Strategie AdWords szyte na miarę – budowanie zainteresowania produktem lub usługą

Damian Szot
Damian Szot
Archiwum 01.2017
 
Strategie AdWords szyte na miarę – budowanie zainteresowania produktem lub usługą

Strategie AdWords szyte na miarę -
budowanie zainteresowania produktem lub usługą

Nie zawsze najważniejszym wyznacznikiem powodzenia kampanii AdWords są wyniki sprzedażowe. Dla części firm celem będzie przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów tak, aby zainteresować określonym produktem lub usługą, a tym samym zwiększyć rozpoznawalność. Wyobraźmy sobie, że taką firmą jest „Drum Bun”, która organizuje wycieczki objazdowe po Rumunii.

 

Typy kampanii, z jakich skorzystamy:

Aby sprostać oczekiwaniom firmy i zbudować zainteresowanie tego typu usługą, warto sięgnąć po kilka różnych typów kampanii AdWords.

 

Sieć wyszukiwania

Z pomocą wyszukiwarki uda nam się dotrzeć zarówno do tych, którzy chcą odwiedzić właśnie Rumunię i wpisują konkretne zapytania, np. „wycieczki do Bukaresztu”, „Rumunia last minute”, jak również do tych, którzy szukają pomysłu na podróż, wpisując zapytania ogólne, np. „ciekawe wycieczki” czy „miejsca na wakacje”.

Kolejnym dobrym pomysłem byłoby dodanie słów kluczowych odwołujących się do atrakcji turystycznych w Rumunii, np. „trasa transfagaraska” i skonstruowanie tekstów reklamowych nawiązujących do tych miejsc. Warto również zadbać o hasła brandowe, czyli w naszym przypadku różne warianty nazwy „drum bun”.

Zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem 5 powodów dlaczego warto stosować kampanie brandowe.

 

Sieć reklamowa

Bez wątpienia duży potencjał drzemie w GDN, czyli Google Display Network. Ten typ kampanii pozwoli nam zaadresować reklamy do osób, które przeglądają inne strony internetowe lub aplikacje. Oczywiście mamy tu cały szereg sposobów kierowania – na słowa kluczowe (np. „rumunia”, „bukareszt”, „transylwania”), na tematy (np. „oferty wakacyjne”, „miejsca turystyczne”, „podróże dla poszukiwaczy przygód”), zainteresowania (np. „entuzjaści aktywności na świeżym powietrzu”, „miłośnicy podróży”, „poszukiwacze wrażeń”), na konkretne witryny lub aplikacje (np. blogi podróżnicze, strony opisujące inne kraje, aplikacje pomocne w podróży), a nawet po demografii, tj. wieku, płci czy stanie rodzicielskim.

W naszym przypadku warto rozważyć wszystkie sposoby kierowania, a w szczególności utworzyć kampanie łączone, w których wykorzystamy różne typy kierowania. Możemy wybrać temat „podróże ” + słowa kluczowe „rumunia”, „bukareszt”, „cluj”, „delta dunaju”. Jeżeli zależy nam na wypromowaniu wycieczek rodzinnych, możemy kierować reklamy po zainteresowaniu „miłośnicy podróży z rodziną” + demografii, np. wiek „25-44”  i status rodzicielski „ma dzieci”. Niezłym pomysłem jest też skorzystanie z kierowania na aplikacje mobilne, których używa się w trakcie podróżowania. Możliwości jest tutaj naprawdę wiele.

 

Reklama Gmail

Nasze reklamy możemy wyświetlać bezpośrednio w skrzynkach pocztowych użytkowników. Mamy dwa rodzaje kierowania w Gmailu – na słowa kluczowe i strony www. Zasada działania obu jest taka sama, tzn. przeszukiwana jest korespondencja użytkownika i na tej podstawie wyświetla się nasza reklama.

Jeżeli Dariusz często pisze o Rumunii, wyświetlmy mu reklamę graficzną z naszą ofertą wycieczek. Pozwoli nam na to słowo kluczowe „rumunia”. Jeżeli Marzena dostaje newsletter konkurencyjnej firmy, pokażmy jej, że my również jesteśmy na rynku i to z nami może spędzić kolejne wakacje. Wystarczy, że użyjemy kierowania na konkretną stronę www konkurencyjnej firmy, która przesyła Marzenie newsletter. Nasze reklamy nie będą pojawiały się wśród maili, a w dziale „Oferty”.

Zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem dotyczącym reklamy Gmail.

 

Reklama YouTube

Skoro zależy nam na wypromowaniu wycieczek do Rumunii, powinniśmy zaprezentować kraj z jak najlepszej strony. Stwórzmy na YouTube kanał, gdzie umieścimy kilka filmików pokazujących rumuńskie miasta, zabytki, przyrodę i lokalną tradycję. Niech to będą krótkie ok. 40 sekundowe materiały video, które przyciągną uwagę użytkowników jakością obrazu, kolorami i muzyką tak, aby chcieli obejrzeć je do końca i przejść później do naszej strony.

Nasze reklamy video będziemy wyświetlać między zwykłymi filmikami na YouTube’ie, np. w wynikach wyszukiwania, ale również będziemy je automatycznie odtwarzać użytkownikom, którzy czekają na wybrany przez siebie filmik. Co więcej, nasze materiały video możemy opublikować na stronie www, tworząc w ten sposób konsekwentny wizerunek firmy i budując zainteresowanie wycieczkami do Rumunii.

Zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem na temat reklamy YouTube.

 

Remarketing

Na koniec uruchommy remarketing, czyli kierowanie reklam na użytkowników, którzy odwiedzili już naszą stronę www lub nawet wykonali na niej określone czynności, np. weszli na podstronę kontaktu czy przeglądali ofertę wycieczek.

W naszym przypadku będzie to szczególnie ważne, ponieważ zależy nam na budowaniu zainteresowania usługą, więc warto wzmacniać nasz przekaz poprzez kilkukrotne wyświetlenie reklamy temu samemu użytkownikowi. Starajmy się systematycznie rozbudzać w nim ochotę wybrania właśnie wycieczki do Rumunii spośród tysiąca innych ofert. Dziś może nie być na to gotowy, ale kiedy za pół roku będzie zastanawiał się nad sposobem spędzenia urlopu, być może skorzysta właśnie z naszych usług. Musimy jednak być przy nim obecni z naszą ofertą zarówno dziś, jak i za pół roku.

 

Struktura kampanii

Struktura kampanii będzie uzależniona od dwóch czynników – wielkości budżetu oraz cierpliwości, jaką jesteśmy gotowi się wykazać w budowaniu zainteresowania usługą. Powiedzmy, że firma „Drum Bun” chce zainwestować po 5 tysięcy miesięcznie w skali 1 roku, a celem jest właśnie spopularyzowanie wycieczek do Rumunii tak, aby w perspektywie kolejnych lat był to modny kierunek wycieczek. „Drum Bun” jest przygotowane na to, że zwrot z inwestycji będzie w ich wypadku rozłożony w czasie. Spróbujmy wówczas takiego rozłożenia budżetu:

  1. Kampanie w sieci wyszukiwania – 30%,
  2. Kampanie w sieci reklamowej – 30%,
  3. Kampanie Gmail – 10%,
  4. Kampanie YouTube – 10%,
  5. Kampanie remarketingowe – 20%.

Głównym celem będzie oczywiście budowanie zainteresowania usługą i to według mikrokonwersji takich jak czas spędzony na stronie czy wejście na podstronę z ofertami będziemy optymalizować nasze kampanie. Jednak gdyby okazało się, że już na wcześniejszych etapach któraś kampania generuje makrokonwersje, tj. sprzedaje nasze wycieczki, to warto rozważyć zmiany w rozłożeniu budżetu miesięcznego.

 

Zapraszamy również do zapoznania się z pozostałymi artykułami opisującymi przypadki różnych firm oraz naszą koncepcją strategii AdWords szytych na miarę.

Damian Szot
Były pracownik (ROI Experts) na stanowiskuSEM Specialist.. Certyfikowany Ekspert Internetowych Rewolucji Google, w ROI Experts od 2015 roku. W zespole odpowiedzialny za AdWords, Data Studio, analitykę i e-mail marketing. Fascynuje go punkt styku prawa i nowych technologii, dlatego obronił pracę "Znak towarowy jako słowo kluczowe w Google AdWords". Poza biurem niespełniony sportowiec - biega za piłką, jeździ na nartach i ściga się na rowerze.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (6 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry