Sposób na Google Authorship

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 09.2012
 

Google Authorship to rodzaj sinppetu ze zdjęciem oraz informacją o autorze, który zawiera także link do profilu Google+, dzięki czemu czytelnik może poznać twórcę treści, które go zainteresowały. Funkcja cieszy się sporym powodzeniem wśród specjalistów na co dzień zajmujących się marketingiem w sieci, jednak nie jest stosowana przez autorów treści z innych dziedzin. Czas to zmienić.

 

 

Czy warto zamieścić parametr rel=”author” na stronie?

Google Authoship to korzyści zarówno dla redaktora jak i czytelnika. Chyba każdy się zgodzi, że łatwo zapomnieć czyjeś nazwisko, trudniej zapomnieć czyjąś twarz. Dzięki Google Authorship twórca publikacji wzmacnia swój autorytet i rozpoznawalność, a czytelni od razu dostrzega link do treści przygotowanych przez autora, którego ceni. Dzięki obecności informacji o autorstwie zwiększa się widoczność naszego wyniku w SERPach, co ułatwia pozyskanie nowych użytkowników, a także pozwala zwiększyć CTR i zdobyć renomę, a także zaufanie u internautów. Wybitny kucharz, popularna stylistyka czy doświadczony technik zajmujący się zawodowo lub hobbistycznie pisaniem artykułów, mają możliwość wyróżnienia się za pomocą funkcji Google Authorship, jednak w Polsce nadal istnieje mała świadomość korzyści wynikających z zastosowania tego sinppetu.

Authorship

Korzyści wynikające z posiadania Google Authorship:
+ przyciąga uwagę użytkowników,
+ dostarcza informacje internautom,
+ dzięki niemu artykuły rzadziej są kopiowane, plagiatowane
+ pozwala zwiększyć CTR i zmniejszyć współczynnik odrzuceń,
+ wpływa na Author Rank.

Jak dodać rel=”author”?

Dodanie informacji o autorstwie do naszej strony nie jest zbyt trudne, a do tego Google oferuje przynajmniej dwie metody implementacji rel=”author” na stronie internetowej. Zanim dokonamy właściwych działań związanych z autorstwem na naszej stronie musimy wykonać kilka czynności:
– utworzyć lub uaktualnić profil Google+ (warto dodać informacje o miejscu zamieszkania, edukacji i inne dane, która pozwala użytkownikom lepiej poznać autora)
– zamieścić wyraźne zdjęcie swojej twarzy,
– uzupełnić linki w profilu Google+ informacją o stronie, na której zabieramy głos.

Pamiętajmy o tym, że na stronie, gdzie zamieszczane są treści naszego autorstwa, musi znajdować się informacja o autorze – nazwisko musi być zgodne z nazwiskiem w profilu Google+.

Sposób 1
Połączenie treści z profilem Google+ za pomocą adresu e-mail.
1. Sprawdź, czy Twój adres e-mail należy do tej samej domeny, na której publikowane są Twoje treści.
2. Upewnij się, że każda treść Twojego autorstwa jest opatrzona Twoim nazwiskiem
3. Wejdź na stronę przypisywania autorstwa i prześlij Google swój adres e-mail.

Ilustracje pochodzą z artykułu .

Sposób 2
Przypisanie autorstwa przez połączenie treści z profilem Google+.
1. Na stronie utwórz link do swojego profilu, zamieszczając w nim URL swojego profilu Google+
2. W profilu dodaj link do stron, na których zabierasz głos.

W przypadku, gdy chcemy dodać atrybut rel=”author” na stronie WordPress bardzo pomocny okaże się ten tutorial.

Testuj czyli Rich Snippets Testing Tool

Google daje także możliwość sprawdzenia, czy rel=”author” został dobrze skonfigurowany za pomocą Rich Snippets Testing Tool.
Wpisując tutaj adres url naszego artykułu, uzyskamy podgląd wyświetlania wyniku dla naszego artykułu.

Wpływ na Author Rank

W trakcie jednego z hangoutów mogliśmy usłyszeć od Johna Muellera, że rel=”author” nie ma wpływu na pozycję strony, jednak z pewnością zwiększa CTR. Ma także związek z Author Rank, czyli wskaźnikiem popularności osoby wśród społeczności użytkowników. Opiera się on na liczbie osób, które przyjęły nas do swoich kręgów i zależy od naszej aktywności. Im więcej zamieszczamy informacji i im częściej wchodzimy w interakcje z użytkownikami, tym większy zdobywamy autorytet, a nasz Author Rank rośnie. Author Rank z kolei ma wpływ m.in. na PageRank witryny, w której zamieszczamy teksty.

Na pojawienie się naszej twarzy obok linku do artykułu naszego autorstwa czasem trzeba czekać kilka tygodni. Trzeba liczyć się z tym, że zainstalowanie rel=”author” nie gwarantuje, że nasza twarz będzie wyświetla się obok artykułów naszego autorstwa. Warto jednak dodać atrybut rel=”author” na stronie, ponieważ w przyszłości może mieć duży wpływ na pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania.

Marta Nasiadka
Senior SEM Specialist. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991