Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w DreamCommerce SA. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Od 2005 roku zawodowo związany ze sprzedażą, a od 2008 ze szczególnym naciskiem na sprzedaż z wykorzystaniem internetu (e-commerce). W DreamCommerce SA odpowiada za marketing i sprzedaż nowoczesnej platformy sklepowej Shoper z uwzględnieniem rynków zagranicznych. Zafascynowany internetem i technologiami informatycznymi (w służbie człowiekowi ;). Innowator z zacięciem edukacyjnym. Prywatnie urodzony optymista, uwielbia zegarki. Mąż Pauli, tata Aleksandra i Laury.
KM: O czym opowiesz na semKRK
TT:Na semKRK opowiem o tym, że da się dobrze robić SEM dla sklepów korzystających z oprogramowania SaaS 🙂
Styczeń to czas podsumowań roku. Co w branży SEM było największą porażką 2016 /największym wydarzeniem/największym sukcesem.
Szczerze mówiąc, to w 2016 tyle wydarzyło się w obszarze SEM, że naprawdę nie jestem w stanie wybrać tego NAJ…zmiany w algorytmie (duże), zmiany w AdWords, nowe rozszerzenia reklam. Jeśli Google nie zwolni tempa, to nie będzie kiedy tego wszystkiego przetestować 🙂
Na jakie trendy polecasz zwracać szczególną uwagę w 2017 ?
Personalizacja wyników wyszukiwania. Google zaczyna doganiać nasze myśli, zaczyna być zdolne rozpoznać nasze zamiary i temu polecam się szczególnie przyglądać w nadchodzących latach. Sam Lary Page przyznał, że nie poświęcał zbyt wiele czasu AI, a teraz poświęca 🙂
Poranną prasówkę zaczynasz od? / Jakie źródła wiedzy polecasz.
Nie czytam newsów codziennie. Ostatnio dobrze sprawdza mi się LinkedIn, Google Now. Staram się dywersyfikować kanały z których czerpię wiedzę, by nie ulegać jednej i tej samej retoryce. Twitter oraz Quora też czasem potrafią zaskoczyć. Starzeję się 🙂 więc do tematu nowości podchodzę z umiarkowaniem, a więcej czasu poświęcam na research na konkretny temat oraz na wdrażanie wniosków w życie 🙂
1-3 polecane mało znane narzędzia z Twojego warsztatu, które polecasz.
Nie wiem, czy mało znane, ale polecam www.zapier.com.
Jaki procent nowo otwartych sklepów w Polsce zamyka się po roku? Jakie są tego główne przyczyny?
To zależy u którego dostawcy 😀 śmiało można powiedzieć, że market standard to połowa, ale są miesiące, że więcej, a są miesiące, że mniej. Dlaczego? O tym będzie w mojej prezentacji 🙂
Czy wśród największych branż typu książki, elektronika czy obuwie jest miejsce dla małych sklepów?
Wszędzie jest miejsce dla małych sklepów. Można się dobrze podłączyć pod dużego gracza na rynku. W naturze jest częstym, że na jednym dużym organizmie pasożytuje wiele mniejszych 😀
Kto jest największym „wrogiem” małych e-commerce – duże platformy typu Allegro, Amazon czy raczej porównywarki cen?
Największym wrogiem małych ecommerce’ów są one same. Ilość codziennych zadań jest ogromna i sztuka wyboru, zarządzania czasem, priorytetyzowania jest często ważniejsza niż znajomość black hat SEO. Mówię całkowicie poważnie, no bo jeśli wrogiem miałoby być Allegro, to po co w ogóle otwierać sklep…
Zapomnijmy na chwilę, że istnieje SEM, Facebook, Allegro i porównywarki cenowe. Co poza tymi działaniami powinien wykorzystać sklep w swojej promocji?
Jeśli nie byłoby marketingu, to sklep powinien do promocji wykorzystać siłę poleceń wyzwalaną najlepszą możliwą obsługą klienta.
Dziękujemy Tomaszowi za odpowiedzi i zapraszamy na kolejne wywiady, gdzie na bardzo podobne pytania odpowiadają kolejni prelegenci semKRK #4.