SEOpress – październik 2022

SEOpress – październik 2022

SEOpress
- październik 2022

Co ciekawego wydarzyło się w październiku w branży SEO? Google postawiło na aktualizacje dokumentacji i zmiany nazw narzędzi. Największym wydarzeniem była aktualizacja pod kątem spamu oraz nieoptwierdzony update algorytmu.

12 października znana wszystkim platforma Google Data Studio zmieniła swoją nazwę na Looker Studio. Intencją Google jest pomóc biznesom w podejmowaniu decyzji opartych na danych, dzięki udostępnianiu potrzebnych dashboardów wzbogaconych odpowiednim przepływem informacji.
13 października obserwujący wyniki wyszukiwania mogli zaobserwować pewne zmiany w rankingu oraz ruchu organicznym. Wskazywałoby to na kolejny update algorytmu, lecz informacja ta nie została potwierdzona przez Google. Pozostaje nam zatem czekać i obserwować uważnie zmiany w wynikach wyszukiwania.
Po dwuletniej przerwie w organizacji Konferencji dla Webmasterów, wydarzenie znowu powraca, pod nazwą Search Central Live. Pierwsze stacjonarne spotkanie odbędzie się już w listopadzie, w Singapurze. Konferencja będzie wypełniona prelekcjami pracowników Google, specjalistów SEO i właścicieli witryn. Wszystkie bieżące informacje organizatorzy będą przekazywać na stronie wydarzenia i na Twitterze. Warto śledzić stronę wydarzenia, ponieważ kolejne edycje będą odbywać się także w innych częściach świat.
Google Webmaster Tools, czyli wskazówki dla webmasterów zmieniło swoją nazwę na Google Search Essentials, tłumaczone jako Podstawowe zasady wyszukiwania w Google. Ta obszerna dokumentacja od lat pomaga specjalistom i właścicielom witryn w dostosowania serwisów pod wymogi wyszukiwarki. Od teraz będzie to jeszcze łatwiejsze, ponieważ Google uprościł i zaktualizował zawarte w dokumentacji dane. Ułatwieniem będzie także podział na trzy główne kategorie: wymagania techniczne, zasoby dotyczące spamu oraz najważniejsze sprawdzone metody.
Od tej pory w wyszukiwarce zaczną pojawiać się nazwy witryn, które mają odpowiadać poszczególnym wynikom wyszukiwania. Według Google ma to mieć na celu łatwiejsze powiązanie wyniku wyszukiwania z daną domeną. Na ten moment wiadomo, że zmiana dotyczy wyników wyszukiwania w języku angielskim, francuskim, japońskim i niemieckim. W kolejnych miesiącach ma ona jednak objąć również pozostałe wersje językowe - w tym oczywiście język polski.
Google zmienia wizualny aspekt wyświetlania wyników wyszukiwania dla zapytań zakupowych. Od tej pory będzie pojawiać się znacznie więcej grafik i widgetów, które mają przedstawiać dopasowane do intencji użytkownika produkty pochodzące z różnych sklepów internetowych. Oznacza to, że w dużej mierze pierwsza strona wyników wyszukiwania będzie zdominowana przez widgety Google. Nowa forma wyświetlania produktów ma nawiązywać do tego, co możemy zobaczyć na urządzeniach mobilnych.
Google wprowadza kolejną aktualizację algorytmu związaną z wyszukiwaniem oraz eliminowaniem spamu w wynikach wyszukiwań. Podobnie jak w poprzednich tego typu aktualizacjach chodzi o odfiltrowanie treści, które są bardzo słabej jakości. Tego typu update'y pojawiają się stosunkowo często, ponieważ muszą nadążać za pojawiającymi się, nowymi rodzajami spamu.
Lizzi Sassman i John Mueller w ramach podcastu Google Search Off the Record omawiają właściwe i preferowane przez Google sposoby na skonfigurowanie tekstów alternatywnych w logo, a także buttonów na stronie. Z ich rozmowy wynika, że prawidłowy tekst alternatywny dla logo i przycisków może przynieść długoterminowe korzyści użytkownikom i właścicielom witryn.
Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Alicja Stojek-Szewczuk
SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (11 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry