Optymalizacja reklam w kampanii AdWords

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 04.2018

Optymalizacja reklam


w kampanii AdWords

Optymalizacja reklam w kampanii AdWords

W pierwszej części naszej serii artykułów poświęconej optymalizacji opisaliśmy co powinna zawierać Optymalizacja Kampanii AdWords. Czas na kolejny artykuł poświęcony pomijanej części optymalizacji jaką jest optymalizacja marketingowo-copywriterskiej – zapatrzeni w techniczną optymalizację kampanii adepci SEM pomijają to co jest solą AdWords – przekaz reklamowy. Wybór ustawień, metod kierowania, słów kluczowych, stawek i budżetów jest niezwykle ważny, ale to co widzi klient to teksty reklamowe i teksty rozszerzeń reklam, które możemy dodać do konta. Wszystkie wyżej wymienione elementy nie dadzą wiele jeżeli nasz przekaz będzie nieodpowiedni.

Jak znaleźć odpowiedni przekaz reklamowy w AdWords

Reklamę można napisać na wiele różnych sposobów – polecamy (trochę stare bo z 2007 roku – ale ciągle aktualne) artykuły przedstawiające typy różnych reklam – http://www.ittechnology.us/11-efektywnych-typow-tekstow-reklamowych-adwords/ lub http://www.ittechnology.us/jak-tworzyc-dobre-teksty-reklamowe-w-reklamie-adwords/ ) . Oba artykuły pokażą jak napisać różnorodny przekaz reklamowy.

Testowanie przekazu reklamowego

Tylko metodą testów, w których zastępujemy najgorszy tekst nowym z innym przekazem reklamowym możemy dojść do dobrych wyników. Nikt na starcie nie wie który tekst zadziała w jego grupie docelowej – drobne zmiany pokażą nam w którą stronę powinniśmy iść.

Przykłady reklam stosowanych w kampanii AdWords oraz sposoby testowania przekazów reklamowych znajdziecie w naszym artykule dotyczącym Tekstów reklamowych.

optymalizacja reklam w kampanii adwords

optymalizacja reklam w kampanii adwords

Personalizacja reklam

Podczas optymalizacji kampanii AdWords, warto skupić się na tym do kogo chcemy skierować naszą reklamę. Mając dane o naszych użytkownikach z raportów w Google Analytics, warto personalizować reklamy ze względu na wiek, urządzenie, płeć. Reklama dopasowana do kobiet w wieku 24-40 może być napisana inaczej niż skierowana do mężczyzn w analogicznym wieku.

Więcej na ten temat pisaliśmy w artykule 5 pomysłów na personalizację reklam.

optymalizacja reklam w kampanii adwords

optymalizacja reklam w kampanii adwords

Kalendarz marketera w AdWords

Warto także wprowadzić do tekstów reklamowych informacji dotyczących promocji okresowych związanych z aktualnymi wydarzeniami czy porą roku. Każda branża będzie miała takie dni, które można wykorzystać, aby przygotować odpowiednią promocję. Można spisać je sobie w kalendarzu marketera, tak żeby przygotować do nich z wyprzedzeniem teksty, grafiki, landing page.

Często takie kilkudniowe promocje potrafią dać dobry efekt w postaci wyższych CTRów i dużo lepszych współczynników konwersji. Obserwujemy, że przychody z takiej kilkudniowej promocji mogą stanowić 40-50% całego przychodu AdWords z danego miesiąca! Wiadomo nie od dzisiaj, że klienci uwielbiają promocje, wyprzedaże a konkretne święto, może być dobrym pretekstem, żeby przygotować promocję lub wzbogacić przekaz reklamowy.

 

Zobacz nasze wpisy o najważniejszych dniach marketingowych:

5 najważniejszych marketingowo dni – STYCZEŃ

5 najważniejszych marketingowo dni – LUTY

5 najważniejszych marketingowo dni – LISTOPAD

Reklamy w sieci reklamowej

Ostatni punkt który chcemy poruszyć i o którym warto pamiętać to zmiany (zalecamy minimum miesięczne, dla mniejszych kampanii kwartalne) przekazu reklamowego w sieci reklamowej. Jest to szczególnie ważne w wypadku kampanii remarketingowych, w których użytkownik widzi naszą reklamę tekstową lub graficzną kilkukrotnie w ciągu dnia.  Żeby nie zniechęcić go warto przygotować kilka różnych reklam i zmieniać je także okresowo.

Jest to dużo łatwiejsze w wypadku reklam elastycznych, gdzie na starcie możemy przygotować kilka zdjęć i różnych tekstów a google ułoży je w odpowiedni tekst reklamowy.

optymalizacja reklam w kampanii adwords

https://adwords.google.com/intl/pl_pl/home/how-it-works/display-ads/

W następnym odcinku –  optymalizacja strony docelowej.

 

 

Natalia Dworniak
SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991