Filmy wideo z twojej witryny w wynikach wyszukiwania

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 01.2013
 

Jeśli nasza strona zawiera filmy wideo, które stanowią dużą część zawartości witryny, warto pomyśleć o tym, aby znalazły się one w wynikach wyszukiwania. Obecność filmiku w SERPie wpływa na widoczność strony za sprawą przykuwającej wzrok miniaturki filmu. To zwiększa prawdopodobieństwo, że użytkownik wyszukiwarki odwiedzi witrynę.

Co zrobić, aby film z serwisu YouTube znajdujący się na naszej stronie pojawił się w wynikach wyszukiwania? Najprostszym sposobem uzyskania dodatkowego wyniku w wyszukiwarce jest utworzenia pliku sitemap.xml z informacją o  wideo. Jak to ugryźć? Krótka instrukcja poniżej.

Aby zdobyć niezbędne dane do stworzenia sitemapy, musimy sięgnąć do YouTube’a. Potrzebny nam będzie stary embed kod naszego wideo, który pobierzemy z serwisu YouTube. Nowy kod rozpoczynający się tagiem  „<iframe…” nie spełni swojego zadania w trakcie generowania wideo sitemapy, dlatego musimy wydobyć stary kod.

Przykładowy screen prezentuje jak wygenerować kod umieszczania z tagiem „<object…” .

Tak wygląda adres przykładowego wideo: http://www.youtube.com/v/9bZkp7q19f0

Po uzyskaniu tej informacji tworzymy nowy plik na przykład o nazwie wideo-sitemap.xml. Teraz będziemy musieli uzupełnić wszystkie informacje dotyczące filmu wideo. Każde wideo znajdujące się na stronie wymaga dołączenia osobnej informacji w bloku <url> …</url>. Wpis dotyczącego każdego wideo muszą zawierać takie informacje:

• Tytuł (nie więcej niż 100 znaków)
•  Opis filmu (do 2048 znaków)
•  Adres URL strony odtwarzania
•  Adres URL miniaturki (obrazy w formacie JPG, png lub gif muszą mieć rozdzielczość co najmniej 160 x 90, ale nie więcej niż 1920 x 1080 pikseli)
•  Lokalizację pliku wideo.

Im więcej informacji uwzględnimy w tagach opisu naszego wideo, tym większe prawdopodobieństwo, że strona pojawi się w wynikach wyszukiwania. Informacje na temat opcjonalnych tagów znajdziemy w artykule pomocy Google.

Oto schemat wpisu mapy witryny zawierającej wideo:

<urlset xmlns=”http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9″
xmlns:video=”http://www.google.com/schemas/sitemap-video/1.1″>
<url>
<loc>URL TWOJEGO WIDEO</loc>
<video:video>
<video:thumbnail_loc>ADRES MINIATURKI</video:thumbnail_loc>
<video:title>TYTUŁ WIDEO</video:title>
<video:description>META DESCRIPTION FILMU WIDEO</video:description>
<video:content_loc>URL FILMU W YOU TUBE</video:content_loc>
<video:duration>DŁUGOŚĆ FILMU W SEKUNDACH</video:duration>
<video:publication_date>ROK-MIESIĄC-DZIEŃ</video:publication_date>
</video:video>
</url>
</urlset>

Plik z mapą strony o przykładowej nazwie wideo-sitemap.xml zamieszczamy w głównym folderze naszej witryny internetowej np. http://twojadomena.pl/wideo-sitemap.xml. Utworzoną mapę witryny możemy także przesłać poprzez Narzędzie Google dla Webmasterów. Dla pewności  mapę witryny możemy także dodać do pliku robots.txt. To oczywiste, Google nie gwarantuje, że filmy znajdą się w wynikach wyszukiwania.

Poniżej przykład strony, której publikacje wideo w serwisie Vimeo znalazły się w wynikach wyszukiwania (przykład pochodzi z artykułu SEOmoz):

Jeśli mieliście już okazję przetestować powyższy sposób, zapraszamy do dzielenia się opiniami.

 

Marta Nasiadka
Były pracownik na stanowisku Senior SEM Specialist w agencji DevaGroup. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry