SEOpress – grudzień 2024

SEOpress – grudzień 2024

SEOpress
- grudzień 2024

Zapraszamy do lektury grudniowego podsumowania nowinek SEO. Co nowego? 18 Grudnia zakończył się kolejny Core Update, a już pod koniec miesiąca miała miejsce kolejna aktualizacja dotycząca spamu na stronie. Oprócz tego znaleźliśmy wiele aktualizacji w dokumentacji Google oraz informacje o prowadzonych testach.

Na blogu wyszukiwarki Google został zaktualizowany wpis dotyczący indeksowania witryn przez roboty Google. Dowiesz się z niego jak wygląda proces indeksowania, czym jest crawl budżet i jakie wskazówki dla właścicieli witryn przedstawiają autorzy - Martin Splitt i Gary Illyes.
Google testuje button w wynikach wyszukiwania, który informuje użytkownika, czy wyniki są spersonalizowane czy nie. Użytkownik może spróbować obu opcji - spersonalizowanych lub nie.
W centrum wyszukiwarki Google został opublikowany artykuł na temat znaczenie buforowania HTTP do optymalizacji indeksowania stron internetowych przez roboty Google. Z artykułu dowiesz się jakie są zalecenia dotyczące implementacji tego procesu i jakie są zalecane mechanizmy buforowania.
Google wprowadza nowe funkcje w Search Console, które ułatwiają monitorowanie skuteczności. Nowy widok prezentuje dane z ostatnich 24 godzin, z opóźnieniem wynoszącym kilka godzin. Tym samym, zwiększona została częstotliwość aktualizacji danych. Podobnie jak w innych widokach raportu skuteczności, nowy widok umożliwia monitorowanie liczby kliknięć, wyświetleń, średniego współczynnika CTR oraz średniej pozycji, a także analizę tych danych według różnych kategorii, takich jak zapytania, strony czy kraje.
Google zakończyło wdrażanie grudniowej aktualizacji podstawowej z 2024 roku, która trwała od 12 do 18 grudnia. Była to typowa aktualizacja mająca na celu ulepszenie systemu rankingowego i zwiększenie trafności wyników wyszukiwania. Nietypowe było to, że nastąpiła zaledwie tydzień po zakończeniu poprzedniej aktualizacji z listopada 2024. Wiele narzędzi monitorujących wykazało dużą zmienność w wynikach.
Google testuje nową funkcję w wynikach wyszukiwania, która umożliwia rozwijanie dodatkowych linków do podstron (sitelinks) za pomocą strzałki w dół. Po kliknięciu strzałki użytkownicy mogą zobaczyć więcej opcji nawigacji w obrębie witryny bezpośrednio z wyników wyszukiwania.
Google testuje nową funkcję w wyszukiwarce - spinacz do papieru, który znajdzie się obok ikony wyszukiwania głosowego, obiektywu i lupy. Pozwala użytkownikowi przsłać do wyszukiwarki plik i zadawać do niego pytania.
W dokumentacji Google oficjalnie pojawił się wpis na temat nawigacji fasetowej. To powszechna funkcja, która umożliwia użytkownikom zmianę sposobu wyświetlania elementów na stronie, jednak nieprecyzyjne wdrożenie może się skończyć nadmierną indeksacją.
Google planuje wprowadzić w wyszukiwarce tryb AI. Ma być podobny do chatbota Gemini, który na ten moment jest niezależną usługą, i znacznie rozszerzyć grono użytkowników chatbota.
Google opracował rozbudowany opis na temat sieci CDN i przedstawił to rozwiązanie jako sposób na zmniejszanie opóźnień w witrynie. Sieci CDN, to rozwiązanie będące pośrednikiem pomiędzy serwerem hostingującym naszą stronę internetową, a użytkownikiem końcowym. W opublikowanym tekście znajdziemy dużo informacji na temat korzyści płynących z wykorzystania tego rozwiązania, a także dodatkowych możliwości, jak np. dodatkowa ochrona.
W drugiej połowie grudnia wdrożona została duża aktualizacja algorytmu Google. Jest to kolejny, popularny w ostatnich latach spam update, która po raz kolejny wywołała duże zamieszanie w wynikach wyszukiwania. Bazując na informacjach przekazanych przez Google możemy powiedzieć, że aktualizacja była globalna i obejmowała wszystkie kraje, uderzyła w niektóre techniki spamowe, które są sprzeczne z polityką Google dotyczącą spamu. Według różnych nieoficjalnych doniesień nie dotyczyła ona natomiast spamu w postaci linków, czy polityki dotyczącej nadużyć w zakresie reputacji witryny.
Google przygotował krótkie podsumowanie ubiegłego roku. Znalazły się tam informacje na temat eventów Search Central Live organizowanych przez firmę cyklicznie. Oprócz tego wspomniane zostały technikalia, m.in. indeksowanie podrzędnych sieci CDN, przeszukiwanie podzasobów, skanowanie i buforowanie HTTP, skanowanie i nawigacja fasetowa jako skuteczne sposoby na optymalizację swojej witryny.
Anna Jurczyk
SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów i optymalizację stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka podróży, aktywnego stylu życia oraz psów rasy Border Collie.

Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Natalia Dulian
SEO Associate. Certyfikowana project manager rozpoczynająca swoją przygodę z SEO. Od lat zajmuje się redagowaniem i tworzeniem treści, zarówno marketingowych, jak i tych niezwiązanych z biznesem. W pracy najbardziej pasjonuje ją analiza danych, testowanie nowych rozwiązań oraz kreatywna optymalizacja działań, dzięki czemu może jeszcze efektywniej pomagać klientom.

Alicja Stojek-Szewczuk
Senior SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry