5 pomysłów na personalizację reklam – płeć

Damian Szot
Damian Szot
Archiwum 08.2017

5 pomysłów na


personalizację reklam - płeć

Każdy z nas widział te reklamy setki, a może nawet tysiące razy. Zwyczajne, niewyróżniające się, pisane na jedno kopyto – tak niestety wygląda większość reklam, które wychodzą spod klawiatur specjalistów od AdWords.

Często przyczyną jest brak czasu po dopracowaniu wszystkich sposobów kierowania, ustawień, struktury itd. A gdyby tak poświęcić na reklamy tyle samo czasu i energii, co na pozostałe elementy naszej kampanii?

Mamy dla Was 5 pomysłów na to, jak personalizując reklamy, zyskać przewagę nad konkurencją.

W pierwszej części naszego cyklu zajmiemy się personalizacją ze względu na płeć.

 

1. Płeć.

Praktycznie każdą stronę www odwiedzają zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Oczywiście w różnych proporcjach, np. sklep z akcesoriami do brody prawdopodobnie w ponad 90% odwiedzą mężczyźni, natomiast sklep z kremami odwiedzi pewnie analogiczny odsetek kobiet.

Niezależnie od tego, jakie są proporcje udziału w ruchu kobiet i mężczyzn na naszym koncie, warto spersonalizować reklamy i dostosować przekaz reklamowy do właściwego odbiorcy. Często zdarza się, że dzięki personalizacji nie tylko ta liczniejsza grupa, ale obie grupy notują wzrost CTR i CR.

 

Jak zwracać się do kobiet?

Przekaz powinien w miarę możliwości (łatwo z tym przesadzić) odwoływać się do emocji, np.

  1. Chciałabyś Sprawić Przyjemność Swojemu Mężczyźnie? Kup Mu Szampon Do Brody!
  2. Krem X – Odkrycie Lata 2017 – Chroń Skórę i Wyglądaj Pięknie, Zamów Online!

 

Jak zwracać się do mężczyzn?

Przekaz powinien odwoływać się do racjonalnych motywacji zakupowych, np.

  1. Zestaw Szampon + Olejek Do Brody Taniej 40%, Kup a Będziesz Miał Spokój Na Długo
  2. Krem Naturalny, Odpowiedni Dla Cery 90% Kobiet, Zamów Z Walentynkowym Rabatem!

 

Przykłady spersonalizowanych reklam w wyszukiwarce:

 

 

O czym należy pamiętać?

1) Utworzenie spersonalizowanych komunikatów do kobiet i mężczyzn nie wystarczy. Część użytkowników zostanie przez Google zaliczonych do 3. grupy – nieznane. Dla tej grupy również musimy przygotować komunikat – możliwie neutralny, który nie zrazi ani kobiety, ani mężczyzny.

2) Personalizację możemy przeprowadzić na poziomie kampanii bądź grupy reklam. Jeżeli w danej kampanii mamy 1 grupę reklam, to spokojnie możemy rozbić ją na 3 (grupa A kobiety, grupa A mężczyźni, grupa A nieznane). Natomiast jeżeli w kampanii mamy już 4 grupy reklam, to lepiej jest rozbić całą kampanię, bo łatwiej będzie nam tym zarządzać.

3) Niestety kierowanie na określoną płeć w AdWords wiąże się z pewnym marginesem błędu. Kiedy zweryfikujemy nasze wyniki w Analytics, nakładając określone segmenty, może np. okazać się, że w kampanii kierowanej tylko na mężczyzn ruch pochodził w 80% od mężczyzn, w 10% od kobiet, a 10% to była grupa nieznane. Jest to spowodowane rozbieżnościami w przyporządkowywaniu użytkownika do danej grupy przez AdWords i przez Analytics.

 

Nasze case study

Przez 3 miesiące testowaliśmy na koncie jednego z naszych klientów reklamy bez i z personalizacją przekazu. Testy przeprowadziliśmy na kampanii remarketingowej. Pierwszą połowę tego czasu korzystaliśmy z wyodrębnionych grup reklam według płci, ale z tymi samymi reklamami we wszystkich grupach, a drugą połowę – z reklamami spersonalizowanymi. Główną konwersją było dla nas wysłanie formularza i w tej branży 1 taka konwersja ma proporcjonalnie dużą wartość. Prześledźmy wyniki:

Widać wyraźnie, że przy porównywalnym koszcie, a nawet nieco niższym, pozyskaliśmy więcej kliknięć, obniżyliśmy CPC (przy niezmienianych stawkach), a przede wszystkim zwiększyliśmy o 100% liczbę wysłanych formularzy. Od klienta dowiedzieliśmy się, że nadesłane zapytania były wartościowe i dobrze rokują w perspektywie ich monetyzacji.

Co ciekawe, zanotowaliśmy spadek CTR z 0.99% na 0.70% (przypominamy, że to sieć reklamowa), jednak było to spowodowane spadkiem CTR w grupie kobiety z 1.24% na 0.80%, natomiast w grupie mężczyzn mieliśmy wzrost z 0.77% na 0.96% . Można się pokusić o stwierdzenie, że kobiety łatwiej jest namówić do kliknięcia przekazem neutralnym, z kolei te panie, które decydowały się skorzystać z naszej spersonalizowanej reklamy, chętniej później konwertowały. Na pewno będziemy kontynuować te testy, żeby ustalić, czy ta prawidłowość jest długofalowa.

 

Zapraszamy również do zapoznania się z drugą częścią naszego cyklu 5 pomysłów na personalizację reklam – lokalizacja, w której opisaliśmy kolejne pomysły na personalizację reklam AdWords.

Damian Szot
SEM Specialist.. Certyfikowany Ekspert Internetowych Rewolucji Google, w ROI Experts od 2015 roku. W zespole odpowiedzialny za AdWords, Data Studio, analitykę i e-mail marketing. Fascynuje go punkt styku prawa i nowych technologii, dlatego obronił pracę "Znak towarowy jako słowo kluczowe w Google AdWords". Poza biurem niespełniony sportowiec - biega za piłką, jeździ na nartach i ściga się na rowerze.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991