Allegro Analytics – narzędzie umożliwiające weryfikację sprzedaży

Patryk Pala
Patryk Pala
Archiwum 01.2024
 
 
Allegro Analytics – narzędzie umożliwiające weryfikację sprzedaży

Allegro Analytics
– zweryfikuj swoją sprzedaż

Allegro Analytics to narzędzie od Allegro, które umożliwia porównanie z konkurencją, śledzenie trendów czasowych czy analizę szczegółów konkretnych ofert. Pozwala na sprawdzenie wartości sprzedaży, ilości sprzedanych sztuk czy liczby transakcji. Dane można sprawdzić np. pod względem kategorii, parametrów ofert, marek. Dzięki tym informacjom możemy w szybki sposób sprawdzić statystyki Allegro w tym jaki mamy zwrot z inwestycji, jakie kategorie są dla nas najlepsze, aby sprzedawać jak najwięcej.

Spis treści:

Dostęp do Allegro Analytics

Dostęp do Allegro Analytics można otrzymać po zakupie abonamentu. Abonament dzielimy na dwa rodzaje:

  • abonament podstawowy pozwala na przegląd ofert tylko w ramach swojego konta. Wyświetlą się statystyki tylko tych danych, które dotyczą naszego konta, np.: w zakładce „Sprzedaż wg kategorii” Pojawią się tylko kategorie, w których mamy wystawione oferty.
  • abonament profesjonalny i ekspercki pozwala na weryfikacje sprzedaży na całym Allegro, dając dostęp do aktualnych statystyk sprzedaży na Allegro. Dane są przeskalowane na „trendy” w związku z ochroną danych partnerów Allegro.
Panel Allegro Analytics

 

Panel Allegro Analytics jest utrzymany wizualnie w tym samym stylu jak pozostałe narzędzia platformy. Statystyki zostały podzielone na konkretne karty, które można łatwo i szybko wybrać z rozwijanych list na górnym menu. Dzięki temu można skupić się na jednym rodzaju danych np. analizie sprzedaży w kategoriach.

W każdej zakładce jest możliwość wygenerowania raportu w formie arkusza kalkulacyjnego. Tu jednak niestety nie ma możliwości wygenerowania kilku raportów jednocześnie. Dlatego, jeśli byłaby konieczność pobrania plików z raportami np. wg kategorii oraz parametrów dla takiego samego zagadnienia, należy wejść w każdą zakładkę osobno i wygenerować osobny plik. Na szczęście jest możliwość dodania do 5 arkuszy zawierających różne dane i zapamiętać je jako ulubione. Dzięki tej opcji nie ma konieczności każdorazowo wprowadzać te same dane. Wyjątkami są zakładki „Szczegóły konkretnej oferty”, „Asortyment na Ceneo”, „Top 1000 ofert Allegro”, oraz „Porównanie z konkurencją”.

Zakładki są również osobno przypisywane do danych tylko z naszego konta oraz danych z całego Allegro. Czyli jest możliwość ustawienia w sumie 10 zakładek.

Poniżej filtrów pojawiają się wyniki, podzielone na takie same arkusze jak dane wejściowe. Niestety jeśli zmienimy arkusz wprowadzonych danych, to osobno musimy zmienić arkusz wyników – inaczej ujmując, nie jest to ze sobą powiązane. W wyniku tego możemy mieć dane z arkusza pierwszego, a wyniki z wykresem dotyczące danych z arkusza drugiego.

Allegro Analytics – opis elementów w menu

Opis poszczególnych elementów w menu:

1. Podsumowanie – zawiera zbiorcze informacje o liczbie transakcji i sprzedanych sztuk oraz wartość sprzedaży. Można wybrać, jeden ze zdefiniowanych okresów lub wybrać dowolny zakres dat. Najstarsze dane sięgają 1,5 roku wstecz. Jeśli jest podpiętych kilka kont, to pokażą się statystyki wszystkich poszczególnych kont oraz statystyki sumujące pojedyncze wyniki.

Podsumowanie wg dni sprzedaży może być wyświetlane w dwóch opcjach: 7 lub 30 dni.
Na wykresie mamy podaną dokładną wartość sprzedaży w zależności od dnia.

2. Asortyment – umożliwia wygenerowanie raportów sprzedażowych Allegro na własnym koncie oraz całym Allegro (tylko w przypadku abonamentu profesjonalnego i eksperckiego) według:

  • Kategorii
  • Ofert
  • Parametrów
  • Słów w tytule oferty
  • Marek
  • Top 1000 ofert na Allegro
  • Asortyment Ceneo
  • Szczegóły konkretnej oferty
  • Lista ofert – pozwala sprawdzić jakie produkty były dostępne na Allegro lub wystawione z konta sprzedawcy w danym Dni

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Ceny – tutaj są dwie możliwości:

  • Rozkład poziomu cen – raport wyników sprzedaży w zależności od przedziału cenowego
  • Historia cen w ofertach

 

 

 

 

4. Warunki i promowanie – przedstawienie sprzedaży z podziałem na:

  • Opcje promowania
  • Rodzaju oferty
  • Metody dostawy

 

 

 

 

 

5. Trendy w czasie – przedstawienie sprzedaży według:

  • Dni
  • Godzin i dni tygodnia

 

 

 

 

6. Porównanie z konkurencją:

  • Ranking sprzedających
  • Porównanie trendu sprzedaży

Warto pamiętać, że Allegro Analytics nie zawiera wartości sprzedaży, do której są wliczane koszty dostawy.

 

 

 

 

Analityka w Allegro – jak analizować dane?

W pierwszej kolejności wybieramy interesującą nas zakładkę, tak aby przeglądać dane, które są przedmiotem zainteresowania. Następne musimy wybrać odpowiedni przedział czasowy oraz dobrać konkretną kategorię lub wpisać „słowo kluczowe” które chcemy analizować. Powinniśmy otrzymać wtedy wynik naszego wyszukiwania i możemy przystąpić do analizy otrzymanych danych. Najczęściej podczas analizy wyników porównujemy dane za podobne okresy w roku lub porównujemy nasze wyniki do konkurencji, tak aby uzyskać informację czy bieżące wyniki są zadowalające.

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Zainteresowała Cię oferta na Allegro Ads?

Sprawdź szczegóły

Tekst zaktualizowany, w pierwotnej wersji pojawił się na blogu w grudniu 2022 r.

Patryk Pala
Allegro Ads Specialist W branży e-commerce działa od 2017 roku. Specjalizuje się w analityce i poszukiwaniach odpowiedzi na pytanie: „dlaczego się nie sprzedaje”. Kompleksowo zajmuje się różnymi rodzajami marketplace'ów w Europie. Prywatnie geek technologiczny oraz miłośnik siatkówki i żużla.

Szymon Skowron
Były pracownik na stanowisku Allegro Ads Specialist / Junior SEM Associate - certyfikowany specjalista Allegro Ads. Poza tworzeniem kampanii reklamowych na Allegro interesuje się poznawaniem nowych systemów reklamowych oraz analizą danych. Prywatnie lubi słuchać muzyki, czytać książki i komiksy oraz grać na konsoli lub PC.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (14 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry