Relacja z Online Marketing Day – 26.06.2020.

Justyna Mądro
Justyna Mądro
7 lipca 2020
 

Relacja z konferencji SEO/SEM


organizowanej przez Semstorm

Konferencja Online Marketing Day została zorganizowana przez firmę Semstorm i wszyscy uczestnicy mogli wziąć w niej udział całkowicie bezpłatnie. Łącznie na Facebooku i YouTube prelegentów obserwowało ponad 1300 osób, co daje świetny wynik jeśli chodzi o frekwencję. Nic dziwnego, że tak wiele osób zdecydowało się wziąć udział w konferencji – Semstorm zgromadził najlepszych prelegentów z branży SEO i SEM. 

 

Gosia Tarnawska, Delante

5 elementów on-site SEO, o których prawdopodobnie zapomniałeś 

Pamiętaj o Mobile First Index, Google najpierw bierze pod uwagę wyniki, które znajdują się na mobile, a później na desktopie. Warto zwrócić uwagę, żeby wersja mobilna zawierała te same elementy, co desktopowa. W wersji mobilnej często np. ukrywane są treści, brakuje treści w kategoriach, brakuje nagłówków – strona wtedy może notować spadki. Należy także sprawdzić, czy menu w mobile i na desktopie jest takie samo. 

Pamiętajmy także o dodaniu opisu firmy do stopki, często potencjał stopki jest  niewykorzystany. Ze stopki warto linkować do podstron, które są dla Ciebie najważniejsze – mogą to być kategorie, produkty, najnowsze wpisy. Pamiętaj także o optymalizacji zdjęć, a nie tylko tekstu! 

Pliki powinny być nazywane bez polskich znaków, słowa oddzielone myślnikiem. Zwracajmy uwagę na wielkość i rozdzielczość oraz opisy alternatywne – opisujące w naturalny sposób, co znajduje się na zdjęciu – uzupełniamy ALT-y 

Trzeba sprawdzić, czy opis alternatywny jest widoczny w kodzie strony. Możemy także dodać odrębną sitemapę dla zdjęć na stronie. Dzięki temu Google będzie miało jeszcze lepszy obraz naszej strony. 


Piotr Michalak, Tense

Keyword Research jako podstawa strategii SEO

Możemy wyróżnić 5 kluczowych intencji użytkownika: zakup, wiedza, opinie, porównanie, rozrywka. Powinniśmy tworzyć strony docelowe zgodne z intencją użytkownika, aby zmniejszać współczynnik odrzuceń i zwiększać konwersje. 

Trend – zmienna liczba wyszukiwań, frazy z gwałtownym wzrostem, jeśli zauważymy, co jest trendem, warto dodatkowo promować to w płatnych kanałach. 

Powinniśmy zweryfikować za pomocą Semstorm, Google Search Console (możemy także zainstalować Search Analytics for Sheets), na jakie hasła wyświetla się nasza strona. Taka analiza pozwoli nam sprawdzić naszą widoczność i wykonać zmiany optymalizacyjne, a także pozyskać odnośniki do strony głównej i kluczowych podstron. Warto zacząć optymalizację od tematycznych stron i kategorii podrzędnych. 

 

Przemysław Michałek, Widoczni

Jak interpretować audyt SEO i przekuć wnioski w działania?

Najważniejsze składowe audytu SEO to: treści, optymalizacja techniczna, linki zewnętrzne, linki wewnętrzne, UX/UI. Należy omówić z twórcą i zaplanować każdy z punktów audytu, przekazać do realizacji odpowiednim osobom, całość powinna być odebrana i zweryfikowana przez twórcę.Działanie wdrażania audytu można rozłożyć na długofalowe wprowadzenie.

Pamiętajmy  że dobry tekst SEO powinien być pisany zarówno z myślą o wyszukiwarce Google, jak i użytkowniku. Zwróćmy uwagę na użyteczność serwisu np. dodanie przycisków zachęcających do kontaktu. 

 

Paweł Bilczyński, Google Internetowe Rewolucje

Nowości i dobre praktyki w zarządzaniu wizytówkami w Google Moja Firma 

Zauważamy wzrost zainteresowania w zapytaniach Google w przypadku lokalnych atrakcji turystycznych. Polacy szukali atrakcji wokół swojego miejsca pobytu, np. mieszkańcy województwa małopolskiego szukali atrakcji na terenie województwa małopolskiego. Wyraźny wzrost wyszukiwań w wizytówkach Google Moja Firma. 

W nowej rzeczywistości klienci potrzebują przede wszystkim aktualnej informacji – czy nasza firma działa i w jakich godzinach jest otwarta w czasie pandemii. Użytkownicy szukali możliwości kontaktu – zadania pytania i otrzymania odpowiedzi zwrotnej, dlatego warto pamiętać o zamieszczeniu danych kontaktowych. 

