Zmiany w kampaniach AdWords – Kwartał II

Tomasz Trzósło
Tomasz Trzósło
Archiwum 07.2017

Zmiany w kampaniach AdWords -


Kwartał II

W ramach naszego cyklu opisującego zmiany w AdWords w poszczególnych kwartałach przedstawiamy zmiany, które dokonały się w kwartale II. Poprzednie podsumowanie można przeczytać w poprzednim wpisie.

 

#1 Podobni użytkownicy w sieci wyszukiwania

To zdecydowanie ciekawa nowość, która pojawiła się na naszych kontach w maju. Pewnie większość z was zna i wykorzystuje w GDN. Teraz pojawia się możliwość żeby wykorzystać listy użytkowników podobnych także w wyszukiwarce.

Jak to zrobić? Możemy przygotować kampanie na bardziej ogólne słowa kluczowe z wykorzystaniem właśnie takich list użytkowników podobnych np. takich którzy kupowali coś w naszej witrynie.

Myślę że jest to ciekawa opcja – do wykorzystania szczególnie przy ustalaniu stawek

Więcej o tym można znaleźć tutaj

 

#2 DSA uaktualnienie

Mała zmiana lub raczej uzupełnienie. Po aktualizacji reklam do reklam rozszerzonych w wyszukiwarce i GDN przyszedł także czas na aktualizację reklam dynamicznych –  także w tej wersji reklam mamy do dyspozycji 80 opis wraz z automatycznie generowanym nagłówkiem.

 

#3 eCPC

To kolejna z małych rewolucji Google. Coś co sprawdzało się bardzo dobrze na naszych kontach – czyli możliwość podniesienia lub obniżenia stawki o maksymalnie 30%, w zależności od tego czy dany użytkownik dobrze rokował, zostało dość poważnie zmienione.

Teraz zaznaczając ulepszone CPC zgadzamy się, aby system dostosowywał stawkę dowolnie zależności od płci, wieku, lokalizacji użytkownika. W kalkulacjach nie jest uwzględniany jedynie typ urządzenia.

Równocześnie algorytm będzie się starał żeby średnie CPC nie przekraczało zakładanego maksymalnego CPC. W praktyce dostosowanie stawek po demografii czy lokalizacji przy włączonej opcji eCPC może stracić sens bo system i tak będzie ustalał stawki według własnych reguł.  Według mnie zmiana na minus.

Więcej o ecpc można znaleźć tutaj

 

#4 Wynik Jakości historyczny

Bardzo ważna i długo wyczekiwana zmiana. W interfejsie pojawiają się dodatkowe kolumny dzięki którym możemy sprawdzić, jak nasze działania wpływają na wynik jakości, dla danego słowa kluczowego.

Daje to duże możliwości do optymalizacji i pozwala (np dodając wymiar miesiąc) sprawdzić jak rozkładał się wynik jakości w zależności od miesiąca i czy zmiany jakie wprowadzaliśmy przyniosły pożądany efekt.

Bardzo faja inicjatywa – coś co robiliśmy wcześniej za pomocą skryptów teraz będzie dostępne z automatu dla wszystkich.

Opis zmiany tutaj

 

#5 Nowy Interfejs

I największa zmiana – na niektórych kontach pojawił się nam już nowy interfejs. Wygląda naprawdę dobrze. Więcej o nim piszemy tutaj. To na pewno najważniejsza zmiana minionego (a może raczej przyszłego) kwartału. Google deklaruje, że do końca roku nowy interfejs będzie sukcesywnie wprowadzany we wszystkich kontach

 

#6 Nowy Edytor AdWords

Za zmianą interfejsu poszły również duże zmiany w Edytorze AdWords. W dodatku bardzo trafione. Nowa wersja narzędzia pojawiła się na finiszu II kwartału, opisaliśmy ją tutaj, a na testy przyjdzie czas w kolejnych miesiącach. Na pewno cieszy, że Google nie zaniedbał tego narzędzia, ponieważ bez niego praca nad kampaniami byłaby bardzo utrudniona.

Podsumowanie

Kwartał II obfitował w dużo ważnych zmian. Dla nas najważniejsze są zmiany numer #5  i #6, co nie oznacza że pozostałe są mniej ważne.

Kolejne podsumowanie już za kwartał.

Tomasz Trzósło


Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (3 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991