Czy było warto? | Wrażenia po IV Edycji Targów i konferencji eTRADE SHOW

Krzesimir Kleszcz
Krzesimir Kleszcz
Archiwum 09.2021
 
Czy było warto? | Wrażenia po IV Edycji Targów i konferencji eTRADE SHOW

Czy było warto?
Wrażenia po IV Edycji Targów i konferencji eTradeShow

Słoneczny poranek oraz duża kawa z McDonald’s napawały mnie dużym optymizmem przed eTradeShow, które odbyło się 15 września 2021 r. Po przyjechaniu pociągiem na stację Warszawa Stadion, udałem się do na Stadion PGE Narodowy. Jako że DevaGroup miała zaszczyt bycia partnerem wydarzenia, nie mogło zabraknąć przedstawiciela firmy (we własnej osobie).

Zanim zaczęły się prelekcje, przez pierwsze 30 minut przyglądałem się wystawcom z różnych dziedzin: logistyki, marketingu, dostawców oprogramowania, platform dla e-sklepów, płatności, sprzedaży międzynarodowej oraz analityki. Trzeba przyznać, że mieliśmy do czynienia z firmami ze ścisłej czołówki. Podczas targów miałem przyjemność porozmawiać z kilkoma przedstawicielami, z którymi wymieniliśmy się kontaktami. Trzeba przyznać, że networking podczas tego wydarzenia był naprawdę na wysokim poziomie.

Jak już wcześniej wspomniałem, sala konferencyjna składa się z czterech scen: dwie sceny większe (A i B), oraz z dwóch scen mniejszych (C i D). Postanowiłem skupić się na jak największej ilości prelekcji, które odpowiadały mojej specjalizacji.

Oto lista prelekcji, w których wziąłem udział:

  • 10:00 – 10:30 SEO VS PPC – JAK POŁĄCZYĆ OGIEŃ Z WODĄ DLA KORZYŚCI KLIENTA – CASE STUDY,
    Pierwsza prelekcja była wygłoszona przez Karola z grupy Artefakt. Poruszony został temat tego, jakie są wady i zalety stosowania SEO i SEM oraz przedstawienie Case Study dla firmy Termofol. W podsumowaniu Karol potwierdził, że wspólne działania SEM i SEO dają większe korzyści, niż stosowanie pojedynczej strategii. 
  • 10:30 – 11:00 ZORGANIZOWANY SKLEP INTERNETOWY. NAJCZĘSTSZE BŁĘDY + ROZWIĄZANIA
    Tomasz z Packfully przedstawił najczęstsze problemy w prowadzeniu sklepu internetowego bazując na swoich doświadczeniach. Głównymi problemami z jakimi się spotkał były:
    – wybór nieodpowiedniej platformy sprzedażowej,
    – brak planów oraz analiz finansowych,
    – zatrudnianie niepotrzebnych i często niewydajnych etatów,
    – oszczędzanie na budżetach reklamowych oraz wybieranie niesprawdzonej agencji lub freelancera,
    – brak poszerzania asortymentu,
    – perfekcyjne “dopieszczanie” sprzedającego się produktu,
    – łączenia na siłę sprzedaży i produkcji,
    – poświęcenie za dużo czasu na obsługę zamówień i organizacje produktów.

    Po każdym punkcie były omówione poszczególne rozwiązania problemów. Osoby, które wysłuchały prelekcji Tomasza (co ważne – nie teoretycznej, lecz praktycznej), na pewno przemyślą i przebranżowią swoje biznesy, aby w dużej mierze skupić się na promowaniu biznesu.

  • 11:00 – 11:30 CZY OPINIE NAPRAWDĘ SPRZEDAJĄ? PREZENTACJA WYNIKÓW [PRAWDODPOBNIE] PIERWSZEGO I NAJBARDZIEJ RZETELNEGO BADANIA W POLSCE
    Kolejnym punktem na mojej liście była prezentacja wyników przez Sebastiana z Zaufane.pl. Słowem wstępu firma Zaufane.pl zajmuje się wdrożeniem zaawansowanych systemów pozyskiwania rzetelnych opinii na stronie klienta, jak i w reklamach. Sebastian zaprezentował kilka wyników badań (z zaznaczeniem, że one dalej trwają + inne, które nie były omawiane), które mówiły o wpływie wzrostu sprzedaży poprzez:
    – ilość opinii,
    – pojawienie się gwiazdek w reklamie lub na stronie produktu,
    – pojawienie się podpisów lub dat.

    Z wyników badań jasno wynikło, że wszystkie te czynniki miały wpływ na wzrost sprzedaży. Co ciekawe, zbyt mała liczba opinii może nawet pogorszyć wzrost sprzedaży, niż brak jakiejkolwiek opinii. Zatem jeśli myślicie o wzroście sprzedaży i częstszego pojawiania się reklam Google’a, to warto zainteresować się wdrożeniem tego systemu na Waszej stronie. 
  • 11:30 – 12:00 MACHINE LEARNING & HUMAN INTELLIGENCE = SUKCES MIERZONY W PLN! CASE STUDY TANTIS.PL
    Tym razem prelegent przedstawił nagradzane Case Study. Marcin pokazywał, w jaki sposób osiągnęli 6-krotny wzrost przychodów rok do roku. Opowiedział m.in. o tym, jak duże znaczenie mają umiejętności wykwalifikowanego specjalisty z doświadczeniem, który potrafi “ujarzmić” system Google’a oraz użyć ich autorskiego narzędzia do optymalizacji kampanii produktowej.
  • 12:00 – 12:30 KONIEC E-COMMERCE. CZAS NA Q-COMMERCE. CASE STUDY WWW.ODBIERZSPOZYWKE.PL
    Bartosz wraz z Łukaszem przedstawili, czym właściwie jest Q-Commerce. Na przykładach znanych supermarketów oraz dostawców, pokazali jakie są wymierne korzyści tego systemu oraz czym różni się od klasycznego E-Commerce’u. Ten wykład powinien dać do myślenia każdemu, ponieważ cechy klienta szybko się zmieniają, jednak jedno zostanie zawsze bez zmian: oczekiwanie jak najkrótszego czasu dostawy. Śmiem przypuszczać, że za chwilę nie będzie tyczyło się to tylko i wyłącznie producentów i dystrybutorów żywności, ale również pozostałych sektorów rynku. 
  • 12:30 – 13:00 SKALOWANIE BIZNESU ONLINE Z PRESTASHOP
    Krystian omawiał korzyści wynikające z posiadania i korzystania z oprogramowania sklepu internetowego PrestaShop. Poruszono również zagadnienia związane z większymi aktualizacjami, które to są coraz bardziej korzystne oraz kwestie większej integralności z innymi platformami, takimi jak Facebook czy modułami płatnościowymi.
  • 13:00 – 13:30 DLACZEGO NIE POTRZEBUJESZ JUŻ SEO?
    Dużo uczestników czekało na ten temat z niecierpliwością. Nie ma co ukrywać, Aleksander z SemCore rzucił kontrowersyjny, a zarazem bardzo chwytliwy temat. Czy naprawdę SEO jest już przeżytkiem i osoby, które w to inwestują, tylko przepalają pieniądze? Czy ta teza jest zaprzeczeniem pierwszego tematu prelekcji? Można odetchnąć z ulgą, na szczęście nie! 🙂 Co więcej, oprócz klasycznego wsparcia E-Commerce jakimi są SEO i SEM, prelegent zasugerował wdrożenie kolejnej formy działań, jakim jest SXO. Jest to połączenie działania SEO oraz UX, które ma na celu zapewnienia jak największego dostosowania witryny do oczekiwań i preferencji użytkownika, w skrócie “Optymalizacja Doświadczeń Użytkownika”.

    Czy warto? Na omówionych przykładach Case Study przez Aleksandra można było zobaczyć fantastyczne wyniki, dlatego sama odpowiedź ciśnie się na usta – TAK! 
  • 13:30 – 14:00 REKLAMA PRODUKTOWA DLA E-COMMERCE – JAK WYKRĘCIĆ EKSTREMALNE WYNIKI W GOOGLE I BING Z SEMBOT
    Każdy sklep chce jeszcze więcej zarabiać, a jednocześnie dąży do tego, aby koszt kliknięcia w jego reklamę był coraz niższy. Pomimo naszych chęci i działań Google Merchant Center nie rozwiąże tych zagadnień. Rozwiązaniem tej sytuacji może być przedstawione przez Bartosza zastosowanie oprogramowania SEMBOT, dzięki któremu możemy uruchomić własną usługę CSS. Na pewno niepodważalną korzyścią z takiego rozwiązania jest przedstawienie naszego Brandu w reklamach produktowych. Dodatkowo:
    – rozwiązuje to problem niższego kosztu kliknięcia w porównaniu do Google’a,
    – ROAS będzie wyższy przy aktualnych ustawieniach pojedynczego kosztu kliknięcia.

    Czy potrzebne są kolejne argumenty, aby pomyśleć o wdrożeniu własnego CSSa w witrynie Google’a? Sami odpowiedzcie na to pytanie. Podczas prelekcji bardzo szczegółowo zostały poruszone zasady działań Google’a oraz pokazane zostały przykłady najlepszej kampanii produktowych na koncie Google Ads. W dużym skrócie – “Samo Mięcho” 😉 
  • 14:00 – 14:50 UDANY START W CROSS-BORDER E-COMMERCE, CZYLI JAK DOTRZEĆ ZE SWOIM SKLEPEM INTERNETOWYM DO KLIENTÓW Z ZAGRANICY?
    W biznesie poczucie bycia gorszym nie powinno istnieć, zwłaszcza kiedy chcemy dotrzeć do konsumentów z zagranicy. O tym wspominał Paweł, który omawiał zagadnienia sprawnego i skutecznego przeanalizowania rynku zagranicznego za pomocą skutecznych, darmowych narzędzi. Przedstawił również garść statystyk które pokazują, że jeszcze jest duże pole do popisu, jeśli chodzi o wyjście z polskiego rynku na zagraniczny.  Dodatkowo poruszył takie aspekty jak zaplanowanie oraz optymalizowanie kampanii, jak i cały marketing na rynek zagraniczny oraz jakie trudności na nas czekają.

  • 15:00 – 15:50 JAK SKUTECZNIE WYKORZYSTAĆ DANE I MIERZYĆ ATRYBUCJĘ W KAMPANIACH ONLINE – CASE STUDY
    I już na sam koniec wziąłem udział w prelekcji Marcina z Audience Network. Przedstawił on przykłady na kilku Case’ach i odpowiedział na pytanie: Jak ważnym czynnikiem są cechy i działania każdego użytkownika. Prelegent ukazał, jak szczegółowa i dobra analiza behawioralna może nam pomóc zaplanować kolejne działania. Zwrócił również szczególną uwagę na atrybucję:
    – jaką wybierzemy,
    – z jakimi problemami i wyzwaniami będziemy musieli się zmierzyć,
    – dlaczego to jest takie ważne. Po tej prelekcji stwierdzam, że każdy powinien zainteresować się cechami, rodzajami atrybucji, ponieważ od tego zależy, jak trafnie dotrzemy do naszych konsumentów.

    Wracając do pytania z tematu: czy było warto? Jak dla mnie: TAK!. Dzięki eTradeShow mogłem poznać bardzo inteligentnych ludzi, nawiązać kilka ciekawych leadów, wysłuchać bardzo doświadczonych prelegentów, aby wystrzec się błędów oraz wdrażać najnowsze pomysły ( przy okazji zobaczyć Stadion Narodowy z innej perspektywy 😉 ). Zatem drodzy czytelnicy/czytelniczki: jeśli chcecie dowiedzieć się nowych rzeczy na temat branż E-Commerce, załatwić biznesowe sprawy oraz nawiązać wartościowe relacje, to eTradeShow będzie idealnym wydarzeniem dla Was! Ja oczywiście już planuje pojawić się na kolejnych targach, które odbędą się już 10 marca 2022 r.

Krzesimir Kleszcz
Były pracownik na stanowisku SEM Associate. W marketingu uwielbia liczby, wyciąganie wniosków oraz co najważniejsze - zadowolenie klientów z efektów pracy. Po godzinach pracy zamienia się w trenera lub w zawodnika tenisa stołowego. Poza tym wielki fan planszówek, siatkówki i muzyki rockowej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (7 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry