Tomasz Tybon – wywiad przed semKRK #4

Krzysztof Marzec
Krzysztof Marzec
Archiwum 01.2017

duzy_szablonsemkrk4

 

Tomasz_Tybon

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w DreamCommerce SA. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Od 2005 roku zawodowo związany ze sprzedażą, a od 2008 ze szczególnym naciskiem na sprzedaż z wykorzystaniem internetu (e-commerce). W DreamCommerce SA odpowiada za marketing i sprzedaż nowoczesnej platformy sklepowej Shoper z uwzględnieniem rynków zagranicznych. Zafascynowany internetem i technologiami informatycznymi (w służbie człowiekowi ;). Innowator z zacięciem edukacyjnym.  Prywatnie urodzony optymista, uwielbia zegarki. Mąż Pauli, tata Aleksandra i Laury.

 

 

KM: O czym opowiesz na semKRK

TT:Na semKRK opowiem o tym, że da się dobrze robić SEM dla sklepów korzystających z oprogramowania SaaS 🙂

Styczeń to czas podsumowań roku. Co w branży SEM było największą porażką 2016 /największym wydarzeniem/największym sukcesem.

Szczerze mówiąc, to w 2016 tyle wydarzyło się w obszarze SEM, że naprawdę nie jestem w stanie wybrać tego NAJ…zmiany w algorytmie (duże), zmiany w AdWords, nowe rozszerzenia reklam. Jeśli Google nie zwolni tempa, to nie będzie kiedy tego wszystkiego przetestować 🙂

Na jakie trendy polecasz zwracać szczególną uwagę w 2017 ?

Personalizacja wyników wyszukiwania. Google zaczyna doganiać nasze myśli, zaczyna być zdolne rozpoznać nasze zamiary i temu polecam się szczególnie przyglądać w nadchodzących latach. Sam Lary Page przyznał, że nie poświęcał zbyt wiele czasu AI, a teraz poświęca 🙂

Poranną prasówkę zaczynasz od? / Jakie źródła wiedzy polecasz.

Nie czytam newsów codziennie. Ostatnio dobrze sprawdza mi się LinkedIn, Google Now. Staram się dywersyfikować kanały z których czerpię wiedzę, by nie ulegać jednej i tej samej retoryce. Twitter oraz Quora też czasem potrafią zaskoczyć. Starzeję się 🙂 więc do tematu nowości podchodzę z umiarkowaniem, a więcej czasu poświęcam na research na konkretny temat oraz na wdrażanie wniosków w życie 🙂

1-3 polecane mało znane narzędzia z Twojego warsztatu, które polecasz.

Nie wiem, czy mało znane, ale polecam www.zapier.com.

Jaki procent nowo otwartych sklepów w Polsce zamyka się po roku? Jakie są tego główne przyczyny?

To zależy u którego dostawcy 😀 śmiało można powiedzieć, że market standard to połowa, ale są miesiące, że więcej, a są miesiące, że mniej. Dlaczego? O tym będzie w mojej prezentacji 🙂

Czy wśród największych branż typu książki, elektronika czy obuwie jest miejsce dla małych sklepów?

Wszędzie jest miejsce dla małych sklepów. Można się dobrze podłączyć pod dużego gracza na rynku. W naturze jest częstym, że na jednym dużym organizmie pasożytuje wiele mniejszych 😀

Kto jest największym „wrogiem” małych e-commerce – duże platformy typu Allegro, Amazon czy raczej porównywarki cen?

Największym wrogiem małych ecommerce’ów są one same. Ilość codziennych zadań jest ogromna i sztuka wyboru, zarządzania czasem, priorytetyzowania jest często ważniejsza niż znajomość black hat SEO. Mówię całkowicie poważnie, no bo jeśli wrogiem miałoby być Allegro, to po co w ogóle otwierać sklep…

Zapomnijmy na chwilę, że istnieje SEM, Facebook, Allegro i porównywarki cenowe. Co poza tymi działaniami powinien wykorzystać sklep w swojej promocji?

Jeśli nie byłoby marketingu, to sklep powinien do promocji wykorzystać siłę poleceń wyzwalaną najlepszą możliwą obsługą klienta.

Dziękujemy Tomaszowi za odpowiedzi i zapraszamy na kolejne wywiady, gdzie na bardzo podobne pytania odpowiadają kolejni prelegenci semKRK #4.

Krzysztof Marzec
CEO, Co-Founder. Specjalista SEM, Certyfikowany Trener AdWords oraz Certyfikowany Specjalista AdWords i Analytics. Przygodę z SEO zaczął w 2005 roku. Kieruje DevaGroup, stworzył i był wieloletnim szefem działu SEO Interia.pl. Prowadzi szkolenia i wykłady m.in. w Akademii Google Partners czy na Uniwersytecie Jagiellońskim. W wolnych chwilach.. moment, mam 3-kę małych dzieci, nie mam wolnych chwil. Czemu piszę tę notkę w 3ciej osobie? Ktoś to w ogóle czyta?...

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991