Filmy wideo z twojej witryny w wynikach wyszukiwania

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 01.2013

Jeśli nasza strona zawiera filmy wideo, które stanowią dużą część zawartości witryny, warto pomyśleć o tym, aby znalazły się one w wynikach wyszukiwania. Obecność filmiku w SERPie wpływa na widoczność strony za sprawą przykuwającej wzrok miniaturki filmu. To zwiększa prawdopodobieństwo, że użytkownik wyszukiwarki odwiedzi witrynę.

Co zrobić, aby film z serwisu YouTube znajdujący się na naszej stronie pojawił się w wynikach wyszukiwania? Najprostszym sposobem uzyskania dodatkowego wyniku w wyszukiwarce jest utworzenia pliku sitemap.xml z informacją o  wideo. Jak to ugryźć? Krótka instrukcja poniżej.

Aby zdobyć niezbędne dane do stworzenia sitemapy, musimy sięgnąć do YouTube’a. Potrzebny nam będzie stary embed kod naszego wideo, który pobierzemy z serwisu YouTube. Nowy kod rozpoczynający się tagiem  „<iframe…” nie spełni swojego zadania w trakcie generowania wideo sitemapy, dlatego musimy wydobyć stary kod.

Przykładowy screen prezentuje jak wygenerować kod umieszczania z tagiem „<object…” .

Tak wygląda adres przykładowego wideo: http://www.youtube.com/v/9bZkp7q19f0

Po uzyskaniu tej informacji tworzymy nowy plik na przykład o nazwie wideo-sitemap.xml. Teraz będziemy musieli uzupełnić wszystkie informacje dotyczące filmu wideo. Każde wideo znajdujące się na stronie wymaga dołączenia osobnej informacji w bloku <url> …</url>. Wpis dotyczącego każdego wideo muszą zawierać takie informacje:

• Tytuł (nie więcej niż 100 znaków)
•  Opis filmu (do 2048 znaków)
•  Adres URL strony odtwarzania
•  Adres URL miniaturki (obrazy w formacie JPG, png lub gif muszą mieć rozdzielczość co najmniej 160 x 90, ale nie więcej niż 1920 x 1080 pikseli)
•  Lokalizację pliku wideo.

Im więcej informacji uwzględnimy w tagach opisu naszego wideo, tym większe prawdopodobieństwo, że strona pojawi się w wynikach wyszukiwania. Informacje na temat opcjonalnych tagów znajdziemy w artykule pomocy Google.

Oto schemat wpisu mapy witryny zawierającej wideo:

<urlset xmlns=”http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9″
xmlns:video=”http://www.google.com/schemas/sitemap-video/1.1″>
<url>
<loc>URL TWOJEGO WIDEO</loc>
<video:video>
<video:thumbnail_loc>ADRES MINIATURKI</video:thumbnail_loc>
<video:title>TYTUŁ WIDEO</video:title>
<video:description>META DESCRIPTION FILMU WIDEO</video:description>
<video:content_loc>URL FILMU W YOU TUBE</video:content_loc>
<video:duration>DŁUGOŚĆ FILMU W SEKUNDACH</video:duration>
<video:publication_date>ROK-MIESIĄC-DZIEŃ</video:publication_date>
</video:video>
</url>
</urlset>

Plik z mapą strony o przykładowej nazwie wideo-sitemap.xml zamieszczamy w głównym folderze naszej witryny internetowej np. http://twojadomena.pl/wideo-sitemap.xml. Utworzoną mapę witryny możemy także przesłać poprzez Narzędzie Google dla Webmasterów. Dla pewności  mapę witryny możemy także dodać do pliku robots.txt. To oczywiste, Google nie gwarantuje, że filmy znajdą się w wynikach wyszukiwania.

Poniżej przykład strony, której publikacje wideo w serwisie Vimeo znalazły się w wynikach wyszukiwania (przykład pochodzi z artykułu SEOmoz):

Jeśli mieliście już okazję przetestować powyższy sposób, zapraszamy do dzielenia się opiniami.

 

Marta Nasiadka
Senior SEM Specialist. Certyfikowana Specjalistka AdWords i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991