% polskiego Internetu i zawiera w sobie nie tylko reklamę w wyszukiwarce, ale również możliwość umieszczenia naszych banerów czy reklam tekstowych na niszowych blogach, kanałach YouTube czy w Gmailu. Co dokładnie więc składa się na system działań w ramach Google AdWords?

 

 

Wyszukiwarka Google

Wyszukiwarka Google to najbardziej popularne narzędzie do uzyskiwania odpowiedzi na zapytania użytkowników. Jeśli któreś z naszych słów kluczowych, odpowiada wpisanej frazie, to nasza reklama bierze udział w aukcji Google. O tym, czy to ona się wyświetli, decyduje wysokość ustalonej stawki za kliknięcie oraz jakość strony docelowej.

Najważniejszym czynnikiem, jest dobrze napisana treść reklamy, czyli taka, która odpowiada na pytanie zadane przez użytkownika. Wyróżni to naszą reklamę i zwiększy szanse na to, że to nasza reklama zostanie wybrana.

 

 

Reklama produktowa

Kolejnym rodzajem reklam, które można wdrożyć za pomocą Google AdWords to reklamy produktowe. Zawierają one zdjęcie, nazwę i cenę produktu, a także nazwę producenta. Daje to możliwość wizualnego pokazania, co zawiera Twoja oferta. Taka reklama lepiej przyciąga wzrok użytkownika i szybko przekazuje mu najważniejsze informacje o produkcie. Ten rodzaj reklam, jest szczególnie ważny dla sklepów internetowych.

Na przykład po wpisaniu słowa Laptop do wyszukiwarki pokazuje się kilka artykułów sklepu Acer Store PL. Zawierają nazwę produktu oraz cenę.  

 

Więcej na ten tamat można przeczytać:

https://roiexperts.pl/blog/reklamy-produktowe-google-adwords/;

 

 

Sieć reklamowa

Reklamy można tworzyć, także w sieci reklamowej (GDN). Sieć reklamowa Google pozwala na dotarcie do osób przeglądających ich ulubione witryny, oglądających filmy w YouTube, sprawdzających Gmaila lub korzystających z urządzeń mobilnych i aplikacji. Pomaga reklamodawcom w znalezieniu właściwych odbiorców. Przykładowo, jeśli prowadzimy sklep wędkarski, możemy wyświetlać reklamy na blogu poświęconemu tej tematyce.

Dodatkowo sieć reklamowa udostępnia nam wiele ciekawych formatów, które mogą przyciągnąć naszych klientów. W zależności od naszych potrzeb możemy skorzystać z reklam elastycznych, graficznych, video oraz wyświetlać rozwijane reklamy na górnych kartach w skrzynkach odbiorczych użytkowników Gmail.

Na temat reklamy video można przeczytać: 

http://roiexperts.pl/blog/reklama-video-na-youtube-kompleksowy-marketing-internetowy/

 

 

Remarketing

Bardzo ważnym elementem każdego działania w obszarze Google AdWords jest remarketing. Ta metoda pozwala kierować reklamy na użytkowników, którzy już odwiedzili Naszą stronę. Docierać do nich możemy, aż przez 540 dni. Remarketing pozwala nam nie tylko powrócić do naszych klientów, ale także dostosować reklamy w zależności od tego jakie akcje wykonał na naszej stronie. Przykładowo, jeśli użytkownik oglądał sukienki z kolekcji wiosna/lato, możemy pokazać mu reklamę z promocją, na tę właśnie kolekcję. Możemy też dotrzeć do użytkowników którzy byli na naszej stronie ale niczego nie kupili lub i przedstawić im dedykowaną ofertę.

Więcej na ten temat można przeczytać:
https://roiexperts.pl/blog/remarketing-kompleksowy-marketing-internetowy/

 

 

Rodzaje reklamy

Google AdWords pozwala na używanie różnego rodzaju reklam. Reklamodawca może wybrać te, które w danej kampanii będą się najbardziej sprawdzać. Google AdWords to nie tylko reklama tekstowa, ale także reklama video, graficzna. Stosunkowo nowym elementem jest reklama elastyczna, czyli taka, którą Google sam złoży z elementów, które mu prześlemy. AdWords to także reklama w Gmail, która wyświetla się w postaci tekstu na samej górze skrzynki. Dopiero po kliknięciu w tekst rozwija się strona docelowa reklamodawcy.

Więcej na ten tamat można przeczytać:
https://roiexperts.pl/blog/reklamy-gmail-google/

 

 

Główne zalety Google AdWords

W obecnych czasach promocja w sieci to podstawa. Google AdWords jest za to najlepszym sposobem na reklamowanie własnego biznesu. Tak jak wspomniano wcześniej ma ona bardzo szerokie zastosowanie. Można jej użyć w wielu miejscach i na równie wiele sposobów. Jakie są największe korzyści?

  1. Płacimy za kliknięcia w reklamę, a nie za samo jej wyświetlenie.
  2. Mamy możliwość kierowania reklam ze względu na lokalizację, wiek czy płeć użytkowników.
  3. Jesteśmy w stanie ustawić harmonogram wyświetlania na konkretne dni.
  4. Możemy kierować reklamy na określoną lokalizację.
  5. Reklamy są bardzo elastyczne. W każdej chwili można zmienić treść reklamy, budżet, kierowanie np. gdy zmieni się Twoja oferta lub aby dostosować ją do danej pory roku.

 

 

Działaj razem z AdWords

Reklamy w Google AdWords to bardzo dobrze działający system, który można porównać do budowania z klocków lego. Możemy wybrać, które z nich i w jaki sposób użyjemy do budowania naszej kampanii. Wszystko zależy od tego jaki ustalimy budżet i jaki przyjmiemy plan działania. Ty decydujesz, my działamy!

Natalia Dworniak
Były pracownik w ROI Ekspert na stanowisku SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry