Google rezygnuje z rozszerzonych reklam tekstowych

Zuzanna Frydel
Zuzanna Frydel
8 października 2021
 

Google rezygnuje z rozszerzonych


reklam tekstowych

Nie da się zaprzeczyć, że 2021 jest rokiem zmian w panelu Google Ads. Rezygnacja z dopasowania z modyfikatorem, testy targetowania po dochodach użytkowników, czy sama zmiana wyglądu panelu tworzenia reklam, pokazują, że Google ma jeszcze wiele nowego do zaoferowania. Już teraz zapowiada kolejną zmianę, której wprowadzenie planuje na 20 czerwca 2022 roku, czyli wycofanie rozszerzonych reklam tekstowych na rzecz reklam elastycznych. Dotychczasowy, zgodny ze sztuką, model tworzenia kampanii tekstowych:  “dwie rozszerzone i jedna elastyczna” przejdzie do przeszłości. Skąd taka zmiana? Jak się do niej przygotować? Zapraszam do lektury artykułu, w którym znajdziecie odpowiedzi na te pytania.

 

Czym są elastyczne reklamy tekstowe?

To reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google, w których możesz zawrzeć więcej niż standardowe 3 nagłówki i 2 teksty reklam, jak jest w przypadku reklam rozszerzonych. Rozwiązanie pozwala na utworzenie reklamy, która zmienia się odpowiednio w taki sposób, aby wyświetlać użytkownikowi najtrafniejszy komunikat. Dzięki takim reklamom elastycznym możesz brać udział w większej liczbie odpowiednich aukcji. Umożliwia to systemom uczącym się Google testowanie różnych zestawów nagłówków i tekstów reklam, aby sprawdzić, które są najskuteczniejsze. I to faktycznie działa! Korzystając z elastycznej reklamy tekstowej, zawierającej te same zasoby, co rozszerzona reklama tekstowa, reklamodawcy zyskują średnio o 7% konwersji więcej (źródło: Google).

Wspomniałam o systemach uczących się, ponieważ ich rosnąca zaawansowana forma powoduje, że Google wywiera coraz mocniejszy nacisk na automatyzację procesów. Dzięki nieustannej nauce, opartej na analizie kont reklamowych oraz zachowań użytkowników, systemy coraz lepiej rozumieją, w jaki sposób docierać z naszą reklamą do odpowiednich osób. Rezygnacja z reklam rozszerzonych na rzecz elastycznych reklam tekstowych jest odpowiedzią na potrzebę naszej teraźniejszości i przyszłości. Według danych Google, każdego dnia zupełnie nowe wyszukiwania stanowią nawet 15% ogółu. Coraz lepiej działające reklamy elastyczne mają pomóc nadążyć marketerom za nieustannie zmieniającymi się trendami i potrzebami otoczenia.



Jak przygotować się do zmian wprowadzanych przez Google?

Jeżeli jeszcze nie stosujesz reklam elastycznych, dodaj jedną do każdej grupy reklam w swoich kampaniach. Zrobisz to, wybierając odpowiednią kampanię tekstową, odpowiednią grupę reklam i zakładkę reklamy – poprzez niebieski przycisk plusa.

 

Tworząc reklamę, możesz wykorzystać zasoby, których obecnie używasz w reklamach rozszerzonych. Ta wersja reklamy daje jednak możliwość wykorzystania aż 15 nagłówków i 4 tekstów reklamy. Poniżej przedstawiam kilka tipów, o których warto pamiętać, tworząc reklamę elastyczną:

  • w miarę możliwości wykorzystaj wszystkie nagłówki i teksty reklam, aby pozwolić systemom uczącym się Google na większą dowolność w testach skuteczności zasobów,
  • jeśli chcesz, możesz przypiąć dowolny z nagłówków i tekstów reklam do dowolnej pozycji, aby mieć pewność, że wyświetli się w każdej reklamie. Takie działanie zawęża jednak możliwości testowania kombinacji reklam przez Google, więc nie jest rekomendowane,
  • tworząc nagłówki i teksty reklam zwróć uwagę, aby maksymalnie wykorzystać limit znaków. W istocie tak naprawdę „wykupujesz” fragment miejsca na stronach wyszukiwania Google. Zadbaj o to, żeby Twoja reklama była maksymalnie widoczna!
  • zadbaj o wysoki wynik skuteczności reklamy. Tworząc nagłówki i teksty reklam będziesz mógł zobaczyć podgląd ich skuteczności pomiędzy „niska”, a „świetna” (jak na screenach poniżej). Aby zwiększyć wynik skuteczności, dodaj słowo kluczowe do nagłówków i tekstów reklam.

 

Sekcja tło

Sprawdź naszą ofertę Google Ads!


Z czasem poziom skuteczności reklamy może się zmienić, dlatego warto sprawdzać ten status na bieżąco. Wynik ten możesz sprawdzić, wchodząc w zakładkę Reklamy w rubryce Skuteczność reklamy. Jeśli nie widzisz takiego raportu, możesz go włączyć, wchodząc w Kolumny. Jeśli skuteczności reklamy jest niska lub przeciętna, wejdź w tryb edycji, a Google wskaże Ci nagłówki i teksty reklam, które mają niską skuteczność.

 

Jeżeli masz już  wdrożone reklamy elastyczne w swoich kampaniach, nie musisz nic robić. Po wprowadzeniu zmian przez Google, Twoje rozszerzone reklamy tekstowe nadal będą się wyświetlać, będziesz mógł je włączać, wyłączać i optymalizować. Jedyna zmiana to wyłączenie możliwości tworzenia nowych reklam rozszerzonych.

Zuzanna Frydel
Junior Performance Marketing w MoreBananas. Wyobraź sobie mechanika ze śrubokrętem, którym dokręca wszystkie elementy samochodu, aby był jak najbardziej wydajny. To ja, tylko w świecie Performance Marketingu! Tworzę i optymalizuję kampanie Facebook i Google Ads, dbam o podpięcia w Google Tag Manager. Analizuję wyniki i wyciągam wnioski. Stawiam na rozwój - bo nie sztuką jest mieć śrubokręt, ale wiedzieć, gdzie dokręcić! Po pracy spotkasz mnie z przyjaciółmi bądź na treningu tańca. Interesuję się także fotografią analogową

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (9 głosów, średnia: 4,56 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991