14 podstawowych narzędzi każdego SEM’owca

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
3 września 2018

14 podstawowych narzędzi


każdego SEM’owca

Każdy SEMita dobrze wie, że do powodzenia jego kampanii jest potrzebne takie narzędzie jak Google Analytics, pozwalające na analizowanie ruchu na witrynie. Czy wiedziałeś, że istnieje jeszcze szereg innych aplikacji, które pomogą Ci prowadzić kampanię bardziej efektywnie? Oto lista naszych TOP 14 narzędzi i aplikacji każdego SEM’owca!

 

 

SEO

 

  1. SEOptimer – zadaniem tego narzędzia jest podstawowe sprawdzanie poprawności optymalizacji strony. Umożliwia wygenerowanie raportu w formacie PDF wskazującego jakie elementy powinniśmy poprawić na stronie.
    Koszt: bezpłatna dla strony głównej danej domeny
    https://seoptimer.pl/
  2.  

  3. Google Search Console – pozwala na sprawdzenie statusu indeksowania witryny przez wyszukiwarkę Google oraz zoptymalizowanie widoczności strony. Jest naszym “kontaktem” w Google – tutaj dostaniemy też informację co możemy jeszcze ulepszyć, gdzie należałoby coś poprawić.
    Koszt: bezpłatna
    https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=PL&pli=1
  4.  

  5. Majestic – jest to witryna pokazująca zaawansowane parametry dotyczące naszej domeny, jej linkowania oraz realnej liczby linków Przy optymalizacji własnej witryny, dobrze jest się wzorować na serwisie z branży, który znajduje się w zestawieniu.
    Koszt: wersja podstawowa bezpłatna
    Możliwość wykupienia płatnej subskrypcji z większymi możliwościami.
    https://pl.majestic.com/
  6.  

  7. Ahrefs – służy do analizy konkurencji i monitorowania linków z branży w której działamy. Pomaga w analizie profilu linków. Oprócz tego pozwala nam również na analizę i podpowiedź słów kluczowych.
    Koszt: płatna, ores próbny za 7$
    https://ahrefs.com/pl/
  8.  

  9. Schema.org –system mikroschematów które pomagają robotom zrozumieć lepiej co znajduje się na naszej stronie.
    bezpłatna
    https://schema.org/
  10.  

  11. Semstorm – system ten pomoże Ci sprawdzić, które frazy powodują, że Twoja strona jest widoczna na pierwszej stronie wyszukiwania. Dodatkowo umożliwia on analizę słów kluczowych z potencjałem.
    Koszt: płatna, wersja próbna 14 dniowa
    https://www.semstorm.com/pl
  12.  

  13. Senuto – jest to płatna aplikacja do tworzenia precyzyjnych audytów SEO i analizy widoczności witryny w wynikach Google.
    Koszt: płatna, wersja próbna 7 dniowa
    http://www.senuto.com/
  14.  
     

    ADWORDS

     

  15. Planer słów kluczowych – pomaga tworzyć kampanie, podpowiadając odpowiednie słowa kluczowe. Planer znajduje słowa kluczowe, które najlepiej pasują do danej działalności, podaje także jak wiele osób je wyszukuje w skali miesiąca w danej lokalizacji.
    Koszt: bezpłatna
    Adres: google.com/adwords -> Narzędzia
  16.  

  17. Planer kampanii displayowych narzędzie z propozycjami kierowania reklam i prognozami dotyczącymi ruchu w sieci reklamowej. Pomaga zaplanować kampanię displayową, którą można później dodać na koncie AdWords.
    Koszt: bezpłatna
    Adres: google.com/adwords -> Narzędzia
  18.  

  19. Merchant Center – jest to narzędzie służące do przesyłania danych o produktach oraz informacji o sklepie i marce. Umożliwia ono udostępnianie ich w Zakupach i promowanie w kampaniach produktowych w wyszukiwarce.
    Koszt: bezpłatna
    Adres: https://www.google.com/retail/solutions/merchant-center/
  20.  

  21. Tag Manager – Pozwala zapanować nad wdrożeniem Google Analytics i innych kodów analitycznych na stronie. Dzięki GTMowi możemy uniknąć wdrażania wielu kodów przez dział IT co znacząco przyspiesza pracę z Google Analytics
    Koszt: bezpłatna
    Adres: tagmanager.google.com
  22.  

  23. Google Optimize – pomaga stworzyć nam dwie wersje strony tak, by móc przeprowadzić testy A/B sprawdzające, która wersja jest lepsza i bardziej czytelna dla użytkownika.
    Koszt: bezpłatna
    Adres: optimize.google.com
  24.  

  25. AdWords Edytor – bezpłatna aplikacja do zarządzania kampaniami AdWords. Zmiany można wprowadzać zbiorczo co pomaga zaoszczędzić sporo czasu.
    Koszt: Bezpłatna
    Adres: adwords.google.com/intl/pl_pl/home/tools/adwords-editor/
  26.  
     

    OGÓLNE

     

  27. Pagespeed Insight – jego zadaniem jest mierzenie wydajności ładowania się stron internetowych. Wygenerowany raport może nam wskazać wiele błędów w działaniu witryny, które należy poprawić, jeśli chcemy by nasza witryna szybciej się ładowała.
    https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=pl

     

    Korzystanie z dodatkowych narzędzi znacznie ułatwia pracę i pomaga stworzyć kampanię odnoszącą sukces.

Natalia Dworniak
SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (3 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991