SEOpress – czerwiec 2024

SEOpress – czerwiec 2024

SEOpress
- czerwiec 2024

Zapraszamy do lektury czerwcowych nowinek SEO. W tym miesiącu oprócz zmian w dokumentacji i dużych wahań w rankingu mamy do czynienia z kolejnym Spam Update oraz informacjami na temat AI w wyszukiwarce. Bądź na bieżąco!

Google Search wprowadza stopniowo funkcję AI Overviews, która ma ułatwić i przyspieszyć wyszukiwanie informacji. Na stronie supportu Google pojawił się wpis informujący o tym, jak korzystać z AI Overview. Dostępna jest tam również instrukcja przesyłania opinii o nowej funkcji wyszukiwarki, mająca na celu jej ulepszanie.
1 czerwca różne narzędzia SEO zgłosiły ekstremalne fluktuacje w rankingu wyszukiwania Google. Specjaliści SEO zauważyli duże wahania w rankingu Google, co wywołało niepokój i dyskusje w społeczności. Więcej szczegółów wraz z wykresami z narzędzi znajduje się w linku źródłowym do artykułu.
3 czerwca Google ogłosił zakończenie procesu przechodzenia na indeksowanie mobilne, który rozpoczął się w 2016 roku. Od 5 lipca 2024 roku strony internetowe, które nie są dostępne na urządzeniach mobilnych, nie będą indeksowane przez Google. Dotyczy to witryn, które w ogóle nie ładują się na urządzeniach mobilnych. Aby upewnić się, że strona jest zgodna z wymogami Google, warto regularnie testować stronę pod kątem jej przyjazności dla urządzeń mobilnych.
Google News testuje dodanie nagłówka "How These Stories Are Ranked" nad źródłami wiadomości. Informuje on, że artykuły są rankowane na podstawie jakości, oryginalności, świeżości treści oraz aktywności użytkownika w Google News i innych produktach Google.
Google zaktualizowało swoje zasady dotyczące stron internetowych, które udostępniają kupony "white label" w celu manipulacji rankingami wyszukiwania. Nowe zasady mają na celu nie tylko dostarczanie użytkownikom wysokiej jakości, przydatnych treści, ale również wspieranie firm tworzących takie treści. Dzięki temu firmy te będą osiągać lepsze wyniki w wyszukiwarce, podczas gdy strony rozsyłające spam będą karane.
Zaktualizowano dokumentację dotyczącą nazw witryn w wyszukiwarce. Chociaż Google dobiera nazwę witryn automatycznie, za pomocą danych strukturalnych WebSite można wskazać preferowaną przez siebie nazwę. W czerwcu rozwiązano problem z nazwami witryn i stronami wewnętrznymi, dlatego informacja o błędzie zniknęła z dokumentacji. Na ponowne zindeksowanie i przetworzenie wszystkich danych musimy jednak poczekać.
Przedstawiciele Google komentują ostatni wyciek danych dotyczący Navboost, kliknięć i interakcji użytkowników. Danny Sullivan wyjaśnił, że ranking stron opiera się na wielu sygnałach, w tym zagregowanych danych interakcji. Zaleca skupienie się na tworzeniu wartościowych treści dla użytkowników, nie tylko na algorytmach. Więcej informacji w linku źródłowym.
Google zaktualizowało raport Skutecznośc dodając do niego dane z Merchant Center w zakładce "Grafika". Teraz można analizować wydajność tych list, które mogą pojawiać się w karuzelach produktów lub panelach wiedzy.
Google wprowadziło obsługę ogólnych zasad zwrotów na poziomie organizacji, co upraszcza ich zarządzanie. Teraz można określić zasady zwrotów dla całej firmy, a nie poszczególnych produktów, co umożliwia wyświetlanie tych zasad w wynikach wyszukiwania i panelach wiedzy.
Po sieci krąży ciekawe nagranie, na którym widać jak Marissa Mayer opowiada o manipulowaniu Google wynikami wyszukiwania dla własnych potrzeb. Wypowiedz dotyczy branży finansowej i wdrożenia usługi o nazwie Google Finance. Materiał ten ma być dowodem w sprawie antymonopolowej wytoczonej przeciwko Google.
W ostatnim czasie odbyło się spotkanie pracowników Google pod przewodnictwem Liz Reid, czyli wiceprezes ds. wyszukiwania w Google. Motywem przewodnim jej wystąpienia był szybki rozwój AI oraz to, w jaki sposób Google jako firma powinna na niego reagować. W swojej przemowie podkreśliła, że błędy mogą się pojawiać, a kluczowe jest ich szybkie wyłapywanie oraz naprawianie. Nawiązywało to do ostatnich nieudanych prób nowych narzędzi oraz rozwiązań, których testy można było obserwować w wyszukiwarce, a które nie do końca spełniały oczekiwania użytkowników.
W czerwcu pojawiły się zauważalne zmiany w wynikach wyszukiwania Google, co może być następstwem zmian w algorytmach. Google nie informowało oficjalnie o jakichkolwiek zmianach, więc aktualizację należy zaliczyć do grona tych niepotwierdzonych. Wywołała jednak dość duże wahania w SERP.
Wydana została aktualizacja spamu w wyszukiwarce. Jednocześnie nie otrzymaliśmy żadnych konkretnych informacji na ten temat, poza ogólnym statusem wdrożenia aktualizacji oraz planowanym terminem zakończenia, który początkowo estymowano w okolicach 7 dni. Informacje te znajdziemy w usłudze Google Search Status Dashboard.
Alicja Stojek-Szewczuk
SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Anna Jurczyk
SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów i optymalizację stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka podróży, aktywnego stylu życia oraz psów rasy Border Collie.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry