W ostatni dzień stycznia 2019 roku uczestniczyliśmy w szkoleniu organizowanym przez Google. Było to spotkanie dotyczące automatyzacji w kampaniach Google Ads. Odbyło się w warszawskiej siedzibie Google dla ponad 50 pracowników różnych agencji reklamowych z całej Polski. Argumentem przemawiającym za tym, że automatyzacją jest koniecznością był fakt, że machine learning pojawia się wszędzie m.in. we wszystkich produktach Google, których używamy na co dzień. Jeśli ufamy automatyzacji w codziennym korzystaniu z Google Photos czy Google Trips, warto także zacząć ją wykorzystywać w pracy nad kampaniami. Warto wiedzieć, że automatyzacja w kampaniach Google Ads jest istotną składową Skill Metrics agencji reklamowej, który jest używany przez Google do oceny pracy agencji SEM.
Marta Lelito z Jakubem Machetą w zabawny i przystępny sposób zaprezentowali możliwości automatyzacji kampanii dla sklepu internetowego na przykładzie fikcyjnej marki odzieżowej Machetti. Marta Lelito, Head Account Strategist, wcielająca się w rolę pracownika agencji reklamowej, podpowiedziała swojemu klientowi Machettiemu – rozwiązania automation dostępne w Google Ads. Jakub Macheta zwrócił wagę na to, że codziennie aż 15% zapytań w wyszukiwarce to nowe zapytania, dlatego warto korzystać z machine learning, aby nie utracić wejść z zapytań, które nie obejmuje standardowa kampania na wyszukiwarkę.
Prelegenci przekazali dużo informacji na temat elastycznych reklam w wyszukiwarce m.in. wymienili niezwykle przydatne w codziennej optymalizacji raporty dostępne w panelu (Impact Report, Combination Report, Asset Report), wskaźnik Ad Strenght (czyli szybki feedback do reklamy), Ad Impact Report (metryka dostępna u opiekuna Google). Poznaliśmy także najczęstsze błędy w reklamach RSA. Kolejnym typem kampanii, który został omówiony, były dobrze znane DSA ze szczególnym naciskiem położonym na zalety i wady kierowania reklam dynamicznych.
Marta z Kubą zwrócili także uwagę jak istotny w kampaniach Google Ads jest Smart Bidding. W świecie, w którym trudno jest pozyskać lojalnego klienta, pojawia się coraz więcej zapytań generycznych, a nie brandowych. Dlatego z pomocą przychodzi Smart Bidding. Ulepszony CPC już nie wystarcza. Na szkoleniu poznaliśmy najlepsze praktyki dotyczące CPA. Duet z Google podzielił także wskazówki dotyczącymi maksymalizacji konwersji. Strategia ta sprawdza się w przypadku nowych kont i z ograniczonym budżetem. Ważne jednak, aby przed uruchomienie kampanii opartej na maksymalizacji konwersji sprawdzić, jakie działania są uwzględnione jako konwersje. Według prelegentów machine learning bardzo dobrze sobie radzi z dostosowanie stawek w przypadku sytuacji wzrostu zapytań związanych z sezonem świątecznym. W kolei w wyjątkowych sytuacjach, kiedy spodziewamy się nagłego wzrostu zainteresowania naszymi produktami pomocne będzie Seasonal Control.
Kolejny temat, jaki został omówiony na szkoleniu to Smart Shopping. Zwrócono uwagę na to, że ważny jest odpowiedni feed produktowy oraz wymóg wstrzymania zwykłej kampanii produktowej po uruchomieniu Smart Shopping. Trzeba także pozwolić kampanii trochę popracować, co wymaga wstrzymania się z przedwczesną oceną kampanii. Jeśli ustawiamy biddowanie w kampanii tego typu, najpierw ustawmy maksymalną wartość konwersji, a nie ROAS. W strategii maksymalizacji konwersji, algorytm automatycznie ustawia ROAS na poziomie 200%, następnie go podnosi aż do osiągnięcia maksymalnego poziomu. Istotne jest także prawidłowa analiza wyników kampanii Smart Shopping. Ten typ kampanii trzeba porównywać zarówno ze Smart Shopping jak i remarketingiem. Zostały także przedstawione rekomendacje dotyczące oceny skuteczności Smart Shopping w różnych okresach trwania kampanii.
Na szkoleniu pojawiły się także RDA – Responsive Display Ads. Warto wiedzieć, że dla RDA liczba dostępnych powierzchni reklamowych jest coraz większa w odróżnieniu do standardowych banerów graficznych. Zaletami tego typu reklam jest raportowanie, szeroka gama dostępnych formatów i możliwość ustawienia koloru w kreacji reklamowej. Na niektórych kontach reklamowych do RDA możemy już teraz dodać wideo. Marta z Kubą zaprezentowali dobre praktyki dla grafik, tekstów i loga w RDA. Wkrótce dla tego typu reklam będzie dostępnych więcej raportów. Na szkoleniu nie zabrakło także SDC – kampaniach inteligentnych w sieci reklamowej.
Na koniec spotkania Oskar Braszczyński wystąpił z prelekcją Automation based marketing oraz mieliśmy okazję poznać Case Study sklepu ze sprzętem elektronicznym, który zaprezentowała Magda z Google. Szkolenie w Google było bardzo dobrym sposobem na poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy o automatyzacji dostępnej w Google Ads.