4 i 5 marca odbyła się słynna konferencja mobilna: Mobile Trends Conference 2021 tym razem w wersji online. Mimo, że przed ekranami komputerów czy smartfonów można było przez 2 dni czerpać ogromną dawkę inspiracji i wiedzy w zakresie technologii mobile (i nie tylko) od najlepszych ekspertów. Po zakończeniu prelekcji w pierwszym dniu wydarzenia tradycyjnie miała miejsce Gala Mobile Trends. Wtedy zostały przyznane nagrody za najlepsze według jurorów projekty związane z branżą mobile.
Nasza relacja z pierwszego dnia konferencji dostępna jest tutaj: https://www.devagroup.pl/blog/mobile-trends-conference-2021-dzien-pierwszy
Drugi dzień wydarzenia rozpoczął Wojtek Kutyla przemówieniem nawiązującym nie tylko do social mediów i tego, jak pandemia wpływa na nasze zdrowie oraz zachowania zakupowe. Poruszył on bardzo ważny temat etycznej pracy, który powinien wybrzmiewać znacznie częściej w obliczu największych konferencji. Kolejny mówca: Jacek Opaluch, zdawał się kontynuować wątek pokazując odpowiednie metodyki i apelując o działania odpowiedzialne społecznie i klimatycznie. Jacek zachęcał do projektowania rozwiązań, które są proste, zrozumiałe, estetyczne i uniwersalne.
Następnie poznaliśmy drogę, cele i wyzwania jakie towarzyszyły Mateuszowi Romanów przy pracy nad aplikacją początkowo Safe-Safe, a finalnie STOP COVID. Celem projektowym powstania aplikacji było wsparcie medyków, a produkt, który powstał w 100% realizuje zamierzony cel. Przechodząc płynnie do drugiego bloku słynnego wydarzenia przenieśliśmy się do świata UX writingu.
Bartłomiej Sury z Mobee Dick inspirował pokazując wagę słów tworzących kontekst elementów niesłownych. Wskazywał różnicę między komunikacją w stylu robota (np. Liczba znalezionych ogłoszeń: 99) oraz człowieka ( np. Znaleźliśmy 22 ogłoszenia).
Pozostając w barwnym świecie treści Ewa Sulewska przedstawiła nam swoje podejście do strategii content marketingowej. Na jakie pytanie dotyczące tworzonego contentu powinniśmy znaleźć odpowiedzi? Jakie założenia strategiczne stworzyć i po co tak naprawdę analizować grupy odbiorców? Tego wszystkiego i wiele więcej mogliśmy dowiedzieć się podczas merytorycznej wypowiedzi Ewy.
Kończąc drugi blok Marek Oczkowski na podstawie badania, które możemy znaleźć na stronie https://www.smsapi.pl/raport zobrazował jak zmienia się e-commerce i jak powinniśmy dostosować nasze działania do zaistniałych zmian. Udowodnił, że e-commerce staje się m-commercem i mocno wykorzystuje narzędzia marketingu mobilnego.
Przechodząc płynnie do przed ostatniej części spotkania mogliśmy dzięki Michałowi Szklarskiemu z e-point posłuchać o 2 filarach najlepszych mobilnych witryn. Michał przedstawiał tajniki Mobile UX i Performance nawiązując między innymi do szybkości ładowania strony oraz barier dzisiejszego użytkownika rozwiązań mobilnych. Pokazując praktyczne przykłady z życia codziennego i narzedzia praktyczne jak Lighthouse dał nam ogrom praktycznej wiedzy.
Kolejny prelegent Robert Paszkiewicz dostarczył nam wiele statystyk i porównań nawiązując do roku 2020. Podsumowując zachowania zakupowe mogliśmy wyciągnąć wnioski na przyszłe sezony. Sprawdzić, które trendy są bardziej, a które mniej istotne obecnie niż to było w roku poprzednim. Zamykając trzeci blok Łukasz Hardek kontynuując rozważania na temat roku poprzedniego podszedł do tematyki pod kątem biznesowym. Przedstawił sytuację z punktu widzenia obsługi Klienta.
Prezentacje dostarczały bardzo dużo praktycznej wiedzy i ciężko było uwierzyć, że czeka nas jeszcze jeden, pełny blok zawierający aż cztery prelekcje ekspertów. Serię rozpoczęła Aleksandra Matysiak wraz z Maciejem Żulewskim. Opowiadali oni o genialnym rozwiązaniu jakim był program poleceń w Orange Polska. Poznaliśmy produkt orange flex, który powstał dzięki inspiracjom rozwiązań firm takich jak PayPal, Dropbox czy Airbnb.
Marcin Obara oraz Michał Kierczyński z firmy Novol przybliżyli nam nieco branżę lakiernictwa. Udowodnili, że rozwiązania mobilne i digitalowe są jak najbardziej do wprowadzenia w obrębie sklepów analogowych. Tworząc marketplace (Click&Collect) oraz program lojalnościowy przyczynili się do ogromnych zmian w branży w której sklepy w znacznie mniejszym stopniu działały online. Było to na pewno ogromne wyzwanie dlatego gratulujemy serdecznie osiągnięć!
Następnie rozwinęliśmy temat bardzo istotny dla każdego użytkownika telefonu komórkowego. Temat bezpieczeństwa. W świecie mobilnym niezwykle istotne jest zachowanie bezpieczeństwa w zakresie nie tylko wprowadzanych haseł i zabezpieczeń. Mateusz Biliński z niebezpiecznik.pl przedstawił wiele praktycznych porad jak użytkować smartfon na własnych zasadach i dbać o swoje dane.
W ten sposób doszliśmy do ostatniej prelekcji – Ewy Wójcik. Na koniec otrzymaliśmy w pigułce podsumowanie najważniejszych elementów na stronie mobilnej dla e-commerce. Dowiedzieliśmy się, co może zniechęcać i frustrować naszych Klientów na stronie mobilnej. Ewa pokazała jak sprawić, aby droga użytkowników do dokonania zakupu na naszej witrynie była przyjemnym doświadczeniem i zachęcała do kolejnych zakupów w przyszłości.