Stało się – założyłeś bądź założyłaś swój pierwszy sklep internetowy. Być może również Twój biznes istnieje już jakiś czas w sieci, jednak pragniesz w szybkim tempie nieco wzmocnić jego promocje? Do tego celu idealnie nadadzą się kampanie linków sponsorowanych.
Spis treści:
- Czym są linki sponsorowane Google Ads?
- Rodzaje kampanii linków sponsorowanych
- Formy rozliczeń za kampanie linków sponsorowanych
- Jak stworzyć w Google Ads kampanie linków sponsorowanych?
- Zalety kampanii linków sponsorowanych
- Dlaczego warto zainwestować w linki sponsorowane w Google Ads?
- Podsumowanie
Czym są linki sponsorowane Google Ads?
Kampania Google Ads (wcześniej Google AdWords) jest swego rodzaju uzupełnieniem pozycjonowania Twojej strony. Podczas gdy w pozycjonowanie musisz zainwestować o wiele więcej czasu i cierpliwości (jednak opłaci się to stabilną pozycją w wynikach wyszukiwania), kampanie płatne są idealne wtedy, kiedy musisz działać szybko i skutecznie (a najlepiej jeszcze tanio).
Obecnie są one jedną z najpopularniejszych oraz najskuteczniejszych form reklamy w marketingu internetowym. Linki sponsorowane to reklamy tekstowe, wyświetlające się na samej górze wyników wyszukiwania – nad wynikami organicznymi oraz pod nimi na dole strony. Są oznaczone etykietą „sponsorowane”. Składają się z trzech nagłówków po maksymalnie 30 znaków, dwóch linii tekstu po maksymalnie 90 znaków każdy oraz adresu URL. Mogą również zawierać rozszerzenia, zwiększające jakość reklamy i pozwalające na zawarcie w niej dodatkowych, ważnych informacji – najpopularniejsze z nich to rozszerzenia: linków do podstron, objaśnień, połączeń, czy lokalizacji. Kampanie Ads obecnie nie ograniczają się tylko do reklam tekstowych – możesz prowadzić swoje działania także na YouTube, w Zakupach Google, w aplikacjach, a nawet na zakładce Discovery na smartfonach oraz na zasadach remarketingu.

Rodzaje kampanii linków sponsorowanych
Wyróżniamy kilka typów reklam w wyszukiwarkach:
- reklamy, które zamiast kierować na stronę internetową, po kliknięciu wykonują połączenie telefoniczne – w tekście reklamy widnieje numer telefonu, a tekst zachęca do kontaktu;
- reklamy dynamiczne – tekst reklamy dopasowywany jest do zapytania użytkownika oraz do treści na stronie;
- reklamy prowadzące bezpośrednio na stronę internetową;
- remarketing – wyświetlane wyłącznie osobom, które już wcześniej weszły na stronę.
Aby dowiedzieć się, jaki budżet będziesz musiał przeznaczyć na kampanię linków sponsorowanych, trzeba sprecyzować kilka podstawowych elementów każdej reklamy:
- słowa kluczowe;
- zasięg geograficzny – czy chcesz wyświetlać reklamę tylko w jednej dzielnicy miasta, a może na terenie całego kraju bądź kontynentu?
- szczegółowe cechy Twojej grupy docelowej – między innymi ich status materialny, rodzicielski, płeć czy wiek.
Formy rozliczeń za kampanie linków sponsorowanych
Linki sponsorowane Google Ads rozliczane są w modelu PPC, czyli Pay Per Click. Innymi słowy – płacimy wtedy, kiedy użytkownik w nie kliknie i wejdzie na naszą stronę, a nie za samo wyświetlenie reklamy. Wszystko działa na zasadach aukcji – najwyżej wyświetlają się te reklamy, za które zapłacono najwięcej. Wysokość CPC (Cost Per Click) zazwyczaj waha się od kilku groszy do nawet kilkudziesięciu złotych. Warto tutaj się zatrzymać i zastanowić się, po wpisaniu jakich słów kluczowych będzie wyświetlać się strona. Należy pamiętać, że bez odpowiednio dużej ilości wyszukiwań danego słowa istnieje zagrożenie, że wyszukiwarka w ogóle nie wyświetli naszej reklamy. Mając wybrane słowa kluczowe, określony budżet, ostatnim krokiem jest zastanowienie się nad chwytliwym hasłem reklamowym, które przyciągnie na naszą stronę internetową potencjalnego klienta. Może będzie to darmowa dostawa albo długi czas zwrotu towaru? Możliwości jest wiele, a wszystko tak naprawdę zależy od Ciebie i od Twoich celów biznesowych. Najważniejsze to wyróżnić się na tle konkurencji.
Jak stworzyć w Google Ads kampanie linków sponsorowanych?
Jeżeli zastanowiłeś się nad celem, jaki chcesz osiągnąć dzięki reklamie Google Ads, znasz grupę docelową dla Twojej oferty i wiesz, na jakie słowa kluczowe chcesz wyświetlać swoje reklamy, możesz przystąpić do tworzenia swojej kampanii. Proces ten składa się z kilku kroków:
- utworzenie nowej kampanii – po zalogowaniu się do swojego konta wybierz opcję „Nowa kampania”;
- wybranie celu kampanii – w zależności od tego, co chcesz osiągnąć, możesz tu wybrać cele związane ze sprzedażą, pozyskaniem ruchu na stronie, czy zbieraniem leadów. Tutaj wybierasz również typ kampanii, w przypadku linków sponsorowanych będzie to: „Kampania w sieci wyszukiwania”;
- określanie stawek – Google Ads oferuje kilka strategii ustalania stawek w zależności od tego, na czym Ci najbardziej zależy, możesz tu wybrać m.in ilość konwersji czy ich wartość;
- ustawienia kampanii – tutaj decydujemy czy chcemy naszą reklamę wyświetlać w sieci partnerskiej Google oraz sieci reklamowej, wybieramy języki, lokalizacje, zainteresowania i demografię potencjalnych klientów;
- słowa kluczowe i reklamy – to jeden z najważniejszych kroków całego procesu, tutaj podajesz słowa kluczowe, na jakie chcesz się wyświetlać, pamiętaj, że powinny one być dobrze dopasowane do Twojego produktu czy usługi. Na tym etapie tworzysz również swoje reklamy, podając nagłówki, teksty reklam, dodając rozszerzenia i ewentualnie obrazy;
- budżet – tutaj ustawiasz wysokość budżetu, jaką chcesz dziennie przeznaczyć na swoją kampanię;
sprawdź kampanię – prześledź dokładnie czy wszystkie dane się zgadzają.
Twoja kampania jest gotowa i możesz ją uruchomić. Pamiętaj żeby na bieżąco monitorować i optymalizować swoją kampanię, dzięki temu uzyskasz najlepszy zwrot z inwestycji.

Wybór słów do linków sponsorowanych
Przy wyborze odpowiednich słów kluczowych pomocne będzie narzędzie Google – Planer słów kluczowych. Wpisując określone słowo program jest w stanie: pokazać średnie miesięczne ilości wyszukiwań, przedstawić sugestie podobnych słów kluczowych, oszacować stawkę za kliknięcie oraz przedstawia prawdopodobieństwo konkurencji. Jest to darmowe narzędzie, które pozwala przygotować słowa kluczowe do prowadzenia kampanii nawet początkującemu użytkownikowi Google Ads.
Zalety kampanii linków sponsorowanych
Jedną z głównych zalet korzystania z linków sponsorowanych jest możliwość kierowania reklam do ściśle określonej grupy docelowej i reklamowania się na konkretne wyszukiwane frazy. Prowadzisz pizzerię działającą w godzinach nocnych z tanim dowozem? Świetnie! Poprowadzenie kampanii od czwartku do niedzieli w czasie juwenaliów z naciskiem na godziny wieczorne i nocne na frazę „pizza na dowóz” będzie strzałem w dziesiątkę! Jeśli prowadzisz sklep odzieżowy i zalegają Ci w magazynie ubrania z poprzedniego sezonu, a zmienia się pora roku – zarządź wyprzedaż! Krótka i intensywna kampania reklamowa powinna sprawić, że szybko uporasz się z brakiem klientów oraz ze zbędnym towarem. Weź również pod uwagę, że dokonanie zakupu Twojego produktu nie musi być jedynym celem kampanii – wszystko zależy od rodzaju biznesu, jakim się zajmujesz. Może być to zapis na newsletter, pozostawienie danych kontaktowych bądź wysłanie zapytania ofertowego. Jednak bez względu na to, jaki jest Twój cel treść reklamy musi go promować.
Z reklam w wyszukiwarce może korzystać niemal każdy biznes. Wyjątkiem jest tutaj promocja hazardu, alkoholu, narkotyków, materiałów wybuchowych i fajerwerków, podróbek produktów, artykułów tytoniowych, leków, handlu bronią oraz wszelakiego rodzaju hakerstwa, fałszerstw, podrabiania dokumentów, szerzenia nienawiści, dyskryminacji, handlu zagrożonymi gatunkami roślin i zwierząt, znęcania się nad zwierzętami. Do niedozwolonych praktyk należy również promowanie stron zawierających przemoc, samookaleczanie, drastyczne zdjęcia ze scen zbrodni oraz wypadków. Jeżeli Twoja strona internetowa nie zawiera wymienionych powyżej treści, kampanie linków sponsorowanych Google stoją przed Tobą otworem.
System Google Ads posiada przyjazny panel użytkownika oraz prosty system. Reklamodawca może na swoim koncie sprawdzić wydatki, skuteczność kampanii, kliknięcia w reklamę. Cały system reklamowy Google Ads pozwala na proste przygotowanie i rozpoczęcie kampanii w wyszukiwarce oraz jej optymalizację. Połączenie Twojego konta z Google Analytics daje całościowy i dokładny przegląd każdej kampanii i pozwala zobaczyć, jak bardzo efektywna jest Twoja reklama w Google.
Dlaczego warto zainwestować w linki sponsorowane w Google Ads?
Powodów jest wiele, nie bez przyczyny linki są jedną z najpopularniejszych form promocji w Internecie, najważniejsze z nich to:
- gwarancja szybkiego efektu – Twoja reklama pojawia się w sieci wyszukiwania od razu po dokonaniu płatności i zaakceptowaniu reklam;
- trafność – możesz precyzyjnie określić grupę docelową Twoich produktów lub usług;
- elastyczność – w każdej chwili możesz zmienić typ kampanii, jeżeli nastąpi zmiana Twojego celu marketingowego
- kontrola – dokładnie wiesz ile i na co są przeznaczane pieniądze;
- i przede wszystkim: bo z wyszukiwania Google korzysta aż 95% polskich internautów. Daje to szansę na zwiększenie wzrostu liczby klientów oraz świadomości istnienia Twojej firmy.
Warto zwrócić uwagę na to, że klikalność w linki sponsorowane w Google zwiększa się, pomimo instalowania różnorakich wtyczek blokujących reklamy w wyszukiwarkach.
Podsumowanie
Jeżeli nie czujesz się na siłach, aby samodzielnie tworzyć i optymalizować swoje reklamy Google, powierz to profesjonalnej agencji SEM – DevaGroup. Wykwalifikowani specjaliści poprowadzą kampanię linków sponsorowanych w taki sposób, aby było to dla Ciebie opłacalne i przynosiło jak największą liczbę wartościowych konwersji. Na początku trzeba będzie nieco zainwestować – ale możesz być pewien / pewna, że się to opłaci. Opiekun Twojego biznesu będzie na bieżąco optymalizował kampanię oraz sprawi, że reklamy w wyszukiwarce Google będą przynosiły klientów.
Tekst zaktualizowany, w pierwotnej wersji pojawił się na blogu w kwietniu 2021 r.


Kampanie Google Ads na poziomie Premier
Powierz kampanie sprawdzonym ekspertom!