Reklamy Facebook skierowane do osób, które były na naszej stronie

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 06.2014

Dzięki kampanii  na Facebooku możemy dotrzeć do bardzo precyzyjnie określonej grupy docelowej. Jedną z dostępnych opcji jest skierowanie reklamy Facebook do tych osób, które były na naszej stronie internetowej. Jeżeli zakładamy dotarcie do takich osób, utworzona przez nas kampania Facebook musi zostać przygotowana w Power Editorze.

Facebook kampania, Facebook kampanie skierowane do osób, które były na stronie

Dostęp do narzędzia możliwy jest w ramach przeglądarki Google Chrome. Po zainstalowaniu przeglądarki, możemy przejść pod adres www.facebook.com/ads/manage/powereditor, gdzie mamy możliwość utworzenia odpowiedniej kampanii. Na początku w lewym, górnym rogu Power Editora wybieramy konto reklamowe, z którego chcemy korzystać. Po wybraniu konta, klikamy przycisk „Download to Power Editor” i czekamy, aż dane załadują się do narzędzia.

power-editor

Kolejnym krokiem jest wybranie z rozwijanego menu po lewej stronie zakładki „Audiences”.

create-audience-facebook-ads

Z kolejnego menu, które znajduje się poniżej, wybieramy opcję „Create audience”, a następnie „Custom audience”.

custom-audience

W oknie, które nam się pokazało, wybieramy ostatnią opcję, czyli „Custom Audience from your Website”.

custom-audience

Zaznaczamy przycisk „Create Audience”.

reklama-facebook-ads-skierowana-do-osób-które-były-na-stronie-internetowej

W polu „Audience name” wpisujemy nazwę grupy i krótki opis.

reklama-facebook-ads-skierowana-do-osób-które-były-na-stronie-internetowej

Po czym klikamy „View Custom Audience Pixel” i kopiujemy kod, który się wyświetli.

reklama-facebook-ads-skierowana-do-osób-które-były-na-stronie-internetowej

Następnie wybieramy przycisk „Create”, nowa grupa docelowa została utworzona, jednak to nie koniec. Promocja na Facebook skierowana do osób, które były na naszej stronie, wymaga jeszcze dodania nowej grupy docelowej przy utworzonej reklamie. Wchodzimy w lewym górnym rogu w opcję „Manage Adverts”. Reklama na FB stworzona w Power Editorze udostępnia możliwość doprecyzowania grupy. Wchodzimy w utworzoną reklamę i u dołu, wybieramy opcję Audience.

reklama-facebook-ads-skierowana-do-osób-które-były-na-stronie-internetowej

Poniżej w polu Custom Audience zaczynamy wpisywać nazwę utworzonej wcześniej grupy docelowej osób, które odwiedził naszą stronę. W przypadku utworzonej przez nas reklamy – „Byli na naszej stronie”, po wpisaniu pierwszej litery, Power Editor podpowie nam nazwę grupy. Następnie klikamy u samej góy Power Editora, zielony przycisk „Upload changes”.

Promocje Facebook, promocja Facebook, Facebook promocja

Promocja Facebook może rozpocząć się, kiedy wkleimy dodatkowo na naszej stronie w kodzie HTMl, skopiowany wcześniej kod. Kod powinniśmy wkleić między znaczniki <head> i </head> na naszej stronie internetowej.

Reklama na Facebooku koszt

Koszt reklamy uzależniony jest od wielu czynników, między innymi grupy docelowej, wybranych haseł reklamowych, czy grafik, możemy przyjąć, że nie chcemy, aby koszt reklamy przekroczył 1 zł lub 1,50 zł i ewentualnie optymalizować kampanię.

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...

Komentarze są wyłączone.

Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991