Podsumowanie Zmian w AdWords – Kwartał I

Tomasz Trzósło
Tomasz Trzósło
Archiwum 05.2017

Podsumowanie Zmian w AdWords -


Kwartał I

Chciałoby się powiedzieć, że miesiąc bez dużej zmiany to w AdWords to miesiąc stracony. Google dba, żebyśmy się zbytnio nie nudzili: zmienia, testuje, usprawnia, poprawia i… psuje pewne elementy na potęgę.

W ostatnim czasie zmieniło się naprawdę dużo i osoba, która zaloguje się do systemu np. po półrocznej przerwie może się dość mocno zdziwić. W nowym cyklu artykułów będziemy cyklicznie zbierać najważniejsze zmiany.

 

Podsumujmy 6 najważniejszych zmian w AdWords z pierwszego kwartału, o których każdy „semita” powinien wiedzieć i pamiętać.

 

#1 Reklamy rozszerzone – wycofanie starych formatów

Z końcem lutego Google wycofało się z tradycyjnych reklam tekstowych, do których przyzwyczailiśmy się przez tyle lat. Tak więc nie będziemy mogli już edytować i tworzyć reklam, które miały nagłówek i dwa wiersze opisu. Zamiast nich mamy do dyspozycji 2 nagłówki po 35 znaków + 80 znakowy opis.

Powoduje to, że reklamy AdWords są bardziej upodobniają się do wyników naturalnych, co dobrze wpływa na klikalność takich reklam.

Więcej o reklamach rozszerzonych możecie przeczytać tutaj

 

#2 Reklamy elastyczne – standard

Drugą zmianą która dokonała się w AdWords w pierwszym kwartale jest wycofanie reklam tekstowych tradycyjnego typu także w sieci reklamowej. Zastąpiły je (według naszej opinii bardzo skutecznie – napiszemy o tym w innym artykule) reklamy elastyczne zawierające oprócz nagłówka i opisu także zdjęcie, które Google dopasuje w zależności od miejsca docelowego.

Czy to oznacza że reklamy graficzne czy galeria reklam znikają – nie. Wybierając reklamę elastyczną pozwalamy żeby algorytm AdWords z gotowych komponentów sam zbudował odpowiednią reklamę.

Trochę tracimy nad nią kontrolę, ale z drugiej strony patrząc na wyniki wydaje się to całkiem niezłym rozwiązaniem. Jeżeli nie wykorzystujesz jeszcze potencjału reklam elastycznych to polecamy się im przyjrzeć.

Więcej o reklamach elastycznych możecie przeczytać tutaj.

 

#3 Rozszerzenia Cen i wiadomości

O ile rozszerzenia wiadomości pojawiły się jeszcze w poprzednim roku (na wszystkich kontach widzimy je od przełomu grudnia i stycznia) , to rozszerzenia cen w polskiej wersji językowej zaczęły wchodzić do kont właśnie w pierwszym kwartale 2017 roku.

Dodając rozszerzenie cen, zyskujemy dodatkowe miejsce, w którym możemy wyświetlić informację o cenie danego produktu. Rozszerzenie to ma sens zarówno dla tych reklamodawców, dla których cena jest zaletą i główna przewagą konkurencyjną (mogą zachęcić klientów), ale także dla tych którzy mają wyższe ceny i koncentrują się na innym segmencie rynku – wtedy unikamy niechcianych kliknięć od osób, dla których to cena jest kluczowym czynnikiem wyboru.

W wypadku rozszerzenia wiadomości warto pamiętać o harmonogramie – dobrze wyświetlać to rozszerzenie komplementarnie do rozszerzeń połączeń, żeby w godzinach pracy firmy klient mógł do nas zadzwonić, a poza godzinami firmy aby mógł wysłać prośbę o kontakt.

Więcej o rozszerzeniach cen i wiadomości możecie przeczytać tutaj.

 

#4 Grupy kampanii

Grupowanie kampanii to mała zmiana, ale bardzo pożyteczna. Od dawna grupowaliśmy kampanię w kampanie sprzedażowe, brandowe czy produktowe nadając im odpowiednie nazwy czy etykiety. Teraz możemy dodatkowo dla takiej grupy kampanii przydzielić odpowiedni budżet, ale także cele – tak, żeby kampanie brandowe czy sprzedażowe oceniać inaczej niż kampanie wizerunkowe. Powinno to usprawnić raportowanie.

Więcej o grupach kampanii możecie przeczytać tutaj.

 

#5 Słowa kluczowe w dopasowaniu ścisłym

Największa zmiana na minus minionego kwartału. Google dopuściło w słowach kluczowych na dopasowaniu zbliżonym nie tylko wersje w liczbie mnogiej i literówki (to zostało dodane wcześniej), ale także odmiany i zmianę kolejności słów kluczowych.

To bardzo duża zmiana która odbiera sporo władzy z rąk sem managera i powoduje, że dopasowanie ścisłe staje się trochę nieścisłe. Z drugiej strony zwiększa liczbę potencjalnych wyświetleń i co za tym idzie – kliknięć.

Więcej o zmianie w dopasowaniu ścisłym możecie przeczytać tutaj.

 

#6 Kierowanie w GDN

Od kwartału II 2017 roku wszystkie kampanie dla których nie ustawimy kierowania w GDN będą kierowane automatycznie. Automatyczne kierowanie AdWords może być uzupełnieniem naszego kierowania w GDN ewentualnie pomoże początkującym tworzyć kampanie w sieci reklamowej w których Google zadba o odpowiednie kierowanie.

Więcej o kierowaniu w GDN – można znaleźć tutaj.

 

Podsumowanie

Warto dostosować prowadzone przez siebie kampanie do zmian – tak żeby kampanie przez nas prowadzone wykorzystywały pełny potencjał systemu. Szczególnie zmiana numer #1 , #2, #3 są kluczowe do wprowadzenia w koncie.

Zapraszamy również do przeczytania podsumowania kwartału II.

 

Tomasz Trzósło


Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991