I love MKT – Relacja z 23.09.2021 r.

Kamil Leśniak
Kamil Leśniak
Archiwum 09.2021
 
I love MKT – Relacja z 23.09.2021 r.

I love MKT
Relacja z 23.09.2021 r.

Powrót do offline, czterodniowa konferencja i jeszcze więcej grywalizacji – tak w krótkich słowach można byłoby opisać powrót konferencji I love Marketing we wrześniu 2021 roku! Cieszymy się z tego powrotu niesamowicie mocno, a dodatkowo podczas tej edycji DevaGroup i semKRK są patronami medialnymi wydarzenia! Przed Wami relacja z czwartku, czyli I <3 MKT!

23 września w Multikinie Złote Tarasy na uczestników konferencji oprócz 10 prelegentów gotowych podzielić się ze światem swoją wiedzą i tajnikami czekali również sponsorzy! Wśród nich znaleźć można było stoiska : G2A, CyberFolks, GetResponse, OrionMedia, Brief4u, pozytywnie promocyjni czy Bracia Sadownicy. Szczególnie do gustu przypadło mi stoisko OrionMedia, gdzie serwowane były pyszne muffinki z ich logotypem! 😊

W przerwach można było skosztować też innych smakołyków przygotowanych przez sponsorów oraz nabrać sił na dalszą część konferencji popijając pyszną kawę i herbatę. Ciekawe przekąski przygotował również Body Chief.

Wracając natomiast do części merytorycznej i samego show na scenie poniżej omówienie prezentacji w których okazję uczestniczyć:

Relacja z I Love Marketing 2019

Jako pierwsza wystąpiła Paulina Mazur, która opowiedziała o marketingu rekrutacyjnym, który nie wyklucza za pesel.


Źródło: Fanpage Sprawny Marketing

 

Głównym przesłaniem płynącym z prezentacji był fakt, aby nie wykluczać starszych osób w naszych ogłoszeniach rekrutacyjnych. Należy bazować na ich doświadczeniu i czerpać z ich wiedzy! Umieszczanie osób w różnym wieku w zespołach pozwala lepiej ocenić ryzyko danej akcji i osiągać szersze perspektywy. Dużym wyzwaniem jest natomiast nauka komunikacji międzypokoleniowej w takim zespole. Prelegentka przyznała również, że ten temat chciała zaprezentować już dużo wcześniej, ale dopiero teraz w Polsce pojawiły się odpowiednie kampanie reklamowe, którymi uzupełniła swoją prezentację. Były to:

Kampania mBanku:  „Pasujesz do nas”:

Reklama Circle K z serii „Wiele historii, jedna stacja”:

Relacja z I Love Marketing 2019

Paweł Sala – O budowaniu relacji za pomocą e-mail marketingu słów kilka.

Dyrektor zarządzający FreshMaila przedstawił 7 sposobów na budowanie relacji, którymi były:

  1. Komunikacja
  2. Zawsze mów prawdę, a przynajmniej nie kłam
  3. Myśl o tym, co jest ważne dla twoich odbiorców
  4. Nagradzaj lojalnych czytelników
  5. Bądź konsekwentny, ale nie irytujący – parafrazuj słowa
  6. Bądź spójny we wszystkich punktach styku
  7. Dawaj, a będzie ci dane – dbaj o lead markety

Należy więc stosować się do tych zaleceń, starać dowiadywać się jak najwięcej o tym, co jest ważne dla naszych odbiorców np. poprzez rozmowy z BOK-iem, sprawdzani czatu na stronie czy po prostu wiadomości, jakie otrzymujemy na naszych kontach w mediach społecznościowych. Warto nagradzać również subskrybentów, którzy już znajdują się w naszej liście newsletterowej, np. poprzez pisanie do nich indywidualnych wiadomości oraz podsyłanie ebooków, zaproszeń na nasze webinary itp.

Warto skupić się również najpierw na działaniach codziennych, później na kampaniach i finalnie na automatyzacjach naszych działań. W tej kolejności.

Relacja z I Love Marketing 2019

Paweł Tkaczyk – Techniki storytellingu w odkrywaniu potrzeb klienta.

