Allegro Analytics – narzędzie umożliwiające weryfikację sprzedaży

Szymon Skowron
Szymon Skowron
Archiwum 03.2022
 
Allegro Analytics – narzędzie umożliwiające weryfikację sprzedaży

Allegro Analytics
- narzędzie umożliwiające weryfikację sprzedaży

Allegro Analytics to narzędzie od Allegro, które ma w zamyśle umożliwić nam weryfikacje sprzedaży. Pozwala na sprawdzenie wartości sprzedaży, ilości sprzedanych sztuk oraz liczby transakcji. Dane można sprawdzić np. pod względem kategorii, parametrów ofert, marek. Dzięki tym informacjom możemy w szybki sposób sprawdzić, jaki mamy zwrot z inwestycji, jakie kategorie są dla nas najlepsze, aby sprzedawać jak najwięcej.

Dostęp do Allegro Analytics

Dostęp do Allegro Analytics można otrzymać po zakupie abonamentu:

  • abonament podstawowy pozwala na przegląd ofert tylko w ramach swojego konta. Wyświetlą się statystyki tylko tych danych które dotyczą naszego konta, np.: w zakładce „Sprzedaż wg kat.” Pojawią się tylko kategorie w których mamy wystawione oferty.
  • abonamenty profesjonalny i ekspercki pozwala na weryfikacje sprzedaży na całym Allegro, porównując wszystkich sprzedawców, którzy sprzedają swoje produkty. Dane są przeskalowane na „trendy” w związku z ochroną danych partnerów Allegro.

 

Allegro Analytics jest utrzymane wizualnie w tonie całego konta. Statystyki zostały podzielone na konkretne karty, które można łatwo i szybko wybrać z rozwijanych list na górnym menu. Dzięki temu można skupić się na jednym rodzaju danych np. analizie sprzedaży w kategoriach.

W każdej zakładce jest możliwość wygenerowania raportu w formie arkusza kalkulacyjnego. Tu jednak niestety nie ma możliwości wygenerowania kilku raportów jednocześnie. Dlatego jeśli była by konieczność pobrania plików z raportami np. wg kategorii oraz parametrów dla takiego samego zagadnienia, należy wejść w każdą zakładkę osobno i wygenerować osobny plik. Na szczęście jest możliwość dodania do 5 arkuszy zawierających różne dane i zapamiętać je jako ulubione. Dzięki tej opcji nie ma konieczności każdorazowo wprowadzać te same dane. Wyjątkami są zakładki „Szczegóły konkretnej oferty”, „Asortyment na Ceneo”, „Top 1000 ofert Allegro”, oraz „Porównanie z konkurencją”.

Zakładki są również osobno przypisywane do danych tylko z naszego konta oraz danych z całego Allegro. Czyli jest możliwość ustawienia w sumie 10 zakładek.

Poniżej filtrów pojawiają się wyniki, podzielone na takie same arkusze jak dane wejściowe. Niestety jeśli zmienimy arkusz wprowadzonych danych to osobno musimy zmienić arkusz wyników – inaczej ujmując, nie jest to ze sobą powiązane. W wyniku tego możemy mieć dane z arkusza pierwszego, a wyniki z wykresem dotyczące danych z arkusza drugiego.

Allegro Analytics – opis elementów w menu

Opis poszczególnych elementów w menu:

1. Podsumowanie – zawiera zbiorcze informacje o liczbie transakcji i sprzedanych sztuk oraz wartość sprzedaży. Można wybrać, jeden z zdefiniowanych okresów lub wybrać dowolny zakres dat. Podczas sprawdzania Allegro Analytics wyświetlał dane z zakresu 1,5 roku. Jeśli jest podpiętych kilka kont to pokażą się statystyki wszystkich poszczególnych kont oraz statystyki sumujące pojedyncze  wyniki.

Podsumowanie wg dni sprzedaży może być wyświetlane w dwóch opcjach: 7 lub 30 dni.
Na wykresie mamy podaną dokładną wartość sprzedaży w zależności od dnia.

2. Asortyment – umożliwia sprawdzenie sprzedaży na własnym koncie oraz całym Allegro (tylko abonament profesjonalny i ekspercki) według:

  • kategorii
  • ofert
  • parametrów
  • słów w tytule oferty
  • marek
  • top 1000 ofert na allegro
  • asortyment Ceneo
  • szczegóły konkretnej oferty
  • lista ofert – pozwala sprawdzić jakie produkty były dostępne na Allegro lub wystawione z konta sprzedawcy w danym dniu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Ceny – tutaj są dwie możliwości:

  • Rozkład poziomu cen – raport wyników sprzedaży w zależności od przedziału cenowego
  • Historia cen w ofertach

 

 

 

 

 

4. Warunki i promowanie – przedstawienie sprzedaży z podziałem na:

  • Opcje promowania
  • Rodzaju oferty
  • Metody dostawy

 

 

 

 

 

 

5. Trendy w czasie – przedstawienie sprzedaży według:

  • Dni
  • Godzin i dni tygodnia

 

 

 

 

 

6. Porównanie z konkurencją :

  • Ranking sprzedających
  • Porównanie trendu sprzedaży

 

 

 

 

 

Warto również pamiętać, że dane przedstawione w Allegro Analytics nie są poprawiane o zamówienia anulowane, nieopłacone, zwroty towaru oraz zwroty prowizji. Do wartości sprzedaży nie są też wliczane koszty dostaw.

Sekcja tło

Zainteresowała Cię nasza wiedza?

Szymon Skowron
Były pracownik na stanowisku Allegro Ads Specialist / Junior SEM Associate - certyfikowany specjalista Allegro Ads. Poza tworzeniem kampanii reklamowych na Allegro interesuje się poznawaniem nowych systemów reklamowych oraz analizą danych. Prywatnie lubi słuchać muzyki, czytać książki i komiksy oraz grać na konsoli lub PC.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (6 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry