Kierowanie reklam w sieci reklamowej

Tomasz Trzósło
Tomasz Trzósło
Archiwum 10.2016
 
Kierowanie reklam w sieci reklamowej

Kierowanie reklam
w sieci reklamowej

Reklamując się w sieci reklamowej Google reklamy mogą być wyświetlane w wielu stronach internetowych, filmach wideo czy aplikacjach mobilnych. Aby trafiały one w pożądane przez nas miejsca docelowe, a więc tam, gdzie są ich odbiorcy, wybieramy odpowiednią dla nas metodę kierowania. Dzięki temu reklamy zostaną dopasowywane do miejsc lub też odbiorców i na tej podstawie będą wyświetlone, trafiając tam, gdzie chcemy, żeby trafiły. Do wyboru mamy trzy kategorie metod kierowania. Poniżej pokrótce przedstawiamy każdą z nich.

1. Kierowanie kontekstowe

Kierowanie kontekstowe to nic innego jak dopasowanie reklam do zawartości witryny internetowej. Aby nasze reklamy wyświetlane były na stronie o odpowiedniej treści możemy wykorzystać do tego celu:

  •  Słowa kluczowe, na podstawie których AdWords wyszukuje witryny, które są z nimi związane i tam właśnie je wyświetla. Reklamy mogą pojawiać się również na innych stronach, które użytkownicy odwiedzą po wizycie w witrynie związanej z naszymi słowami kluczowymi. W sieci reklamowej słowa kluczowe traktowane są jak słowa w dopasowaniu przybliżonym, możliwe jest też używanie słów kluczowych wykluczających. Przykład: Prowadzisz biuro podróży i swoje reklamy możesz kierować na takie słowa kluczowe, jak np. wycieczki zagraniczne last minute, wycieczki objazdowe last minute czy wakacje all inclusive last minute.
  • Tematy, przy których wybieramy określone kategorie i nie musimy szukać oraz tworzyć długiej listy słów kluczowych. Przykład: Prowadzisz biuro podróży i swoje reklamy możesz kierować na takie tematy, jak np. Podróże, Oferty wakacyjne, Wycieczki ze zwiedzaniem czy Miejsca turystyczne.

2. Kierowanie na odbiorców

Wybierając opcję kierowania reklam na odbiorców docieramy do określonych przez nas grup użytkowników. Istnieją cztery sposoby kierowania na odbiorców i są to:

  • Odbiorcy – reklamy wyświetlane będą określonym przez nas osobom, np. użytkownikom o podobnych zainteresowaniach czy też osobom poszukującym danego produktu lub usługi.
  • Kategorie zainteresowań – reklamy będą docierać do użytkowników, którzy wykazali zainteresowanie danym tematem np. produktami podobnymi do tych, które reklamujesz;
  • Remarketing – reklamy zostaną wyświetlone osobom, które już wcześniej odwiedziły Twoją witrynę internetową;
  • Dane demograficzne – reklamy pojawią się użytkownikom należącym do określonej grupy, wydzielonej na podstawie danych demograficznych takich, jak np. płeć, wiek czy status rodzicielski.

3. Kierowanie na wybrane miejsca docelowe

Kierowanie na wybrane miejsca docelowe w sieci reklamowej to nic innego jak wybór konkretnych witryn internetowych oraz aplikacji mobilnych. Dzięki temu nasze reklamy będą wyświetlane w dokładnie wskazanych przez nas lokalizacjach w Sieci. Przykład: Prowadzisz biuro podróży i swoje reklamy możesz kierować na strony takie, jak np. www.forum-turystyczne.pl i www.tripolo.pl, ponieważ wiesz, że często odwiedzają je osoby zainteresowane podróżami.

Wybierając kierowanie reklam w sieci reklamowej warto posłużyć się Planerem kampanii displayowych – narzędziem, które pozwala skutecznie planować kampanię oraz ułatwia wybór odpowiedniego kierowania reklam. Więcej informacji na temat tego narzędzia oraz o tym, dlaczego warto go używać i w jaki sposób to robić, można znaleźć tutaj.

Tomasz Trzósło
Sales and Google Ads Manager Zajmuje się analizą danych płynących z narzędzia Google Analytics. W branży e-commerce pracuje od 2008 roku. Prowadził agencję ROIExperts.pl. Szkolił m.in.: Ministerstwo Cyfryzacji RP czy Akademię Google Partners.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (6 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry