Nowe powiadomienie w Google Search Console odnośnie SSL

Dawid Kilian
Dawid Kilian
Archiwum 01.2017

duzy_szablon-ssl

Google Search Console jest narzędziem, które pozwala nam ulepszać widoczność stron Klientów w Google. Dynamicznie się rozwija i wiemy, że warto śledzić zmiany oraz nowości.  Jedną z tych nowości jest ciekawe powiadomienie z Google Search Console, którego treść możemy prześledzić poniżej.screen_ssl

 

Niestety, nie jest ona dostępna w języku polskim. Wyjaśniając powyższe powiadomienie: chodzi o zachęcenie do zastosowania protokołu SSL w miejscach serwisu, w których zbierane są dane, które Google może interpretować jako wrażliwe. Powiadomienie informuje nas, że od wersji 56 przeglądarki Google Chrome oraz w wersjach późniejszych, strony niekorzystające z takiego rozwiązania będą oznaczone komunikatem „Not Secure”. Dla właścicieli stron oznaczać to może znacznie zwiększenie współczynnika odrzuceń na takich stronach oraz zwielokrotnioną ilość przerwanych sesji z tych przeglądarek.

 

Co ciekawe, w powyższym niebieskim polu Google wskazało na linki do wyników wyszukiwania w serwisie, można domniemywać więc, że wyszukiwarki wewnętrzne także powinny zostać objęte wdrożeniem szyfrowania. Warto zwrócić również uwagę na zdanie pod boksem z adresami, które wspomina o tym, że to pierwszy etap długoterminowego planu oznaczania wszystkich stron korzystających z adresów URL rozpoczynających się od http:// jako niezabezpieczone. Oczywiście nie jest to kwestia najbliższego czasu, jednak sądząc po powiadomieniu, Google podjęło poważne kroki w tym kierunku.

Certyfikat SSL warto przede wszystkim wdrożyć dla bezpieczeństwa. Krok taki gwarantuje nam szyfrowanie danych wysyłanych z przeglądarki użytkownika, co może zwiększać jego zaufanie do serwisu oraz samej marki. Dziś HTTPS zagościł już na dobre w częściach transakcyjnych wielu sklepów internetowych, a internauci przywykli do „zielonej kłódeczki” w przeglądarce, dzięki czemu czują się dużo pewniej robiąc zakupy w danym sklepie. Ponadto, certyfikat SSL może służyć zwiększeniu prędkości ładowania strony (niektóre przeglądarki wymagają HTTPS do obsługi protokołu HTTP/2).

Szyfrowania nie powinniśmy wdrażać bez wiedzy technicznej SEO. Analizowane przez nas przypadki wdrożeń jasno pokazują jak drobne błędy mogą powodować poważne straty finansowe właścicieli witryn. Nie możemy zapomnieć o podmianie wszystkich adresów URL w obrębie strony na takie, które rozpoczynają się od https. Nieodzowne jest również wdrożenie odpowiednich przekierowań 301, a także wykonanie zmiany adresu w narzędziu Google Search Console.

Dawid Kilian
SEO Specialist. Z oddaniem zgłębia tajniki optymalizacji on-page i technicznego SEO. Trafne i dogłębne audyty są zawsze jego asem w rękawie. Uwielbia pochłaniać wielkie ilości branżowych niusów, a w pracy z Klientami nie obawia się żadnych czarno-białych zwierzątek.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 2,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991