Warto także pamiętać o weryfikacji naszej wizytówki na Mapach Google, możemy to zrobić pod adresem:

https://bit.ly/weryfikacja-wizytowki-firmy 

Ponad połowa klientów szuka informacji o godzinach otwarcia naszej firmy. Google udostępnił opcję „Oznacz jako tymczasowo zamknięta” w odpowiedzi na potrzeby rynku w czasie epidemii.

Publikując wpisy w wizytówce Google Moja Firma, możemy dodawać zdjęcia czy krótkie filmy. Mamy także możliwość dodawania linków, które umożliwią naszym klientom zakupienie darowizny na rzecz naszej firmy lub zakup bonu, który będzie możliwy do wykorzystania w przyszłości. Możemy także przygotować specjalne zniżki dla pracowników służb medycznych, aby dodatkowo wspierać ich w walce z pandemią. Restauracje mogą edytować sekcję menu, dodając zdjęcia potraw, które są u nich dostępne oraz uzupełnić atrybuty: Na wynos, Dania w dostawie. 

Wszystkie nowości można znaleźć pod adresem: https://bit.ly/wskazowki-dla-firm  

 

Tomasz Stopka, Semurai

Wszystko się da, czyli o współpracy z SEO

Tomasz Stopka opowiedział o tym, na co warto zwrócić uwagę, rozpoczynając współpracę z agencją SEO. W trakcie prezentacji przytoczył dobre praktyki, które stosują agencje SEO i które warto wdrożyć także w naszej firmie, by jeszcze lepiej porozumiewać się z klientem. 

 

Paweł Gontarek, Fabryka Marketingu

Jak opracować strategię Content marketingu, aby pozyskać ruch na stronę 

Content marketing możemy podzielić na: treści na stronie, guest posting, ebooki, wydawnictwa elektroniczne, posty social media, obrazki, infografiki, e-mail, video, podcasty, webinaria, kursy. Wybierając słowa kluczowe, warto przeanalizować, czy decydujemy się pozycjonować się na generyki, czyli bardzo ogólne hasła, ponieważ mają one wiele znaczeń i nie znamy pełnej intencji użytkownika, przez co możemy tracić budżet. 

Podział słów kluczowych:

  • Generyki – najczęściej 1-2 wyrazowe frazy
  • Świeżatki – krótkookresowe frazy
  • Długotrwałe evergreen
  • Produktowe
  • Geolokalizacyjne
  • Zdefiniowane przez użytkownika

Nie odrzucajmy słów, których nie jesteśmy pewni, warto wrócić do nich w późniejszym terminie, jest to także pomysł na późniejsze poszerzenie asortymentu. 

Tworząc listę słów kluczowych, weźmy pod uwagę podpowiedzi Google, YouTube, narzędzia takie jak Semstorm czy Ahrefs. Warto zajrzeć na stronę konkurencji i przeanalizować ich słowa kluczowe, na które są widoczni.

Kieruj użytkownika z bloga do produktów, kategorii lub usług, wykonajmy linkowanie wewnętrzne, nie zapominajmy o CTA. Pisząc treści poradnikowe, zastanów się, czy możesz nakręcić o tym krótki film, nawet 2-3 minutowy, taka fraza będzie widoczna wysoko w Google. 

Kilka porad optymalizacji video:

  • Tytuł jak pytanie
  • Napisz dobry opis filmu
  • W opisie umieść linki
  • Dobrze otaguj film
  • Video umieść na kanale oraz osadź na blogu
  • Nie odsyłaj klienta na kanał, bo nie wróci na stronę

 

Milena Majchrzak, SEMSTORM

Jak stworzyć artykuł na pierwszą pozycję w Google 

Analizuj kilka powiązanych tematycznie słów kluczowych, słowa long tailowe są tańsze, wymagają mniejszych nakładów pracy. Słowa główne mają zazwyczaj nieokreśloną intencję, słowa long tail jest łatwiej doprecyzować i skonkretyzować pod konkretną intencję użytkownika. 

Słowa kluczowe dzielimy na: nawigacyjne, ogólne, brandowe, informacyjne, produktowe, lokalne. Z punktu widzenia tworzenia artykułu, interesują nas słowa kluczowe informacyjne. Do jednego tekstu powinniśmy dobrać 1 słowo główne i kilka słów pomocniczych, umieszczać słowa powinniśmy w taki sposób, aby odczytanie artykułu na głos brzmiało naturalnie, powinniśmy odmieniać frazy i stosować synonimy, a także zastosować formatowanie. 

