Nadchodzą zmiany w Ad Grants
Aby zwiększyć jakość kampanii grantowych google zaktualizował zasady Ad Grants. Nowe zasady AdWords będą obowiązywać już od 1 stycznia więc naprawdę warto się z nimi zapoznać i dokonać zmian w kampaniach.
Zmiany według nas są spowodowane jakością prowadzonych do tej pory kampanii Grants przez fundacje, dodawaniem zbyt ogólnych fraz kluczowych aby tworzyć szeroki zasięg kampanii. To wszystko po to, aby zagospodarować obszerny budżet reklamowy kosztem jakości ruchu.
O Google Grants
Jest to program stworzony przez Google dzięki któremu wiele organizacji non-profit może wyświetlać reklamy AdWords całkowicie za darmo. Oczywiście są pewne kryteria, które dana organizacja musi spełniać. Natomiast otrzymuje możliwość publikowania reklam w wynikach wyszukiwania w ramach budżetu o wysokości nawet do 10 000 USD na miesiąc. Jest to forma wsparcia Google dla wartościowych i szlachetnych inicjatyw.
Najważniejsze zmiany w zasadach programu
1. Konieczne jest aby wszystkie konta AdWords używane w programie Ad Grants w każdym miesiącu osiągnęły współczynnik klikalności (CTR) na poziomie co najmniej 5%. Jeśli w ciągu kolejnych dwóch miesięcy od otrzymania powiadomienia od Google poziom CTR nie poprawi się, konto zostanie usunięte.
2.Każde konto obowiązkowo musi mieć:
– ustawione kierowanie geograficzne,
– dwie aktywne grupy w każdej kampanii,
– w każdej grupie dwa aktywne teksty reklamowe oraz zestaw słów kluczowych,
– co najmniej dwa rozszerzenia linków do podstron.
3.Dodatkowo w kampaniach na pewno nie można będzie stosować:
– słów określających markę, jeżeli firma nie jest właścicielem danej marki, dla przykładu Google podaje słowo “Youtube” w to wliczają się też nazwy innych organizacji,
– słów składających się z jednego wyrazu, chyba, że są to słowa opisujące markę prowadzonej kampanii, lub jest to jeden z wyjątków np. powszechne problemy zdrowotne,
– zbyt ogólnych fraz kluczowych i tutaj Google podaje takie frazy jak: “wiadomości dnia” czy “oferta pracy”,
– żadnych nazw miejsc, wszelkich wydarzeń, imion i nazwisk osób z kart historii
– słów o wyniku jakości, który jest mniejszy lub równy 2.
Kolejną nowość stanowi zmiana wysokości progu wynoszącego $2.00 USD przy korzystaniu z maksymalizacji liczby konwersji, która automatycznie określa stawki biorąc pod uwagę skuteczność. Podniesienie progu obowiązuje także od 01. stycznia.
Co to oznacza dla nas?
Wprowadzone zmiany na pewno wpłyną (przynajmniej w pewnym stopniu) na sposób prowadzenia działań w kampaniach Grants. Będziemy musieli zrezygnować z używania ogólnych fraz kluczowych w celu osiągania dużego zasięgu.
Słowa będą bardziej dopasowane i lepsze jakościowo, a słabe słowa kluczowe o niskim wyniku jakości będa przez nas optymalizowane lub usuwane. Kwestia wymaganego wskaźnika CTR także wymusi pozbywanie się pewnych (zbyt ogólnych lub źle dopasowanych) kampanii, które ze względu na duży budżet były zostawiane i budowały zasięg.
Podsumowując według nas wprowadzone zmiany to zmiany na lepsze. Może nie do końca marketerzy dbali o kampanie Grants a teraz wymogi wymuszają ciągłe doskonalenie tych kampanii. Wzrośnie jakość kont a zasięgowe działania nie będą miały zastosowania. Tak, więc rozumiemy koncepcje i motywy Google i już wprowadzamy zmiany w kampaniach.