Google Search Console: Raport o elementach wprowadzających w błąd

Krzysztof Marzec
Krzysztof Marzec
Archiwum 05.2019
 
Google Search Console: Raport o elementach wprowadzających w błąd

GSC - Raport o elementach
wprowadzających w błąd

Od jakiegoś czasu Google Search Console informuje o dosyć nietypowym jak na SEO problemie w obrębie podłączonego i zweryfikowanego serwisu: używaniu elementów, które są zaprojektowane tak aby mylić użytkowników witryny. Problem zostanie zakomunikowany mailem oraz w skrzynce komunikacji w Google Search Console.

Co to jest element wprowadzający w błąd?

Ulubione techniki niektórych portali – fałszywe komunikaty, nieoczekiwane obszary kliknięć, manipulowanie zachowaniem użytkownika na stronie czy automatyczne przekierowania. Wyświetlanie reklam czy treści z elementami systemowymi np kursorem myszy też będzie powodowało problemy.

Co ciekawe karę można dostać za blokowanie przycisku wstecz i dodawania stron do historii przeglądania, co delikatnie podsyca pewną teorię o tym jak Google mierzy jakość ruchu wychodzącego z wyników wyszukiwania.

Konsekwencje nadużyć

Nie ma żadnej przesłanki do tego aby za takie nadużycia Google karał spadkiem pozycji lub ograniczeniem widoczności serwisu. Kary, które opisano dotyczą blokady wyświetlania reklam na stronie, otwierania nowych okien i zakładek. Całość blokady dotyczy Google Chrome, co pokazuje jak dużą moc kontrolowania ruchu czy działania strony ma obecnie Google. Monitorowana strona, która dostała takie powiadomienie 16 maja do dziś nie odnotowała żadnych spadków. Dodatkowo powiadomienie jasno informuje o 30 dniowym terminie na poprawienie strony zanim kara będzie efektywna.

Za ogromny plus należy uznać, że Google bardzo szybko reaguje na zgłoszenie poprawek.

Google tradycyjnie przygotowało pełny opis problemu.

Krzysztof Marzec
CEO DevaGroup, agencji Partner Google Premier i Google Rising Star, Trener SEO, Google Ads & Analytics Sędzia European Search Awards. Autor szkoleń i artykułów oraz trzech książek z tej tematyki, wykładowca m.in. Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wyższej Szkoły Europejskiej im. Józefa Tischnera. Pracował dla takich marek, jak: Allegro.pl, DaWanda, Neo24, Shoper.pl, Conrad.pl, Interia.pl, Grupa RMF czy Wydawnictwo Bauer. Specjalizuje się w strategiach wykorzystujących analitykę cyfrową do optymalizacji działań.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (10 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewijanie do góry