Google Ad Grants to program, w ramach którego organizacje pożytku publicznego mogą uzyskać 10000$ dofinansowania na reklamę AdWords. Zapraszamy do lektury artykułu, gdzie opisujemy krok po kroku jak uzyskać takie dofinansowanie.
Kto może ubiegać się o dofinansowanie?
Warunki uczestnictwa są różne w zależności od kraju. W Polsce o dofinansowanie mogą ubiegać się:
– organizacje pożytku publicznego zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) prowadzonym przez Ministerstwo Sprawiedliwości;
– fundacje i stowarzyszenia zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS), które nie mają statusu Organizacji Pożytku Publicznego;
– organizacje religijne;
Rejestracja w programie
Pierwszy krokiem na drodze do uzyskania dofinansowania dla reklam AdWords dla organizacji pożytku publicznego jest rejestracja w programie Technologie.org.pl:
Więcej informacji o rejestracji i samym programie Technologie.org.pl można znaleźć na tej podstronie.
Po udanej weryfikacji w programie uzyskujemy dostęp do tokenu weryfikacyjnego. Token ten można znaleźć po zalogowaniu do swojego profilu w sekcji Twój profil -> Tokeny kwalifikacji
Kolejny krok to rejestracja już bezpośrednio w Google for Nonprofits:
https://www.google.pl/nonprofits/join/
Przycisk „Dołącz do programu” prowadzi do złej podstrony, powinien prowadzić do:
https://www.google.com/nonprofits/account/signup/pl
Po rejestracji w Google można od razu zgłosić się już do programu Google Ad Grants. W chwili wysyłania zgłoszenia trzeba mieć już odpowiednio przygotowane konto AdWords, inaczej wniosek zostanie odrzucony. Konto AdWords powinno mieć jako walutę ustawione amerykańskie dolary, dane rozliczeniowe powinny być zostawione puste. Dodatkowo na koncie AdWords musimy mieć już ustawioną kampanię na wyszukiwarkę. Z doświadczenia wiem, że może być to kampania tylko z jednym słowem kluczowym i jednym tekstem reklamowym. Prawdziwą kampanię można ustawić już po uzyskaniu dofinansowania. Dofinansowanie jest przyznawane zazwyczaj w ciągu dwóch dni roboczych.
Ograniczenia kampanii Google Ad Grants
Kampanie tworzone w ramach programu Google Ad Grants posiadają sporo ograniczeń w stosunku do zwykłych kampanii. Są to:
– w ramach kampanii można promować tylko reklamy i słowa kluczowe bezpośrednio związane z misją organizacji, czyli reklamy nie mogą być czysto sprzedażowe,
– kampanie mogą być kierowane tylko na samą wyszukiwarkę Google,
– nie można kierować na partnerów wyszukiwania,
– trzeba używać samodzielnego określania stawek za kliknięcie,
– maksymalny CPC to 2$,
– maksymalny budżet dzienny to 329$,
– kampanią trzeba aktywnie zarządzać, minimum raz w miesiącu trzeba się logować do konta.
Dostępne opcje w ramach Google Ad Grants
W ramach Google Ad Grants możemy skorzystać z następujących opcji:
– rozszerzenie linków podstron,
– rozszerzenie połączeń,
– rozszerzenie lokalizacji,
– połączenie kont Google Analytics i Google AdWords,
– dynamiczne reklamy w wyszukiwarce,
– Keyword Insertion Tool
Chętnie pomożemy w uzyskaniu dofinansowania na kampanię Google Ad Grants. Przygotujemy również profesjonalną kampanię AdWords oraz pomożemy w prowadzeniu i optymalizowaniu jej. Zapraszamy do kontaktu!