SEOpress – lipiec 2022

SEOpress – lipiec 2022

SEO press
- lipiec 2022

Co ciekawego wydarzyło się w lipcu w branży SEO? Przeczytajcie garść informacji o raportach w Google Search Console, lipcowej aktualizacji algorytmu oraz komentarze Johna Muellera!


Martin Splitt, inżynier ds. relacji z programistami przygotował ciekawy materiał, w którym szeroko omawia zagadnienia związane z różnicami w odczytywaniu kodu źródłowego HTML, a takiego, który jest renderowany na serwerze. Jest to bardzo ciekawe video pokazujące również w jaki sposób renderowana jest, widoczna dla naszego oka strona internetowa. Każdy kto jest zainteresowany technicznych tajnikami na temat budowy witryn internetowych powinien zapoznać się z tą produkcją.
W związku z rosnącą popularnością materiałów video oraz trendem umieszczania tego typu treści na naszych stronach internetowych, Google postanowiło oddać do dyspozycji użytkowników nowy raport w Search Console. Zawarte w nim dane mają nas informować m.in. o takich parametrach jak: ilość stron na których pojawił się materiał, które filmy zostały zaindeksowane, a także jakie problemy uniemożliwiają indeksowanie filmów. Oprócz tego dostępne jest także narzędzie do sprawdzania adresów URL, w ramach którego możemy zweryfikować takie informacje jak: adres URL filmu i adres miniatury, stan strony pokazujący, czy film został zindeksowany, oraz listę problemów, które uniemożliwiają zindeksowanie filmu.
Na kanale Google Search Central pojawia się nowy film z serii #AskGooglebot autorstwa Johna Muellera. Poruszona w nim zostaje kwestia tego, czy wybrany przez nas system CMS realnie wpływa na pozycje witryny w wyszukiwarce Google. Mueller rzeczowo odpowiada na tytułowe pytanie i przybliża widzom zagadnienie.
8 października 2021 r. firma Google opublikowała unikalne wskazówki dotyczące tagów tytułowych. Teraz uaktualniono wytyczne, które po poprawkach mają lepiej wyjaśniać znaczenie słowa "nagłówek" w kontekście wytycznych Google. Zaktualizowane zostało kilka kluczowych dla całego dokumentu stwierdzeń oraz instrukcji, dzięki czemu nowa wersja poradnika jest bardziej precyzyjna.
Google wprowadziło nową funkcję dla właścicieli profili firm. Na wzór chatbotów stosowanych na stronach internetowych, Google daje możliwość skonfigurowania automatycznych odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania klientów. W ramach nowej funkcji możemy przygotować listę pytań, które użytkownicy mogą wysyłać do naszej firmy za pomocą wizytówki w Google Moja Firma. Do odpowiednich pytań możemy przygotowywać także gotowe odpowiedzi. Taka automatyzacja to bez wątpienia duże udogodnienie dla właścicieli firm, którzy do tej pory dostawali wiele podobnych do siebie zapytań.
Weryfikację własności witryny w Google Search Console można przeprowadzić na kilka sposobów. Obecnie podczas weryfikacji za pomocą domeny można wybrać opcję za pomocą TXT lub - co zostało niedawno dodane - rekordu CNAME, czyli rekordu nazwy kanonicznej. Opcja ta istniała dawniej w Google Webmaster Tools i została teraz przywrócona.
Dlaczego raporty Page Speed Insight i CWV w Google Search Console pokazują inne dane dla tej samej witryny? John Mueller wyjaśnia, że raport GSC odzwierciedla to, co faktycznie widzieli użytkownicy, natomiast w PSI znajdujemy dane laboratoryjne. Celem danych z PSI jest oszacowanie tego, co się dzieje na stronie, aby dostarczyć informacji zwrotnej, co może powodować powolne ładowanie strony.
Google testuje pokazywanie informacji w SERP odnośnie ilości dni na zwrot produktu. Nie jest jeszcze potwierdzone skąd ta informacja zostaje zaciągnięta - czy z Merchant Center, z danych struktukturalnych czy z karty produktowe. To kolejny wynik rozszerzony, który może wpłynąć na CTR w produktów w wyszukiwarce.
27 lipca Google rozpoczął kolejną aktualizację recenzji produktu, która potrwa 2-3 tygodnie. Na ten moment nie widać znacznych zmian w wynikach wyszukiwania, stąd przypuszczenie, że jest to tylko odświeżenie i niewielkie poprawki do ostatniego update'u. Tak jak przy okazji poprzednich aktualizacji tego typu, Google nagradza dobrej jakości recenzje produktów, promując je w rankingu.
Alicja Stojek-Szewczuk
Senior SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (7 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry