Łukasz Chwiszczuk – wywiad przed semKRK #6 BIG

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 06.2017

Łukasz Chwiszczuk pierwsze doświadczenie z e-marketingiem zdobywał tworząc rozwiązania dla sklepów internetowych. Doskonalił swoje umiejętności prowadząc projekty dla takich agencji/domów mediowych jak BrainJuice, Clearsense, Mindshare. Obecnie SEM&Programmatic Director w K2 Media. Na swoim koncie ma zrealizowane projekty dla takich marek jak: Ford, Volvo, mBank, PZU, BZ WBK, Bosch. Prywatnie fascynat e-marketingu, analityki internetowej oraz koszykówki. Prowadzi stałe szkolenia i praktyczne warsztaty z SEM oraz analityki internetowej. Certyfikowany trener Google Adwords.

 

 

Zapraszamy do lektury miniwywiadu z Łukaszem, naszym prelegentem na wyjątkowej szóstej edycji semKRK.

DevaGroup:  O czym opowiesz na semKRK?

Łukasz Chwiszczuk: O wykorzystaniu targetowania z Facebooka w kampaniach Adwords. W jaki sposób wyciągnąć dane i je w odpowiedni sposób wykorzystać. Opowiem również w jaki sposób przygotować przekaz reklamowy dla takich odbiorców.

Jakie Twoim zdaniem plusy i minusy ma prowadzenie kampanii przez agencją SEM oraz in-house?

Może plusy i minusy od strony agencji SEM.

Plusy:

Doświadczenie zdobyte na podstawie kampanii innych klientów.

Dostęp do lepszych i bardziej doświadczonych specjalistów.

Bliższa współpraca z Google niż w przypadku klientów bezpośrednich
(nowości i bety).

Dostęp do specjalistycznych narzędzi (np. skrypty Adwords).

Minusy:

Brak transparentności działań jeżeli podpisaliśmy taką umowę.

Brak ściślej współpracy z działem IT/Marketingu (choć GTM i Google
Optimize to znacznie ułatwia).

Brak dążeniu do zrealizowania celu klienta jeżeli agencja nie jest do
tego zdopingowana.

Jaki pomysł na kampanię AdWords zaproponowałbyś właścicielowi e-commerce?

Oparcie modelu sprzedaży o lejek zakupowy( Reach, Consideration, Action). Jeżeli skupimy się tylko na konwersjach bezpośrednich bardzo szybko może się okazać nie jesteśmy w stanie zwiększać poziomu sprzedaży.

Na co klient, rozważający działania w SEM, powinien zwrócić uwagę przy wyborze agencji SEM?

Kompetencje agencji – czy jest Partnerem Google lub nawet lepiej Partnerem Premiere.

Case study – czy agencja może pochwalić się jakimiś zrealizowanymi kampaniami.

Pomysł na kampanie. Czy agencja proponuje jakąś strategie czy jest to rozwiązanie schematyczne.

Rozwiązania automatyzacji i skryptów. Czy agencja chce w jakiś sposób zautomatyzować pracę przez co będzie więcej czasu na optymalizację/rozwój kampanii.

Czy masz jakieś sprawdzone sposoby na reklamowanie B2B w AdWords?

Tak, kilka sposobów, które sprawdziły się w moich kampaniach:

Ściśle określenie kim może być osoba/firma zainteresowana naszymi usługami.

Ścisłe targetowanie (wiek, zainteresowania, branża, czasami nawet miejsca docelowe)

Głównie GDN lub GSP. Niestety wyszukiwarka w przypadku B2B się nie sprawdza lub uzyskuje bardzo mały potencjał.

Dziękujemy Łukaszowi za odpowiedzi i zapraszamy na semKRK #6.

Do zobaczenia na semKRK #6!

Marta Nasiadka
Senior SEM Specialist. Certyfikowana Specjalistka AdWords i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991