Stworzenie skutecznej kampanii AdWords wymaga refleksji nad celem biznesowym. Firmy, które oferują swoje usługi – mogą postawić sobie za cel uzyskanie bezpośredniego kontaktu z klientem.
Oferując usługi, często chcemy skierować reklamy do osób poszukujących naszych usług w danej chwili. Przykładowo – serwis komputerowy będzie chciał zachęcić ludzi do korzystania ze swoich usług akurat wtedy, gdy będą potrzebowali pomocy bo nie działa im komputer – żeby dobrze odpowiedzieć na taką potrzebę musimy zastanowić się nad tym, w jakiej sytuacji użytkownicy mogą nas potrzebować i zachęcić ich do skontaktowania się z nami.
Typy kampanii, z jakich skorzystamy:
Przedstawmy strategię kampanii dla firmy przeprowadzkowej „Darex” należącej do Pana Darka. Aby osiągnąć nasz cel bezpośredniego kontaktu z klientem, możemy rozważyć zastosowanie różnych typów Kampanii AdWords.
Sieć wyszukiwania
Usługi są najczęściej wyszukiwane przez klientów w sieci wyszukiwania Google. Darek prowadzi firmę usługową. Świadczy usługi przeprowadzkowe. Ludzie szukając pomocy, najczęściej wpisują w wyszukiwarce “przeprowadzki”, “firma transportowa”, czy “usługi transportowe”. Sieć wyszukiwania jest dobrym rozwiązaniem dla firm oferujących usługi, ponieważ dzięki tej kampanii, reklamy Pana Darka mogą trafić do osób wyszukujących konkretnych słów kluczowych powiązanych z tą branżą.
Kierowanie na lokalizację
Powinniśmy się także zastanowić nad tym, jakich klientów szuka Pan Darek. Skoro świadczy usługi przeprowadzkowe jego usługi mogą być oferowane w wybranych lokalizacjach. Załóżmy, że firma Pana Darka działa wyłącznie na terytorium Krakowa. Powinniśmy zatem zawęzić lokalizację dla wyszukiwań i wyświetlać reklamy wszystkim, którzy szukają usług przeprowadzkowych z Krakowa i okolic. Musimy o tym pamiętać, jeżeli chcemy aby nasza kampania była skuteczna, bez zawężenia lokalizacji Pan Darek mógłby kierować swoje reklamy osobom, które nie mogą zostać obsłużone, ponieważ firma świadczy swoje usługi jedynie na terenie Krakowa.
Harmonogram wyświetlania reklam
Możemy także ustawić harmonogram wyświetlania reklam, czyli wyświetlać reklam w określonych godzinach i dniach tygodnia. W przypadku firm usługowych możemy użyć tej opcji do ograniczenia wyświetlania reklam w godzinach oraz dniach, kiedy firma jest zamknięta.
Remarketing
Natomiast, gdy ludzie korzystając z wyszukiwarki Google szukają określonych usług – prawdopodobnie szukają najlepszej oferty i potrzebują czasu, aby zastanowić się nad swoją decyzją, lub zapominają o tym, że chcieli skorzystać z konkretnych usług. Dobrym rozwiązaniem dla firmy Pana Darka może okazać się także stworzenie kampanii remarketingowej, dzięki której będzie mógł trafić do osób, które odwiedziły już wcześniej stronę internetową i wykazały w jakiś sposób, że mogą być zainteresowane skorzystaniem z oferty. Zadaniem Pana Darka będzie zachęcić potencjalnego klienta do powrotu na stronę i skorzystania z oferowanych przez firmę „Darex” usług. Listy remarketingowe w przypadku firmy „Darex” będą przynosiły zamierzone efekty wówczas, gdy będą tworzone na okres maksymalnie 7 dni. Po tym czasie użytkownik może już wykupić/zamówić ofertę u konkurencji.
Reklama na urządzeniach mobilnych
Ludzie szukają firm usługowych w określonych sytuacjach. Awaria hydrauliczna? Stłuczka? Wtedy szukamy szybkiej pomocy sięgając po telefon. Reklama w sieci mobilnej jest dobrym wyborem dla firm usługowych.
Tylko Połączenie
Reklamy typu „tylko połączenie” umożliwiają dotarcie do osób, które korzystają w danym momencie ze smartphone’a. Pozwalają one nawiązać szybki kontakt bezpośredni, ponieważ generują połączenia z firmą. W tej kampanii klienci, wyszukując haseł „przeprowadzki, czy “przeprowadzki kraków” zobaczą reklamę, bezpośrednio z której mogą nawiązać połączenie głosowe z firmą „Darex”.
Rozszerzenia wiadomości
Od niedawna mamy także możliwość korzystania z rozszerzeń wiadomości. Możemy dodać pod reklamą tekstową możliwość wysłania wiadomości SMS do naszej firmy. Jest to dobre rozwiązanie, w przypadku firmy „Darex” możemy dodać rozszerzenie wysyłania wiadomości w godzinach, w jakich Pan Darek nie może odebrać telefonu, ponieważ firma jest nieczynna. Wtedy wysyłana jest wiadomość do firmy z prośbą o kontakt/informacjami o usługach, na którą Pan Darek będzie mógł w każdej chwili odpowiedzieć.
Kampania YouTube, Gmail
Firmy usługowe to zwykle dość małe firmy, które nie mogą przeznaczyć dużego budżetu na kampanie AdWords. W przypadku niskich budżetów nie jest zalecane uruchomienie reklam video bądź gmailowych. Warto wtedy skupić się na udoskonaleniu kampanii w sieci wyszukiwania i na urządzeniach mobilnych.
Struktura kampanii
Struktura kampanii będzie zależeć przede wszystkim od wielkości budżetu. Jeżeli chcemy uzyskać jak najwięcej kontaktów bezpośrednich, musimy zastanowić się nad podziałem budżetu.
Powiedzmy, że firma „Darex” chce zainwestować po 1000 zł miesięcznie w skali 1 roku, a ich celem jest wygenerowanie jak największej ilości konwersji – kontaktu bezpośredniego.
Spróbujmy wówczas takiego rozłożenia budżetu:
- Kampanie w sieci wyszukiwania –40%,
- Kampanie na urządzeniach mobilnych – 50%,
- Kampanie remarketingowe – 10%.
Jednak gdyby okazało się, że już na wcześniejszych etapach któraś kampania generuje najwięcej konwersji a przeznaczyliśmy na nią zbyt mało budżetu to warto zwiększyć budżet dla tej kampanii.
Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami opisującymi przypadki różnych firm oraz naszą koncepcją strategii AdWords szytych na miarę. Więcej informacji o optymalizacji kampanii AdWords znajdziecie pod adresem: https://www.devagroup.pl/blog/optymalizacja-kampanii-adwords.