Tomasz Tybon – wywiad przed semKRK #4

Krzysztof Marzec
Krzysztof Marzec
Archiwum 01.2017
 

duzy_szablonsemkrk4

 

Tomasz_TybonDyrektor Sprzedaży i Marketingu w DreamCommerce SA. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Od 2005 roku zawodowo związany ze sprzedażą, a od 2008 ze szczególnym naciskiem na sprzedaż z wykorzystaniem internetu (e-commerce). W DreamCommerce SA odpowiada za marketing i sprzedaż nowoczesnej platformy sklepowej Shoper z uwzględnieniem rynków zagranicznych. Zafascynowany internetem i technologiami informatycznymi (w służbie człowiekowi ;). Innowator z zacięciem edukacyjnym.  Prywatnie urodzony optymista, uwielbia zegarki. Mąż Pauli, tata Aleksandra i Laury.

 

 

KM: O czym opowiesz na semKRK

TT:Na semKRK opowiem o tym, że da się dobrze robić SEM dla sklepów korzystających z oprogramowania SaaS 🙂

Styczeń to czas podsumowań roku. Co w branży SEM było największą porażką 2016 /największym wydarzeniem/największym sukcesem.

Szczerze mówiąc, to w 2016 tyle wydarzyło się w obszarze SEM, że naprawdę nie jestem w stanie wybrać tego NAJ…zmiany w algorytmie (duże), zmiany w AdWords, nowe rozszerzenia reklam. Jeśli Google nie zwolni tempa, to nie będzie kiedy tego wszystkiego przetestować 🙂

Na jakie trendy polecasz zwracać szczególną uwagę w 2017 ?

Personalizacja wyników wyszukiwania. Google zaczyna doganiać nasze myśli, zaczyna być zdolne rozpoznać nasze zamiary i temu polecam się szczególnie przyglądać w nadchodzących latach. Sam Lary Page przyznał, że nie poświęcał zbyt wiele czasu AI, a teraz poświęca 🙂

Poranną prasówkę zaczynasz od? / Jakie źródła wiedzy polecasz.

Nie czytam newsów codziennie. Ostatnio dobrze sprawdza mi się LinkedIn, Google Now. Staram się dywersyfikować kanały z których czerpię wiedzę, by nie ulegać jednej i tej samej retoryce. Twitter oraz Quora też czasem potrafią zaskoczyć. Starzeję się 🙂 więc do tematu nowości podchodzę z umiarkowaniem, a więcej czasu poświęcam na research na konkretny temat oraz na wdrażanie wniosków w życie 🙂

1-3 polecane mało znane narzędzia z Twojego warsztatu, które polecasz.

Nie wiem, czy mało znane, ale polecam www.zapier.com.

Jaki procent nowo otwartych sklepów w Polsce zamyka się po roku? Jakie są tego główne przyczyny?

To zależy u którego dostawcy 😀 śmiało można powiedzieć, że market standard to połowa, ale są miesiące, że więcej, a są miesiące, że mniej. Dlaczego? O tym będzie w mojej prezentacji 🙂

Czy wśród największych branż typu książki, elektronika czy obuwie jest miejsce dla małych sklepów?

Wszędzie jest miejsce dla małych sklepów. Można się dobrze podłączyć pod dużego gracza na rynku. W naturze jest częstym, że na jednym dużym organizmie pasożytuje wiele mniejszych 😀

Kto jest największym „wrogiem” małych e-commerce – duże platformy typu Allegro, Amazon czy raczej porównywarki cen?

Największym wrogiem małych ecommerce’ów są one same. Ilość codziennych zadań jest ogromna i sztuka wyboru, zarządzania czasem, priorytetyzowania jest często ważniejsza niż znajomość black hat SEO. Mówię całkowicie poważnie, no bo jeśli wrogiem miałoby być Allegro, to po co w ogóle otwierać sklep…

Zapomnijmy na chwilę, że istnieje SEM, Facebook, Allegro i porównywarki cenowe. Co poza tymi działaniami powinien wykorzystać sklep w swojej promocji?

Jeśli nie byłoby marketingu, to sklep powinien do promocji wykorzystać siłę poleceń wyzwalaną najlepszą możliwą obsługą klienta.

Dziękujemy Tomaszowi za odpowiedzi i zapraszamy na kolejne wywiady, gdzie na bardzo podobne pytania odpowiadają kolejni prelegenci semKRK #4.

Krzysztof Marzec
CEO, Co-Founder. Specjalista SEM, Certyfikowany Trener Google Ads oraz Certyfikowany Specjalista Ads i Analytics. Przygodę z SEO zaczął w 2005 roku. Kieruje DevaGroup, stworzył i był wieloletnim szefem działu SEO Interia.pl. Prowadzi szkolenia i wykłady m.in. w Akademii Google Partners czy na Uniwersytecie Jagiellońskim. W wolnych chwilach.. moment, mam 3-kę małych dzieci, nie mam wolnych chwil. Czemu piszę tę notkę w 3ciej osobie? Ktoś to w ogóle czyta?...

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry