Optymalizacja reklam w kampanii AdWords
W pierwszej części naszej serii artykułów poświęconej optymalizacji opisaliśmy co powinna zawierać Optymalizacja Kampanii AdWords. Czas na kolejny artykuł poświęcony pomijanej części optymalizacji jaką jest optymalizacja marketingowo-copywriterskiej – zapatrzeni w techniczną optymalizację kampanii adepci SEM pomijają to co jest solą AdWords – przekaz reklamowy. Wybór ustawień, metod kierowania, słów kluczowych, stawek i budżetów jest niezwykle ważny, ale to co widzi klient to teksty reklamowe i teksty rozszerzeń reklam, które możemy dodać do konta. Wszystkie wyżej wymienione elementy nie dadzą wiele jeżeli nasz przekaz będzie nieodpowiedni.
Jak znaleźć odpowiedni przekaz reklamowy w AdWords
Reklamę można napisać na wiele różnych sposobów – polecamy (trochę stare bo z 2007 roku – ale ciągle aktualne) artykuły przedstawiające typy różnych reklam – http://www.ittechnology.us/11-efektywnych-typow-tekstow-reklamowych-adwords/ lub http://www.ittechnology.us/jak-tworzyc-dobre-teksty-reklamowe-w-reklamie-adwords/ ) . Oba artykuły pokażą jak napisać różnorodny przekaz reklamowy.
Testowanie przekazu reklamowego
Tylko metodą testów, w których zastępujemy najgorszy tekst nowym z innym przekazem reklamowym możemy dojść do dobrych wyników. Nikt na starcie nie wie który tekst zadziała w jego grupie docelowej – drobne zmiany pokażą nam w którą stronę powinniśmy iść.
Przykłady reklam stosowanych w kampanii AdWords oraz sposoby testowania przekazów reklamowych znajdziecie w naszym artykule dotyczącym Tekstów reklamowych.

Personalizacja reklam
Podczas optymalizacji kampanii AdWords, warto skupić się na tym do kogo chcemy skierować naszą reklamę. Mając dane o naszych użytkownikach z raportów w Google Analytics, warto personalizować reklamy ze względu na wiek, urządzenie, płeć. Reklama dopasowana do kobiet w wieku 24-40 może być napisana inaczej niż skierowana do mężczyzn w analogicznym wieku.
Więcej na ten temat pisaliśmy w artykule 5 pomysłów na personalizację reklam.

Kalendarz marketera w AdWords
Warto także wprowadzić do tekstów reklamowych informacji dotyczących promocji okresowych związanych z aktualnymi wydarzeniami czy porą roku. Każda branża będzie miała takie dni, które można wykorzystać, aby przygotować odpowiednią promocję. Można spisać je sobie w kalendarzu marketera, tak żeby przygotować do nich z wyprzedzeniem teksty, grafiki, landing page.
Często takie kilkudniowe promocje potrafią dać dobry efekt w postaci wyższych CTRów i dużo lepszych współczynników konwersji. Obserwujemy, że przychody z takiej kilkudniowej promocji mogą stanowić 40-50% całego przychodu AdWords z danego miesiąca! Wiadomo nie od dzisiaj, że klienci uwielbiają promocje, wyprzedaże a konkretne święto, może być dobrym pretekstem, żeby przygotować promocję lub wzbogacić przekaz reklamowy.
Zobacz nasze wpisy o najważniejszych dniach marketingowych:
5 najważniejszych marketingowo dni – STYCZEŃ
5 najważniejszych marketingowo dni – LUTY
5 najważniejszych marketingowo dni – LISTOPAD
Reklamy w sieci reklamowej
Ostatni punkt który chcemy poruszyć i o którym warto pamiętać to zmiany (zalecamy minimum miesięczne, dla mniejszych kampanii kwartalne) przekazu reklamowego w sieci reklamowej. Jest to szczególnie ważne w wypadku kampanii remarketingowych, w których użytkownik widzi naszą reklamę tekstową lub graficzną kilkukrotnie w ciągu dnia. Żeby nie zniechęcić go warto przygotować kilka różnych reklam i zmieniać je także okresowo.
Jest to dużo łatwiejsze w wypadku reklam elastycznych, gdzie na starcie możemy przygotować kilka zdjęć i różnych tekstów a google ułoży je w odpowiedni tekst reklamowy.

W następnym odcinku – optymalizacja strony docelowej.