Sposób na Google Authorship

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 09.2012

Google Authorship to rodzaj sinppetu ze zdjęciem oraz informacją o autorze, który zawiera także link do profilu Google+, dzięki czemu czytelnik może poznać twórcę treści, które go zainteresowały. Funkcja cieszy się sporym powodzeniem wśród specjalistów na co dzień zajmujących się marketingiem w sieci, jednak nie jest stosowana przez autorów treści z innych dziedzin. Czas to zmienić.

 

 

Czy warto zamieścić parametr rel=”author” na stronie?

Google Authoship to korzyści zarówno dla redaktora jak i czytelnika. Chyba każdy się zgodzi, że łatwo zapomnieć czyjeś nazwisko, trudniej zapomnieć czyjąś twarz. Dzięki Google Authorship twórca publikacji wzmacnia swój autorytet i rozpoznawalność, a czytelni od razu dostrzega link do treści przygotowanych przez autora, którego ceni. Dzięki obecności informacji o autorstwie zwiększa się widoczność naszego wyniku w SERPach, co ułatwia pozyskanie nowych użytkowników, a także pozwala zwiększyć CTR i zdobyć renomę, a także zaufanie u internautów. Wybitny kucharz, popularna stylistyka czy doświadczony technik zajmujący się zawodowo lub hobbistycznie pisaniem artykułów, mają możliwość wyróżnienia się za pomocą funkcji Google Authorship, jednak w Polsce nadal istnieje mała świadomość korzyści wynikających z zastosowania tego sinppetu.

Authorship

Korzyści wynikające z posiadania Google Authorship:
+ przyciąga uwagę użytkowników,
+ dostarcza informacje internautom,
+ dzięki niemu artykuły rzadziej są kopiowane, plagiatowane
+ pozwala zwiększyć CTR i zmniejszyć współczynnik odrzuceń,
+ wpływa na Author Rank.

Jak dodać rel=”author”?

Dodanie informacji o autorstwie do naszej strony nie jest zbyt trudne, a do tego Google oferuje przynajmniej dwie metody implementacji rel=”author” na stronie internetowej. Zanim dokonamy właściwych działań związanych z autorstwem na naszej stronie musimy wykonać kilka czynności:
– utworzyć lub uaktualnić profil Google+ (warto dodać informacje o miejscu zamieszkania, edukacji i inne dane, która pozwala użytkownikom lepiej poznać autora)
– zamieścić wyraźne zdjęcie swojej twarzy,
– uzupełnić linki w profilu Google+ informacją o stronie, na której zabieramy głos.

Pamiętajmy o tym, że na stronie, gdzie zamieszczane są treści naszego autorstwa, musi znajdować się informacja o autorze – nazwisko musi być zgodne z nazwiskiem w profilu Google+.

Sposób 1
Połączenie treści z profilem Google+ za pomocą adresu e-mail.
1. Sprawdź, czy Twój adres e-mail należy do tej samej domeny, na której publikowane są Twoje treści.
2. Upewnij się, że każda treść Twojego autorstwa jest opatrzona Twoim nazwiskiem
3. Wejdź na stronę przypisywania autorstwa i prześlij Google swój adres e-mail.

Ilustracje pochodzą z artykułu .

Sposób 2
Przypisanie autorstwa przez połączenie treści z profilem Google+.
1. Na stronie utwórz link do swojego profilu, zamieszczając w nim URL swojego profilu Google+
2. W profilu dodaj link do stron, na których zabierasz głos.


W przypadku, gdy chcemy dodać atrybut rel=”author” na stronie WordPress bardzo pomocny okaże się ten tutorial.

Testuj czyli Rich Snippets Testing Tool

Google daje także możliwość sprawdzenia, czy rel=”author” został dobrze skonfigurowany za pomocą Rich Snippets Testing Tool.
Wpisując tutaj adres url naszego artykułu, uzyskamy podgląd wyświetlania wyniku dla naszego artykułu.

Wpływ na Author Rank

W trakcie jednego z hangoutów mogliśmy usłyszeć od Johna Muellera, że rel=”author” nie ma wpływu na pozycję strony, jednak z pewnością zwiększa CTR. Ma także związek z Author Rank, czyli wskaźnikiem popularności osoby wśród społeczności użytkowników. Opiera się on na liczbie osób, które przyjęły nas do swoich kręgów i zależy od naszej aktywności. Im więcej zamieszczamy informacji i im częściej wchodzimy w interakcje z użytkownikami, tym większy zdobywamy autorytet, a nasz Author Rank rośnie. Author Rank z kolei ma wpływ m.in. na PageRank witryny, w której zamieszczamy teksty.

Na pojawienie się naszej twarzy obok linku do artykułu naszego autorstwa czasem trzeba czekać kilka tygodni. Trzeba liczyć się z tym, że zainstalowanie rel=”author” nie gwarantuje, że nasza twarz będzie wyświetla się obok artykułów naszego autorstwa. Warto jednak dodać atrybut rel=”author” na stronie, ponieważ w przyszłości może mieć duży wpływ na pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania.

Marta Nasiadka
Senior SEM Specialist. Certyfikowana Specjalistka AdWords i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991