5 pomysłów na optymalizację reklam AdWords – wiek

Damian Szot
Damian Szot
23 sierpnia 2018
Park Wodny Kraków

5 pomysłów na optymalizację


reklam AdWords - wiek

Każdy z nas widział te reklamy setki, a może nawet tysiące razy. Zwyczajne, niewyróżniające się, pisane na jedno kopyto – tak niestety wygląda większość reklam, które wychodzą spod klawiatur specjalistów od AdWords.

Często przyczyną jest  brak czasu po dopracowaniu wszystkich sposobów kierowania, ustawień, struktury itd. A gdyby tak poświęcić na reklamy tyle samo czasu i energii, co na pozostałe elementy naszej kampanii?

Mamy dla Was 5 pomysłów na to, jak personalizując reklamy, zyskać przewagę nad konkurencją.

To już ostatni artykuł z naszej serii – pierwsze 4 artykuły dotyczą optymalizacji:

Piątym naszym pomysłem na optymalizację reklam AdWords jest uwzględnienie wieku użytkowników.

 

5. Wiek

Parametr „wiek” w AdWords może posłużyć nie tylko do tego, aby zawężać zasięg naszych reklam, jeśli na przykład reklamujemy karty zniżkowe dla studentów i nie chcemy trafiać do osób powyżej 25 roku życia. Może posłużyć również do tego, aby określonym grupom wiekowym naszych odbiorców zaproponować dostosowany do nich przekaz reklamowy. Jeżeli zrobimy to z wyczuciem, na pewno to docenią, co odbije się na współczynnikach – CTR i CR.

W zależności od branży i tego, czy prowadzona przez nas komunikacja z klientami jest mniej czy bardziej formalna, możemy zaproponować bezpośrednie lub tylko pośrednie nawiązania do wieku.

 

Pośrednie nawiązania do wieku

Dostosowanie naszego przekazu reklamowego ze względu na wiek może być właściwie niezauważalne z punktu widzenia użytkownika. Mogą to być jedynie drobne akcenty, na które nasz potencjalny klient zwróci uwagę nie wprost. Jednak dzięki takiej optymalizacji reklam AdWords mamy pewność, że nasz przekaz jest adekwatny do użytkownika, a zarazem nienachalny.

Przykłady

(25-54) Zatroszcz Się O Polską Edukację Dla Swoich Dzieci, Zapisz Je Do Szkoły Online!

(55+) Zatroszcz Się O Polską Edukację Dla Swoich Wnuków, Zapisz Je Do Szkoły Online!

 

Bezpośrednie nawiązania do wieku

Jeżeli prowadzona przez nas komunikacja z klientem jest mniej formalna, możemy optymalizować reklamy AdWords odważniej. Oczywiście to, jak daleko posuniemy się w nawiązaniach do wieku, zależy nie tylko od naszej gotowości na luźny przekaz reklamowy, ale przede wszystkim gotowości użytkownika i ogólnie pojętych granic dobrego smaku. Wiek może być tematem drażliwym, dlatego musimy zachować duże wyczucie.

Przykłady

(18-34)  Wodne Pomady Kupuje 60% Młodych Dżentelmenów, Wyłamiesz Się? – Zamów Online!

(34-54) Kremowe Pomady Kupuje 72% Dżentelmenów W Kwiecie Wieku, Dołączysz Do Nich? Zamów!

(55+) Woskowe Pomady Kupuje 77% Dojrzałych Dżentelmenów, A Ty – Którą Wybierzesz? Zamów!

 

O czym należy pamiętać?

1) Optymalizacja reklam AdWords ze względu na wiek to nie tylko utworzenie spersonalizowanych komunikatów do różnych grup wiekowych.  Google zaliczy część użytkowników do grupy nieznane, dlatego musimy przygotować również komunikat niespersonalizowany, możliwie neutralny.

2) Ważne, aby świadomie zdecydować, w których kampaniach chcemy optymalizować reklamy AdWords ze względu na wiek. W przypadku personalizacji ze względu na płeć mieliśmy do czynienia z podziałem na maksymalnie 3 grupy reklam, natomiast tutaj tych grup w skrajnym przypadku wydzielimy nawet 7. Zatem powinniśmy wybrać tylko te kampanie, które mają proporcjonalnie duże zasięgi i oczywiście – co do których mamy określoną koncepcję.

3) Może zdarzyć się tak, że po zweryfikowaniu w Analytics naszej optymalizacji reklam AdWords wyniki grupy reklam kierowanej tylko do osób 18-24 będą zawierały dane o osobach z innych kategorii wiekowych. Jest to spowodowane rozbieżnościami w przyporządkowywaniu użytkownika do danej grupy przez AdWords i przez Analytics. Jest to normalne zjawisko, ale margines tej rozbieżności nie powinien być większy niż 10%.

 

W jakich branżach optymalizować ze względu na wiek?

Oczywiście wszystko jest kwestią pomysłu i wyczucia tematu, ale taką personalizację sugerujemy rozważyć zwłaszcza w takich branżach jak:

  • siłownie/fitness
  • moda,
  • kosmetyki/usługi kosmetyczne,
  • finanse,
  • medycyna.

Będą to branże, w których wiek, a mówiąc precyzyjniej moment życiowy, w którym znajduje się użytkownik, może odebrać kluczową rolę w kontekście wyboru danej reklamy.

 

Zapraszamy do zapoznania się ze wszystkimi artykułami z cyklu 5 pomysłów na optymalizację reklam AdWords. Mamy nadzieję, że dostarczą one inspiracji do tworzenia urozmaiconych przekazów reklamowych i docelowo uzyskania przewagi nad konkurencją.

Damian Szot
SEM Specialist.. Certyfikowany Ekspert Internetowych Rewolucji Google, w ROI Experts od 2015 roku. W zespole odpowiedzialny za AdWords, Data Studio, analitykę i e-mail marketing. Fascynuje go punkt styku prawa i nowych technologii, dlatego obronił pracę "Znak towarowy jako słowo kluczowe w Google AdWords". Poza biurem niespełniony sportowiec - biega za piłką, jeździ na nartach i ściga się na rowerze.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991