Pamiętajmy o: nagłówkach, paragrafach, wyróżnieniach i emfazach, listach i tabelach, obrazkach i multimediach. Listy i tabele pomogą nam w znalezieniu się w Direct Answer w Google. 


Dorota Gryglak, Whitepress

Marketing influencer dla małej firmy 

Celem kampanii z influencerami może być kampania wizerunkowa – jest łatwiejsza do realizacji, brak oczekiwań mierzalnego efektu sprzedażowego, szczera opinia influencera, ważny jest BUZZ, kampania wizerunkowa może stać się także sprzedażową. 

Współpracę powinniśmy zacząć od sprawdzenia wiarygodności influencera, sprawdźmy wyniki minimum 3 klatek stories. Możemy wspólnie stworzyć naturalną lub szaloną koncepcję, ale influencer musi być przekonany do produktu. Zwróćmy uwagę, aby zamieszczał swipe-up i oznaczenia na każdej klatce, możemy przygotować także kod rabatowy, podać link śledzący lub afiliacyjny, aby śledzić rezultaty.

Influencerów możemy szukać przez np. grupy na Facebooku, wyszukiwarki influencerów, takie jak WhitePress, Influtool, ReachBlogger lub rankingi najbardziej wpływowych blogerów. 

Zwróćmy uwagę na współczynnik zaangażowania (engagement rate) wraz z analizą jakościową, wykonajmy przegląd jakościowy bloga: ilość i jakość komentarzy pod postem, analiza jakościowa na YouTube, analiza jakościowa na Facebooku. Warto uważać na fake influencerów – sprawdźmy, czy nie kupuje obserwujących i komentarzy. Możemy także rozważyć formę barteru z mikro influencerami.


Anna Ledwoń-Blacha, More Bananas

Jak prowadzić social media, aby wzmocnić markę i odpowiadać na potrzeby użytkowników 

Strategia pomaga nam znaleźć wyróżniki naszej marki, jesteśmy zasypywani komunikatami, dlatego znajdźmy to, czym się wyróżniamy. Warto przeanalizować takie elementy jak: identyfikacja wizualna – najbardziej namacalny element, charakter komunikacji, zachowanie, przekaz, emocje, wartości, historia ze światem odczuć i skojarzeń. 


Julia Gołębiewska, Mindshare

Demografia to nie wszystko, czyli jak skutecznie targetować kampanie na Facebooku 

Reklamy na Facebooku możemy targetować z uwzględnieniem takich elementów jak: dane demograficzne, zainteresowania, zachowania. Rodzaje targetowań możemy podzielić na takie, które jest oparte o: Core Audiences (na podstawie informacji, które użytkownicy udostępniają na swój temat), Custom Audiences (grupy oparte o dane np. w oparciu o ruch z naszej strony) – ta grupa pozwala segmentować użytkowników, skierować do nich reklamę remarketingową, czyli wyświetlać kreacje reklamowym tym użytkownikom, którzy już odwiedzili naszą stronę. Kolejną możliwością targetowania jest Lookalike Audiences, które wykorzystuje technologię sztucznej inteligencji, jest to zbiór użytkowników podobnych do wybranej grupy, np. naszych fanów czy osób z grupy remarketingowej. 

W trackowaniu kampanii może pomóc nam Facebook Pixel Helper. Za jego pomocą możemy sprawdzić także to, jaki piksel konwersji ma zainstalowana nasza konkurencja. 

W analizie grupy docelowej możemy także posłużyć się narzędziem Facebook Audience, za pomocą którego przeanalizujemy szczegółowo grupę naszych fanów na fanpage’u. 


Joanna Hałaszkiewicz, Verseo

6 elementów skutecznej kampanii Google Ads w sieci wyszukiwania 

Przygotowanie słów kluczowych, odpowiednie dopasowanie słów kluczowych – mamy różne dopasowania słów kluczowych (dopasowania ścisłe, dopasowanie do wyrażenia, modyfikator dopasowania przybliżonego, dopasowanie przybliżone, dopasowanie wykluczające). W trakcie prelekcji Joanna Hałaszkiewicz omówiła szczegółowo 6 elementów skutecznej kampanii Google Ads w sieci wyszukiwania. 


Krzysztof Marzec, Deva Group

Dziel i rządź: sposób na więcej kasy z Google Ad 

Testujmy dzielenie grup reklam na mniejsze, jeśli grupa reklam jest większa niż 10 słów, powinniśmy posortować je po wyniku jakości: trafności reklam, aby to sprawdzić, dodajemy kolumnę: Trafność reklamy i analizujemy pod tym kątem wyniki reklamy.

