Allegro Analytics to narzędzie od Allegro, które ma w zamyśle umożliwić nam weryfikacje sprzedaży. Pozwala na sprawdzenie wartości sprzedaży, ilości sprzedanych sztuk oraz liczby transakcji. Dane można sprawdzić np. pod względem kategorii, parametrów ofert, marek. Dzięki tym informacjom możemy w szybki sposób sprawdzić, jaki mamy zwrot z inwestycji, jakie kategorie są dla nas najlepsze, aby sprzedawać jak najwięcej.
Dostęp do Allegro Analytics
Dostęp do Allegro Analytics można otrzymać po zakupie abonamentu:
- abonament podstawowy pozwala na przegląd ofert tylko w ramach swojego konta. Wyświetlą się statystyki tylko tych danych które dotyczą naszego konta, np.: w zakładce „Sprzedaż wg kat.” Pojawią się tylko kategorie w których mamy wystawione oferty.
- abonamenty profesjonalny i ekspercki pozwala na weryfikacje sprzedaży na całym Allegro, porównując wszystkich sprzedawców, którzy sprzedają swoje produkty. Dane są przeskalowane na „trendy” w związku z ochroną danych partnerów Allegro.
Allegro Analytics jest utrzymane wizualnie w tonie całego konta. Statystyki zostały podzielone na konkretne karty, które można łatwo i szybko wybrać z rozwijanych list na górnym menu. Dzięki temu można skupić się na jednym rodzaju danych np. analizie sprzedaży w kategoriach.
W każdej zakładce jest możliwość wygenerowania raportu w formie arkusza kalkulacyjnego. Tu jednak niestety nie ma możliwości wygenerowania kilku raportów jednocześnie. Dlatego jeśli była by konieczność pobrania plików z raportami np. wg kategorii oraz parametrów dla takiego samego zagadnienia, należy wejść w każdą zakładkę osobno i wygenerować osobny plik. Na szczęście jest możliwość dodania do 5 arkuszy zawierających różne dane i zapamiętać je jako ulubione. Dzięki tej opcji nie ma konieczności każdorazowo wprowadzać te same dane. Wyjątkami są zakładki „Szczegóły konkretnej oferty”, „Asortyment na Ceneo”, „Top 1000 ofert Allegro”, oraz „Porównanie z konkurencją”.
Zakładki są również osobno przypisywane do danych tylko z naszego konta oraz danych z całego Allegro. Czyli jest możliwość ustawienia w sumie 10 zakładek.
Poniżej filtrów pojawiają się wyniki, podzielone na takie same arkusze jak dane wejściowe. Niestety jeśli zmienimy arkusz wprowadzonych danych to osobno musimy zmienić arkusz wyników – inaczej ujmując, nie jest to ze sobą powiązane. W wyniku tego możemy mieć dane z arkusza pierwszego, a wyniki z wykresem dotyczące danych z arkusza drugiego.
Allegro Analytics – opis elementów w menu
Opis poszczególnych elementów w menu:
1. Podsumowanie – zawiera zbiorcze informacje o liczbie transakcji i sprzedanych sztuk oraz wartość sprzedaży. Można wybrać, jeden z zdefiniowanych okresów lub wybrać dowolny zakres dat. Podczas sprawdzania Allegro Analytics wyświetlał dane z zakresu 1,5 roku. Jeśli jest podpiętych kilka kont to pokażą się statystyki wszystkich poszczególnych kont oraz statystyki sumujące pojedyncze wyniki.
Podsumowanie wg dni sprzedaży może być wyświetlane w dwóch opcjach: 7 lub 30 dni.
Na wykresie mamy podaną dokładną wartość sprzedaży w zależności od dnia.
2. Asortyment – umożliwia sprawdzenie sprzedaży na własnym koncie oraz całym Allegro (tylko abonament profesjonalny i ekspercki) według:
- kategorii
- ofert
- parametrów
- słów w tytule oferty
- marek
- top 1000 ofert na allegro
- asortyment Ceneo
- szczegóły konkretnej oferty
- lista ofert – pozwala sprawdzić jakie produkty były dostępne na Allegro lub wystawione z konta sprzedawcy w danym dniu
3. Ceny – tutaj są dwie możliwości:
- Rozkład poziomu cen – raport wyników sprzedaży w zależności od przedziału cenowego
- Historia cen w ofertach
4. Warunki i promowanie – przedstawienie sprzedaży z podziałem na:
- Opcje promowania
- Rodzaju oferty
- Metody dostawy
5. Trendy w czasie – przedstawienie sprzedaży według:
- Dni
- Godzin i dni tygodnia
6. Porównanie z konkurencją :
- Ranking sprzedających
- Porównanie trendu sprzedaży
Warto również pamiętać, że dane przedstawione w Allegro Analytics nie są poprawiane o zamówienia anulowane, nieopłacone, zwroty towaru oraz zwroty prowizji. Do wartości sprzedaży nie są też wliczane koszty dostaw.
