Optymalizacja Kampanii Dynamic Search Ads

Sara Bis
Sara Bis
Archiwum 08.2018

Optymalizacja Kampanii


Dynamic Search Ads

Jak optymalizować kampanię DSA w AdWords?

W poniższym tekście przedstawiamy działania optymalizacyjne jakie można prowadzić dla kampanii zawierających reklamy dynamiczne w wyszukiwarce aby podnieść ich efektywność. Oczywiście optymalizujemy kampanię DSA, które istnieją już jakiś czas na koncie i zebrały niezbędne dane. Jeśli nie wiesz jak założyć swoja pierwszą kampanię Dynamic Search Ads oraz jak tworzyć reklamy dynamiczne, przeczytasz o tym w osobnym artykule.

 

Raport wyszukiwanych haseł w optymalizacji kampanii DSA.

Raport wyszukiwanych haseł może posłużyć do kilku działań optymalizacyjnych. Tak jak w przypadku kampanii z rozszerzonymi reklamami tekstowymi tak i tu bardzo istotne jest dodawanie wykluczeń. Ponieważ reklamy generowane są dynamicznie w odpowiedzi na zapytanie użytkownika regularne sprawdzanie raportu i dodawanie wykluczeń jest szczególnie istotne.

Raport wyszukiwanych haseł znajduje się w zakładce “słowa kluczowe”. Należy przejrzeć go i wybierać słowa kluczowe, na które wcale nie chcemy pokazywać się potencjalnym klientom, a następnie dodać je jako wykluczające słowa kluczowe.

Optymalizacja DSA - raport wyszukiwanych haseł

W ramach optymalizacji DSA raport wyszukiwanych haseł może również służyć jako inspiracja do tworzenia nowych grup reklam lub kampanii. Jeśli zauważysz, że jakieś słowa kluczowe są wyjątkowo efektywne warto stworzyć im osobne grupy reklam w kampaniach z reklamami tekstowymi (jeśli posiadasz kampanię, do których można przyporządkować je tematycznie) lub nawet stworzyć im dedykowaną kampanię do wyszukiwarki.

 

Optymalizacja reklam dynamicznych – kolejne kroki.

Następna czynność jaką możesz wykonać aby podnieść efektywność kampanii to np. sprawdzenie statystyk na poziomie poszczególnych kategorii. W zakładce “Dynamiczne cele reklamy” znajduje się lista kategorii oraz przyporządkowane do poszczególnych wyniki (kliknięcia, wyświetlenia itp.). Jeśli zauważysz, że jakaś kategoria radzi sobie wyjątkowo dobrze warto rozważyć wydzielenie jej w osobną kampanię DSA. Pozwoli to przyznać jej oddzielny budżet.

Optymalizacja dynamicznych reklam - sprawdzanie statystyk kategorii

 

Oczywiście jak w wypadku pozostałych kampanii do wyszukiwarki tak i podczas optymalizacji kampanii DSA warto manipulować stawkami. Jeśli posiadasz wysoki udział w wyświetleniach – 98-100% – możesz pozwolić sobie na zmniejszenie stawek. Jeżeli system AdWords informuje, że kampania ma ograniczony budżet należy zmniejszyć stawki. Możesz to zrobić dla całej grupy reklam lub dla poszczególnych celów dynamicznych w danej grupie.

Optymalizacja reklam dynamicznych - manipulacja stawkami

 

Listy remarketingowe w optymalizacji DSA.

Ciekawym rozwiązaniem optymalizacyjnym jest testowanie opcji RLSA +DSA czyli kierowanie reklam dynamicznych tylko do odbiorców, którzy już odwiedzili naszą stronę. Jeśli nie wiesz za wiele na temat list odbiorców najlepszym źródłem będzie notatka przygotowana przez Google.

Aby dodać listy remarketingowe podczas optymalizacji kampanii DSA należy ustawić widok kampanii i wybrać zakładkę odbiorcy. Listy odbiorców dodamy po kliknięciu ikony ołówka.

Optymalizacja DSA - dodawanie list odbiorców

 

 

Powyższe wskazówki optymalizacyjne dla kampanii DSA pomogą Ci podniesieniu efektywności swoich kampanii. Jeśli szukasz pomysłów jak mógłbyś wykorzystać ten typ kampanii na swoim koncie zajrzyj do jednej z naszych publikacji. Znajdziesz tam kilka podpowiedzi jak wykorzystać DSA.

 

Sara Bis
SEM Specialist. Absolwentka studiów dziennikarskich na Uniwersytecie Opolskim oraz Szkoły Performance Marketingu - Marketing Masters. W RoiExperts poskramiaczka klawiatury i tekstów na każdy temat. Prywatnie gaduła zakochana w grach wszelkiej maści. Uwielbia kontakt z ludźmi i ciężko jej usiedzieć w jednym miejscu.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991