Chciałoby się powiedzieć, że miesiąc bez dużej zmiany to w AdWords to miesiąc stracony. Google dba, żebyśmy się zbytnio nie nudzili: zmienia, testuje, usprawnia, poprawia i… psuje pewne elementy na potęgę.
W ostatnim czasie zmieniło się naprawdę dużo i osoba, która zaloguje się do systemu np. po półrocznej przerwie może się dość mocno zdziwić. W nowym cyklu artykułów będziemy cyklicznie zbierać najważniejsze zmiany.
Podsumujmy 6 najważniejszych zmian w AdWords z pierwszego kwartału, o których każdy „semita” powinien wiedzieć i pamiętać.
#1 Reklamy rozszerzone – wycofanie starych formatów
Z końcem lutego Google wycofało się z tradycyjnych reklam tekstowych, do których przyzwyczailiśmy się przez tyle lat. Tak więc nie będziemy mogli już edytować i tworzyć reklam, które miały nagłówek i dwa wiersze opisu. Zamiast nich mamy do dyspozycji 2 nagłówki po 35 znaków + 80 znakowy opis.
Powoduje to, że reklamy AdWords są bardziej upodobniają się do wyników naturalnych, co dobrze wpływa na klikalność takich reklam.
Więcej o reklamach rozszerzonych możecie przeczytać tutaj.
#2 Reklamy elastyczne – standard
Drugą zmianą która dokonała się w AdWords w pierwszym kwartale jest wycofanie reklam tekstowych tradycyjnego typu także w sieci reklamowej. Zastąpiły je (według naszej opinii bardzo skutecznie – napiszemy o tym w innym artykule) reklamy elastyczne zawierające oprócz nagłówka i opisu także zdjęcie, które Google dopasuje w zależności od miejsca docelowego.
Czy to oznacza że reklamy graficzne czy galeria reklam znikają – nie. Wybierając reklamę elastyczną pozwalamy żeby algorytm AdWords z gotowych komponentów sam zbudował odpowiednią reklamę.
Trochę tracimy nad nią kontrolę, ale z drugiej strony patrząc na wyniki wydaje się to całkiem niezłym rozwiązaniem. Jeżeli nie wykorzystujesz jeszcze potencjału reklam elastycznych to polecamy się im przyjrzeć.
Więcej o reklamach elastycznych możecie przeczytać tutaj.
#3 Rozszerzenia Cen i wiadomości
O ile rozszerzenia wiadomości pojawiły się jeszcze w poprzednim roku (na wszystkich kontach widzimy je od przełomu grudnia i stycznia) , to rozszerzenia cen w polskiej wersji językowej zaczęły wchodzić do kont właśnie w pierwszym kwartale 2017 roku.
Dodając rozszerzenie cen, zyskujemy dodatkowe miejsce, w którym możemy wyświetlić informację o cenie danego produktu. Rozszerzenie to ma sens zarówno dla tych reklamodawców, dla których cena jest zaletą i główna przewagą konkurencyjną (mogą zachęcić klientów), ale także dla tych którzy mają wyższe ceny i koncentrują się na innym segmencie rynku – wtedy unikamy niechcianych kliknięć od osób, dla których to cena jest kluczowym czynnikiem wyboru.
W wypadku rozszerzenia wiadomości warto pamiętać o harmonogramie – dobrze wyświetlać to rozszerzenie komplementarnie do rozszerzeń połączeń, żeby w godzinach pracy firmy klient mógł do nas zadzwonić, a poza godzinami firmy aby mógł wysłać prośbę o kontakt.
Więcej o rozszerzeniach cen i wiadomości możecie przeczytać tutaj.
#4 Grupy kampanii
Grupowanie kampanii to mała zmiana, ale bardzo pożyteczna. Od dawna grupowaliśmy kampanię w kampanie sprzedażowe, brandowe czy produktowe nadając im odpowiednie nazwy czy etykiety. Teraz możemy dodatkowo dla takiej grupy kampanii przydzielić odpowiedni budżet, ale także cele – tak, żeby kampanie brandowe czy sprzedażowe oceniać inaczej niż kampanie wizerunkowe. Powinno to usprawnić raportowanie.
Więcej o grupach kampanii możecie przeczytać tutaj.
#5 Słowa kluczowe w dopasowaniu ścisłym
Największa zmiana na minus minionego kwartału. Google dopuściło w słowach kluczowych na dopasowaniu zbliżonym nie tylko wersje w liczbie mnogiej i literówki (to zostało dodane wcześniej), ale także odmiany i zmianę kolejności słów kluczowych.
To bardzo duża zmiana która odbiera sporo władzy z rąk sem managera i powoduje, że dopasowanie ścisłe staje się trochę nieścisłe. Z drugiej strony zwiększa liczbę potencjalnych wyświetleń i co za tym idzie – kliknięć.
Więcej o zmianie w dopasowaniu ścisłym możecie przeczytać tutaj.
#6 Kierowanie w GDN
Od kwartału II 2017 roku wszystkie kampanie dla których nie ustawimy kierowania w GDN będą kierowane automatycznie. Automatyczne kierowanie AdWords może być uzupełnieniem naszego kierowania w GDN ewentualnie pomoże początkującym tworzyć kampanie w sieci reklamowej w których Google zadba o odpowiednie kierowanie.
Więcej o kierowaniu w GDN – można znaleźć tutaj.
Podsumowanie
Warto dostosować prowadzone przez siebie kampanie do zmian – tak żeby kampanie przez nas prowadzone wykorzystywały pełny potencjał systemu. Szczególnie zmiana numer #1 , #2, #3 są kluczowe do wprowadzenia w koncie.
Zapraszamy również do przeczytania podsumowania kwartału II.