Płatności automatyczne AdWords – zmiany w fakturowaniu kosztów

Damian Szot
Damian Szot
Archiwum 10.2016

Płatności automatyczne AdWords -


zmiany w fakturowaniu kosztów

W Google AdWords istnieją 2 podstawowe sposoby zapłaty – płatności samodzielne i automatyczne. Część firm po spełnieniu określonych wymogów może również korzystać z trzeciego sposobu – limitu kredytowego.

 

Płatności automatyczne

W przypadku płatności automatycznych Google sam pobiera z naszego konta – w pewnych odstępach czasowych – kwoty potrzebne do wyświetlania reklam. Ta opcja zapłaty wiąże się z podaniem danych do karty kredytowej lub debetowej, a także mniejszą kontrolą nad transferem naszych środków, jednak z drugiej strony nie wymaga od nas regularnej ingerencji w płatności i pozwala skoncentrować się tylko na kampanii AdWords.

Fakturowanie kosztów

Co miesiąc otrzymujemy fakturę Google, na której znajduje się podliczenie poniesionych kosztów. W lipcu 2016 nastąpiła ważna zmiana w podejściu do pojęcia kosztów, które znajdują się na fakturze. Wcześniej pod tym pojęciem rozumieliśmy kwoty pobrane z naszej karty, które zostały przelane na konto AdWords. Nie miało zatem znaczenia, ile wydaliśmy na kampanię w danym miesiącu (brak takiej kwoty na poniższej grafice), a jedynie ile środków pojawiło się w danym miesiącu (4000 zł na grafice)  na naszym koncie. Obrazuje to poniższa grafika.

faktura-google

Od lipca faktury wystawiane przez Google firmom, które wybrały automatyczny sposób zapłaty, zmieniły się. Teraz pod pojęciem kosztów rozumiane są środki wprost wydane na kampanie AdWords  w danym miesiącu (4167,53 zł na poniższej grafice), tzn. tyle, ile wydaliśmy na naszą reklamę, a nie tyle, ile zostało pobrane z naszej karty (4000 zł na grafice). Tym samym pojawiło się pytanie o fakturowanie tych środków, które nie zostały w danym miesiącu wydane na kampanię, natomiast zostały pobrane z karty. Prześledźmy poniższy przykład.

faktura-google

Takie środki (1541,10 zł na powyższej grafice) zostają „zaoszczędzone” na następny miesiąc rozliczeniowy i zostają dopisane do kolejnej faktury jako „przedpłata”. Oznacza to, że prawdopodobnie w następnym miesiącu zostaną pobrane z naszej karty mniejsze kwoty, ponieważ mieliśmy nadwyżkę z poprzedniego miesiąca.

 

Konsekwencje zmian

Początkowo nowy system fakturowania kosztów może budzić pytania i wątpliwości, jednak nie zmienia się istota płatności automatycznych. Należy jedynie pamiętać, że teraz odliczając koszty od VAT, bierzemy pod uwagę kwotę wydaną w danym miesiącu bezpośrednio przez naszą kampanię AdWords. Niemniej można być spokojnym o pobierane z karty środki, ponieważ nawet w przypadku, kiedy tylko część z nich zostanie wpisana na fakturę w danym miesiącu, na pewno zostaną one wykorzystane i rozliczone w następnym miesiącu.

 

Damian Szot
SEM Specialist.. Certyfikowany Ekspert Internetowych Rewolucji Google, w ROI Experts od 2015 roku. W zespole odpowiedzialny za AdWords, Data Studio, analitykę i e-mail marketing. Fascynuje go punkt styku prawa i nowych technologii, dlatego obronił pracę "Znak towarowy jako słowo kluczowe w Google AdWords". Poza biurem niespełniony sportowiec - biega za piłką, jeździ na nartach i ściga się na rowerze.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991