Program Opinii konsumenckich Google – jak to ugryźć?

Sara Bis
Sara Bis
Archiwum 05.2018

Program Opinii konsumenckich Google -


jak to ugryźć?

Nie od dziś wiadomo, że pozytywna opinia innego konsumenta jest doskonałym motywatorem do dokonania zakupu dla innych potencjalnych klientów. Od listopada 2017 roku w Polsce posiadacze e-commerce mogą wyświetlać opinię o swoim sklepie przy reklamach produktowych w wyszukiwarce Google. Umożliwia to nowa inicjatywa Google nazwana Opinie konsumenckie. Jest to darmowy program, który po wdrożeniu będzie mógł zapytać Twoich klientów o ich opinię na temat świadczonej obsługi. Implementacja tego rozwiązania znajduje się w zakresie usług naszej agencji.

 

Ankiety Google z perspektywy Twojego klienta

Po dokonaniu zakupy w Twoim sklepie klientowi wyświetli się zapytanie, czy zgadza się na udział w ankiecie konsumenckiej. Na tym etapie, klient może zdecydować czy chce wziąć udział w programie. Jeśli Wyrazi chęć po kliku dniach otrzyma ankietę Google składającą się z jednego pytania, w której będzie musiał przyznać ocenę, wyrażoną liczbą gwiazdek. Twój konsument może ocenić jakość usługi w skali od jednego do pięciu.

Ankieta konsumencka Google przykład

Co istotne, ankieta jest dostarczana dopiero po upływie kilku dni od zakupu, tak by klient mógł wyrobić sobie zdanie na temat całej ścieżki zakupowej i obsługi, a nie oceniał jedynie wrażenie z użytkowania strony www. Po poprawnym przesłaniu wynik ankiety Google wliczany jest do wyniku oceny sprzedawcy. Cały proces jest niezwykle łatwy i możliwie nieinwazyjny dla klienta dlatego nie musisz żywić obawy, że zniechęcisz go uciążliwymi pytaniami.

 

Opinie w Google – dlaczego warto?

Oczywiście wdrożenie ankiet konsumenckich Google niesie ze sobą wiele korzyści. Po pierwsze Twoi klienci dostają szansę aby wypowiedzieć się na Twój temat. Każdy, kto wyrazi chęć będzie miał możliwość wziąć udział w ankiecie Google. Podmiot, który nie boi się głosu swoich użytkowników wygląda w oczach potencjalnych klientów na godny zaufania. Ocena sprzedawcy, czyli łączna uzyskana liczba gwiazdek, pojawi się przy reklamach w wyszukiwarkach oraz reklamach produktowych (nie używasz jeszcze reklam produktowych? dowiedz się czym są z tego artykułu), a to, jak udowadnia Google, wpływa na zwiększenie współczynnika kliknięć.

Plakietka oceny sprzedawcy programu opinii konsumenckich Google przykład

Kolejna możliwość na podniesienie swojej wiarygodności w oczach konsumentów to plakietka programu Opinii konsumenckich Google. Jeśli jesteś uczestnikiem programu, możesz wdrożyć na swojej witrynie (i dowolnej podstronie) plakietkę. Znajduje się na niej logo programu oraz ocena sprzedawcy ujęta w dwóch formach: liczbowej i wizualnej reprezentowanej przez gwiazdki. Dzięki temu kupujący mogą łatwo powiązać Cię z szanowaną marką – Google.

Aby na plakietce lub przy reklamach mogła ukazywać się informacja o ocenie sprzedawcy konieczne jest uzyskanie co najmniej 150 opinii klientów. Zanim to nastąpi na znaczku pojawiać się będzie komunikat o treści: „Informacje o ocenie nie są dostępne dla tego sprzedawcy”. Dodatkowo warto zaznaczyć, że ocena firmy zacznie się wyświetlać  jeśli jej średnia przyjmie minimalną wartość 3,5 – oznacza to, że w przypadku niższej średniej z zebranych opinii konsumenckich wartość nie będzie się ukazywać klientom. 

 

 

Wdrożenie programu Opinii konsumenckich Google na stronę

Na program ankiet konsumenckich składa się kilka elementów i są to:

  • zgoda klienta na udział w programie, która pojawia się po dokonaniu płatności za zakupy, w Twoim sklepie
  • plakietka programu, którą możesz umieścić na swojej stronie
  • ankieta programu, przesyłana do konsumenta
  • ocena sprzedawcy wyświetlana przy reklamach produktowych

Żeby móc poprawnie zaimplementować program musisz spełnić kilka warunków. Po pierwsze wdrożenie programu wymaga wklejenia fragmentu kodu JavaScript na stronę i jej podstrony. Musisz zatem posiadać możliwość ingerencji w kod strony. Kolejnym ważnym czynnikiem jest koszyk – jego strona musi być przechowywana na własnej domenie, a nie domenie zewnętrznego podmiotu. I wreszcie, strona potwierdzenia zamówienia, która wyświetla się klientowi po dokonaniu zakupu powinna być szyfrowana (https).

Podsumowując, musisz spełniać następujące warunki:

  1. możliwość ingerencji w kod strony
  2. koszyk przechowywany na własnej domenie
  3. strona z certyfikatem SSL

W celu wdrożenia musisz zacząć od zalogowania się na swoje konto Merchant Center. Konieczne jest abyś posiadał dostęp na poziomie administratora. Jeśli nie korzystasz jeszcze z konta Merchant Center tutaj dowiesz się jak je założyć. W panelu klikamy ikonę “trzech kropek” i przechodzimy do Programów Merchant Center.

 

Zrzut Widoku Panelu Merchant Center

Wybieramy Opinie Konsumenckie i pobieramy kod. Należy umieścić go na wszystkich stronach potwierdzenia zamówienia. Pozwoli on Google zbierać niezbędne do działania programu informację o transakcjach i wyświetlać klientom zapytanie o chęci udziału w programie.

 

Program opinii konsumenckich na Twojej stronie

Jak widać program dostarcza wielu korzyści, a jego implementacja nie powinna stanowić problemu. Jeśli potrzebujesz więcej wskazówek jak zacząć korzystać z tego rozwiązania w swoim sklepie warto zapoznać się z tym artykułem. Oczywiście w ramach usług świadczonych przez naszą agencję możemy dokonać takiego wdrożenia zamiast Ciebie! Zapraszamy do kontaktu.

Sara Bis
SEM Specialist. Absolwentka studiów dziennikarskich na Uniwersytecie Opolskim oraz Szkoły Performance Marketingu - Marketing Masters. W RoiExperts poskramiaczka klawiatury i tekstów na każdy temat. Prywatnie gaduła zakochana w grach wszelkiej maści. Uwielbia kontakt z ludźmi i ciężko jej usiedzieć w jednym miejscu.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991