Cała analiza reklam powinna zaczynać się od analizy reklam konkurencji – nasza reklama powinna odróżniać się od reklam konkurencji, aby użytkownik w finalnym rozrachunku kliknął naszą reklamę. Każdą analizę należy zacząć od SERP, stosujemy zasadę 2+1.

Zasady pisania dobrych reklam – zwróć uwagę na: liczby, USP (100 dni na zwrot), CTA (kup online), emocje (zbadaj i nie ryzykuj), korzyści (odbierz gratis), promocje (już od 147 zł), okazje (kolekcja jesień 2020), zwrot (idealne dla Ciebie).

Strony docelowe możemy testować za pomocą Google Optimize. 


Dagmara Rogowska, Shoper

Najlepsze przykłady skutecznej kampanii Facebook Ads/Google Ads w sklepach internetowych 

W e-commerce możemy reklamować produkty m.in. za pomocą Google Shopping, kolejną formą są dynamiczne reklamy produktowe na Facebooku. Nasze reklamy powinny być unikalne, angażujące, szczegółowe, zawierać najważniejsze informacje. Pamiętajmy o tym, aby w opisach znalazła się odpowiednia liczba słów kluczowych, dzięki którym nasza treść będzie lepiej widoczna w wyszukiwarce.

Google zaleca, aby zdjęcie produktów w Google Shopping były na białym tle. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że mając zdjęcie kontekstowe, możemy się wyróżnić na tle konkurencji. Podobnie w reklamie dynamicznej na Facebooku, serwis zaleca stosowanie zdjęć produktowych na białym tle.  


Ewelina Podrez, Fox Strategy

Tradycyjne pozycjonowanie odchodzi do lamusa – zasada Pareta w SEO dla e-commerce 

Weryfikacja Google Search Console – sprawdźmy, dlaczego pojawiają się błędy, skąd biorą się nieprawidłowe linki kanoniczne. Możemy posłużyć się crawlerami: ScreamingFrog, Sitebulb, Deepcrawl – te narzędzia przydadzą się zwłaszcza dla dużych stron. Istnieje także bezpłatne, ale nieco archaiczne narzędzie Xenu.

Dobór słów kluczowych zaczynamy od analizy konkurencji, żeby zaoszczędzić nasz czas, możemy sprawdzić między innymi architekturę serwisu. Zadbajmy o analizę i poszukiwanie słów kluczowych na poziomie każdej podstrony, dobranie unikalnych grup słów kluczowych dla każdej podstrony, ważna jest także bieżąca weryfikacja i aktualizacja listy słów. 

Podejmujemy decyzję, czy chcemy pozycjonować się na hasła short tail czy long tail – short tail ma większą średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, jest to także większa konkurencja, więc trudniej być dobrze widocznym, te frazy zbudują zasięg. Warto w swoich działaniach połączyć pozycjonowanie na short tail i long tail.

Rada: Analizuj słowa kluczowe: na pozycjach 2-3, tuż za TOP3, tuż za TOP10, czasami wystarczą drobne poprawki optymalizacyjne, które mogą przynieść dobre efekty. Koniecznie wdrożyć dane strukturalne: BreadcrumbList i Product.


Wojciech Szymański, Ideo Force

Czy tylko cena ma znaczenie w e-handlu? 

Przy podejmowaniu decyzji zakupowej, zaufanie do sklepu internetowego jest ważniejsze niż cena. Najważniejsze jest to dla osób starszych, przede wszystkim kobiet, powyżej 50 roku życia. Badanie przeprowadzone przez Wojciecha Szymańskiego pokazuje, że na zaufanie do naszego sklepu wpływa przede wszystkim: wcześniejsze pozytywne doświadczenie klienta, jasna polityka zwrotów oraz łatwość komunikacji ze sklepem internetowym.


Tomasz Chłodecki, Justtag Group

Od czego zacząć transfer biznesu z offline do online? 

Dane mobilne pomogą nam zobaczyć, jakie inne lokalizacje odwiedzali interesujący nas użytkownicy. Możemy dzięki temu też dowiedzieć się, z kim rozpocząć współpracę partnerską, aby znaleźć podobnych klientów do naszych. 

Dane pozwalają nam targetować klientów w sposób, który dotychczas nie był możliwy, czyli bardzo precyzyjnie i skutecznie. Mamy duże technologiczne możliwości, aby wykorzystywać zbiory danych, żeby zwiększać market share.

Jakie są Wasze wrażenia po konferencji? My dowiedzieliśmy się mnóstwa nowych rzeczy, które zamierzamy wykorzystać w praktyce!

Za tekst dziękujemy Justynie z https://decofire.pl/.

Justyna Mądro
Były pracownik na stanowisku Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży. Aktualnie: Menedżer ds. marketingu e-commerce w Multibrand Decofire.pl.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (8 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991