Wielokrotnie nagradzany na wcześniejszych edycjach I love MKT prelegent opowiedział tym razem o 3 i pół technikach storytellingu. Podczas swojej prelekcji Paweł omówił działanie trójkąta storytellingu, który składa się z: opowieści, narratora i widowni. Wszystkie te elementy wpływają na siebie nawzajem. Widownia i narrator mogą zmieniać nasze opowieści, bo inaczej będziemy opowiadać o danym temacie grupie przedszkolaków a całkiem inaczej powiemy o tym samym zagadnieniu grupie nastolatków czy seniorów.

Omówionymi technikami były:

  1. M&M – Mimikra i markery

Omówione na przykładzie: „Co kelner może powiedzieć, żeby dostać maksymalny napiwek?”.

Marker to: charakterystyczne słowa i zwroty, których używa Klient.

Mimikra – naśladowanie tych zwrotów Klienta!

  1. Moment a-ha
  2. Naruszenie harmonii

3 i 1/2: Konflikt wewnętrzny – bohater czegoś chce ale nie może; musi, ale nie potrafi

Wniosek: Piszmy do ludzi używając ich języka! Jeśli ktoś w mailu używa slangowych słów, to jeśli my ich użyjemy – będzie to z korzyścią dla nas! Starajmy się o prawdziwych potrzebach Klienta mówić jego językiem.

Relacja z I Love Marketing 2019

Tomasz Miler – Marka własna – jak skutecznie budować portfolio produktów?

„Teraz Świeżak słuchaj!” – szczerze przyznam, że marzyłem o rozpoczęciu tej części relacji od tych słów. Tomasz Miler to autor bloga: https://tomaszmiler.com/ pasjonujący się m.in. alkoholami, cygarami czy garniturami. Prelegent opowiedział nieco więcej o budowaniu marki osobistej odnosząc się do wad i zalet tego rozwiązania:

Zalety walki własnej:

  1. Ochrona przed walką cenową
  2. Ukrywa brak doświadczenia
  3. Pełna decyzyjność

Wady marki własnej:

  1. Nikt jej nie zna
  2. Brak doświadczenia
  3. Stwarza ryzyko finansowe

W świecie social mediów zachodzą ciągłe zmiany. Pojawiają się nowe platformy, na które przybywają młodzi, za nimi dołączają starsi i dzięki temu zmieniają się one nieustannie (co możemy aktualnie obserwować w Polsce na przykładzie Facebooka).

Tomek aktywnie działa m.in. na Facebooku, YouTube, Instagramie i TikToku. Porada płynąca z tej prelekcji jest taka, że TikTok i inne platformy przyjmą teraz wszystko! Ten sam materiał inaczej działa na różnych platformach, więc musimy sprawdzać i testować nasze treści we wszystkich możliwych kanałach. Nawet na przykładzie Tomka i jego social mediów audytoria na platformach nie pokrywają się.

Jak zbudować markę własną? (wg. Tomka Milera)

  1. Zbuduj społeczność!
  2. Zrób to teraz!
  3. Zaoferuj własny produkt


Źródło: Fanpage Sprawny Marketing

Prezentacja była inspiracja do tego, żeby działać teraz!

Relacja z I Love Marketing 2019

Aleksandra Korczyńska – Data-driven marketing automation – szybka lekcja ze statystyki, dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą, że jej potrzebują!

Ola była jedyną debiutantką podczas tego dnia konferencji. Opowiedziała o tym, czemu kochamy lub nienawidzimy Buzzwordsy, pokazała statystyki najbardziej znienawidzonych słów przez dane pokolenia oraz skupiła się na marketing automation. Według niej jest to zwiększenie sprzedaży naszych kampanii marketingowych. Bazuje głównie na przetworzeniu informacji o klientach i ich uporządkowaniu.

 

Sekcja tło

Sprawdź relację z I love Ads&Analytics!

Relacja z I Love Marketing 2019

Wojtek Ławniczak – Kradnij jak artysta. O kopiowaniu w projektowaniu

Prelegent zajął się tematem kopiowania. W naszym społeczeństwie jest ono odbierane bardzo negatywne i takie konotacje posiada. Natomiast jeśli zmienimy perspektywę na… chińską, to wszystko zmienia się zdecydowanie mocno! Chińczycy naśladują i podkradają europejskie budownictwo, ale dla nich jest to coś normalnego i dobrego. Udało się im skopiować m.in. Wieżę Eiffla, Łuk Triumfalny, Koloseum, a nawet całe miasto – Hallstadt! W ich kulturze kopiowanie jest zaszczytem dla obu stron: dla osoby kopiującej, że może tego zadania się podjąć, a dla osoby kopiowanej – że ktoś chce być taki jak on/ona. Wojtek przedstawił również Technikę Kwiatu Lotosu – yasuo matsumura – którą możemy przenieść do marketingu.

Wniosek:  Inspiracja twórczością powinna być bodźcem do działania kreatywnego, a nie bezmyślnego powielania. Musimy szukać inspiracji w innych branżach i wtedy na pewno znajdziemy coś dla siebie!


Źródło: Fanpage Sprawny Marketing

Nie kradnij stylu, kradnij sposób myślenia ukryty za stylem!

Relacja z I Love Marketing 2019

Anna Rząca & Paulina Maslich – Jak być Indianą Jones w marketingu czyli kapelusz Fedora, rewolwer, bicz i skórzana kurtka.

Zbudowanie prezentacji na motywie filmowym i przedstawienie aspektów marketingowych na przykładzie Indiany Jonesa – takiego zadania podjęły się prelegentki ostatniej obejrzanej przeze mnie na żywo prelekcji.

Dlaczego więc Indiana Jones ma cechy perfekcyjnego marketera?

  1. Zawsze osiąga cele
  2. Idzie na skróty tam gdzie może
  3. Nie jest perfekcjonistą
  4. Ma cechy, które dają mu przewagę

Aktualnie marketer nie musi być superbohaterem! Musi być kreatywny a osiągnąć to może według prelegentek w 3 krótkich krokach:

  1. Odmóżdżenie
  2. Kreatywna przerwa na myślenie
  3. Powrót do świętego Graala

Prelegentki poleciły również książkę Stevena Kotlera pt. „The art of Impossible”. Z której ciekawym wnioskiem jest formuła: motywacja + rozwój + kreatywność + flow.

Bądźmy więc jak Indiana Jones w marketingu! Działajmy wytrwale, opanujmy strach i pracujmy nad swoimi słabościami. Pamiętajmy o regeneracji w trzech krokach wymienionych powyżej. Powodzenia!

 

Ciekawą formą okazały się również panele dyskusyjne prowadzone z prelegentami na bieżąco wprost ze sceny. Była to więc swoista hybryda wydarzenia offline i online, ponieważ osoby oglądające konferencję w swoich biurach czy zaciszach domowych również mogły zadawać pytania (tak, jak uczestnicy zebrani w Sali kinowej) poprzez wybranie podanego na ekranie numeru telefonu. Dla wszystkich osób, które dodzwoniły się do studia SprawnyMarketing przygotował nagrody książkowe.


Źródło: Fanpage Sprawny Marketing

Niesamowicie żałuję, natomiast nie było mi dane zobaczyć prezentacji Kamila Kozieła i Tomka Palaka, które zajęły dwa pierwsze miejsca. Obiecuję, że nadrobię zaległości w wersji online, natomiast tutaj przedstawiamy finałową piątkę prelegentów z tego dnia:

  1. Kamil Kozieł
  2. Tomasz Palak
  3. Wojciech Ławniczak
  4. Paweł Tkaczyk
  5. Tomasz Miler

Zwycięzcom gratulujemy! 😊 Do zobaczenia na kolejnej edycji!

 

Kamil Leśniak
Event & Marketing Manager. Zajmuje się marketingiem internetowym oraz contentem. Lubi wyzwania i pasjonuje się organizacją eventów. Prywatnie kolekcjoner autografów znanych osób.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (15 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry