[Narzędzia] SEOzoom – test narzędzia

Marek Stokowski
Marek Stokowski
16 lipca 2021
 

SEOzoom


test narzędzia

Podczas poszukiwania narzędzi SEO, które nie są popularne na naszym rodzimym rynku ale wspomagają pozycjonowanie stron – dotarłem do narzędzia SEOzoom i postanowiłem przetestować i sprawdzić, jakimi funkcjonalnościami charakteryzuje się to narzędzie. Założyłem darmowe konto testowe i postanowiłem podzielić się wiedzą na temat funkcjonalności.

Narzędzie jest dość rozbudowane i w mojej ocenie bardziej nadaje się na rynki zagraniczne. Podczas testów posiadałem dostęp do 3 database – bez dostępu do polskiej bazy. Poniżej przedstawię podstawowe funcjonalności.

 

SEO projekty

W SEOzoom mamy możliwość dodania swojego projektu SEO. Dane proejktu możemy wyświetlić z perspektywy projektu oraz domeny:

SEOzoom projects

 

Widok projektu – dzieli się na kilka zakładek:

SEO WorkFlow

Pierwsza zakładka to listing sugestii, na które w ocenie SEOzoom warto zwrócić uwagę:

 

seo workflow

 

Oprócz sugestii połączenie z narzędziami oraz dodania do monitorowania i analizy słów kluczowych – znajdziemy także bardziej techniczne wskazówki:

 

seo workflow technical SEO

 

Listing błędów i sugestii przypomina mi funkcjonalność znaną z SiteBulba.

 

Keyword

Kolejnym działem narzędzia są słowa kluczowe. Mamy tu możliwość monitorowania słów kluczowych – również w polskich językach wyszukiwarki Google:

 

seo keywords

 

Słowa kluczowe możemy monitorować również w odniesieniu do innych stron:

 

seo keywords konkurencja

 

Content

Narzędzie SEOzoom ma moduł dotyczący contentu, gdzie możemy obserwować potencjał danych adresów, kanibalizacji oraz adresów zwiększających / tracących swoją widoczność.

 

seo content

 

W przypadku działania ze stronami w języku ENG – danych będzie zapewne więcej.

Konkurencja

W SEOzoom mamy możliwość śledzenia i porównywania wyników innych stron, które dodamy jako naszą konkurencję.

 

seo konkurencja

 

Jak widzimy, wyniki PL nie są w tym module wersji TRIAL obsługiwane – w wersji ENG danych byłoby więcej.

 

Sekcje serwisu

Mamy do dyspozycji również moduł, który będzie analizował konkretne działy strony – np. sam blog w serwisie firmowym.

 

seo sekcje serwisu

 

 

Sekcja tło

Szukasz specjalistów od SEO?

 

SEO spider

Dział SEO spider to zebrane błedy i sugestie – stworzone w oparciu o wykonany wcześniej crawl.

 

seo spider

 

Podział występujący w SEO spider – z uwagi na priorytet (błędy i ostrzeżenia) oraz z uwagi na tematykę (H1, meta title etc.).

 

Perfomance

W SEOzoom mamy możliwość analizowania i stałego monitorowania wydajnoście serwisu – w kontekście Page Speed i prędkości wczytywania strony:

 

seo perfomance

 

Mamy również możliwość analizy elementów, które wczytywane są podczas podczas renderowania serwisu (z podziałem czasu i ilości danych na każdy z elementów):

 

seo perfomance water fall

 

Podobną funkcjonalność ma narzędzie https://www.webpagetest.org/ .

 

Analytics

Mamy możliwość integracji narzędzia SEOzoom z naszym Google Analytics. Mamy wówczas w narzędziu dane dotyczące ruchu oganicznego, wydajności (zebranej na podstawie danych z Google Chrome) czy też danych o sprzedaży e-commerce.

 

seo analytics integration

 

Analiza adresów URL

Oprócz opracowywania danych z dodanego przez nas projektu SEO, możemy również analizować zewnętrzne serwisy. Poniżej przykład strony znanego w branży SEO brytyjskiego SEO specjalisty (dzięki wybraniu strony w języku angielskim, mam możliwość obserowania większej ilości danych):

 

seo analiza URL

 

 

Jedną z części analizy jest obecność w treści konkretnych słów kluczowych i ich natężenie:

 

seo text analytics

 

Porównanie domen

Nie tylko możemy analizować wybrany przez nas serwis, ale i zrobić porównanie go z podobnymi stronami.

 

seo porównanie domen

 

Możemy także porównać pojedyńcze adresy URL.

 

Keyword Research

Jednym z podstawowych działów jest praca ze słowa kluczowymi, jako filarem budowy widoczności organicznej. Jednym z ciekawszych narzędzi z tego działu jest analiza danej tematyki – poniżej na przykładzie słowa „SEO”:

 

seo topic explorer

 

Warty przetestowania jest też moduł podpowiedzi zapytań na dłuższy ogon (zwany „Interest finder”):

 

seo interest finder

 

Podsumowanie

Narzędzie SEOzoom zapowiada się jako dość ciekawy kombajn, który łączy w sobie funkcje monitoringu (zarówno fraz, wydajności serwisu, jak i widoczność wraz z ruchem pobranym z GA) i narzędzia do analizowania konkurencji i pracy ze zbiorami słów kluczowych. Z uwagi na bazę danych wersji testowej ciężko ocenić przydatność na „polskim podwórku”, ale na stronach angielskojęzycznych już radzi sobie całkiem dobrze.

 

Marek Stokowski
SEO Specialist.W DevaGroup odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO oraz wykonywanie rozbudowanych audytów SEO. Prywatnie motocyklista i wielbiciel psów rasy Alaskan Malamute.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991